Lancia: Το Pu+Ra HPE είναι το όραμα για το μέλλον αλλά με βαθιές ρίζες στο παρελθόν (vid)

Κώστας Παστρίμας
Lancia: Το Pu+Ra HPE είναι το όραμα για το μέλλον αλλά με βαθιές ρίζες στο παρελθόν (vid)
Το πρωτότυπο της Lancia παρουσιάστηκε με έντονες αναφορές στα μοντέλα του παρελθόντος που έκαναν διάσημη την ιταλική μάρκα.

Η Lancia (που ανήκει στον όμιλο Stellantis) αποκάλυψε -επιτέλους- το Pu+Ra HPE Concept για το οποίο μας έδωσε teaser αρκετές φορές τους τελευταίους μήνες. Το νέο αυτό πρωτότυπο, εκτός από το ότι βάζει ξανά την σχεδόν ξεχασμένη ιταλική μάρκα στο χάρτη της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας, «κλείνει το μάτι» σε κάποια εμβληματικά μοντέλα της Lancia από το παρελθόν. Το Pu+Ra HPE Concept παρουσιάζει τι θα φέρει η ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία στο τραπέζι των ευρωπαϊκών ηλεκτρικών οχημάτων την επόμενη δεκαετία, σηματοδοτώντας τη μετενσάρκωση της μάρκας που απέκτησε τη φήμη της από τις επιτυχίες της στα ράλλυ.

Lancia Pu+Ra

Πρώτα πρώτα, το όνομα. Pu+Ra σημαίνει καθαρός και ριζοσπαστικός, ενώ το HPE σημαίνει High Performance Electric, αλλά το ίδιο αρκτικόλεξο χρησιμοποιήθηκε στη δεκαετία του 1970 για το Lancia Beta για να υποδηλώσει την παραλλαγή High Performance Estate.

Εξωτερικό «φόρος τιμής» σε μοντέλα-θρύλους

Ωστόσο, οι επιρροές από το παρελθόν δεν σταματούν εδώ, καθώς το Lancia Pu+Ra HPE Concept διαθέτει πίσω οριζόντιες περσίδες, που υπήρχαν και στο θρυλικό σπορ μοντέλο Stratos. Μιλώντας για το θρυλικό Stratos, το πίσω μέρος του concept έχει πολύ παρόμοια εμφάνιση με το παλιό δίθυρο αυτοκίνητο ράλλυ, με στρογγυλά πίσω φώτα και τα γράμματα που σχηματίζουν το όνομα Lancia κολλημένα ανάμεσά τους.

 

Lancia Pu+Ra

Τα πλαϊνά του Pu+Ra HPE είναι άλλη μία αναφορά στο παρελθόν, αυτή τη φορά παραπέμποντας στις Aurelia και το Flaminia με τις ρευστές γραμμές του που κατεβαίνουν προς το πίσω μέρος του αυτοκινήτου. Επιπλέον, το νέο λογότυπο της Lancia ξεχωρίζει στα μπροστινά φτερά.

Lancia Pu+Ra

Ένα από τα πιο εντυπωσιακά χαρακτηριστικά του concept είναι οροφή, το κυκλικό στοιχείο της οποίας, σύμφωνα με την ιταλική μάρκα, είναι εμπνευσμένο από αρχιτεκτονικά στοιχεία. Το σχήμα του κύκλου χρησιμοποιείται και σε πολλά άλλα σημεία του αυτοκινήτου.

Εσωτερικό εμπνευσμένο από τα ιταλικά σπίτια

Στο εσωτερικό του Pu+Ra υπάρχει μια πληθώρα στοιχείων σε στρογγυλό σχήμα, το οποίο, σύμφωνα με τη Lancia, είναι ένα καθαρό γεωμετρικό στοιχείο από τη μία πλευρά, αλλά από την άλλη είναι αρκετά συνηθισμένο θέαμα στα παραδοσιακά ιταλικά σπίτια, κυρίως με τη μορφή το στρογγυλό τραπέζι στο σαλόνι.

Lancia Pu+Ra

Υπάρχουν επίσης στρογγυλά πατάκια από φυσικό μαλλί στο δάπεδο, ένα στρογγυλό τραπεζάκι σαλονιού στην κεντρική κονσόλα και ένας κύκλος στο ταμπλό, ενώ τα μπροστινά καθίσματα επηρεάζονται σε μεγάλο βαθμό από τις κλασικές ιταλικές οικιακές πολυθρόνες της Cassina.

Lancia Pu+Ra

Το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας τροφοδοτεί το σύστημα Sound Air Light Augmentation (SALA), το οποίο λειτουργεί παράλληλα με την εικονική διεπαφή HALL, επιτρέποντας στον οδηγό και τον συνοδηγό να προσαρμόσουν το εσωτερικό περιβάλλον του αυτοκινήτου σύμφωνα με τις προτιμήσεις τους απλά πατώντας ένα κουμπί ή χρησιμοποιώντας τη φωνή τους. Σύμφωνα με τη Lancia, το επερχόμενο Ypsilon θα είναι το πρώτο μοντέλο παραγωγής που θα χρησιμοποιεί αυτό το interface.

700 χιλιόμετρα αυτονομία

Η Lancia δεν αναφέρει πάρα πολλές λεπτομέρειες για το πλήρως ηλεκτρικό σύστημα κίνησης του Pu+Ra HPE Concept, αλλά λέει ότι ως μανιφέστο της μάρκας για τα επόμενα 10 χρόνια, οραματίζεται να προσφέρει αυτονομία που θα ξεπερνάει τα 700 χιλιόμετρα.

Lancia Pu+Ra

Πιθανώς, αυτό το αισιόδοξο όραμα θα τεθεί σε εφαρμογή αργότερα μέσα στη δεκαετία, όταν η Lancia σχεδιάζει να παρουσιάσει ένα premium -ηλεκτρικό φυσικά- μοντέλο με το ιστορικό όνομα Delta, που πιθανότατα θα χρησιμοποιεί τη σπονδυλωτή πλατφόρμα της Stellantis, την STLA.

Lancia Pu+Ra

Πριν από όλα αυτά, το πρώτο ολοκαίνουργιο μοντέλο της Lancia ύστερα από πάνω από μια δεκαετία θα είναι το Ypsilon επόμενης γενιάς, το οποίο θα κάνει το ντεμπούτο του ως ηλεκτρικό και plug-in υβριδικό στα τέλη του τρέχοντος έτους και θα βασίζεται στην ίδια πλατφόρμα με το υπάρχον Fiat 500.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!