Renault: Παρουσιάστηκε το νέο και ανανεωμένο Clio (vid)
Η Renault αποκάλυψε το Clio πέμπτης γενιάς πριν από λίγο περισσότερο από τέσσερα χρόνια και τώρα είναι ο καιρός να κάνει στο διάσημο σουπερμίνι της ένα γενναίο λίφτινγκ για να παραμείνει φρέσκο και ανταγωνιστικό έναντι αντιπάλων της κατηγορίας του. Η σημαντικότερη ανανέωση αφορά το πλήρως επανασχεδιασμένο μπροστινό μέρος, που πλέον διαθέτει πιο λεπτούς προβολείς και μια φαρδύτερη μάσκα με σχέδιο σκακιέρας.
Τα φώτα ημέρας συνεχίζονται μέχρι μέσα στον προφυλακτήρα και έχουν το σχήμα του μισού όρθιου ρόμβου, παραπέμποντας στο λογότυπο της Renault, το οποίο είναι φινιρισμένο σε βουρτσισμένο χρώμιο. Ένα ενδιαφέρον στοιχείο είναι το διάφανο κρύσταλλο στα πίσω φώτα. Επιπλέον, ο διαχύτης μπορεί να έχει ένα από τα έξι διαθέσιμα σχέδια ανάλογα με το επίπεδο εξοπλισμού και το αν είναι υβριδικό ή όχι. Οι διαστάσεις του παρέμειναν ίδιες, με μήκος 4,053 μ., πλάτος 1,988 μ. και ύψος 1,439 μ., ενώ το μεταξόνιο βρίσκεται στα 2,583 μ.
Στην γκάμα των εκδόσεων του νέου Renault Clio προστίθεται η Esprit Alpine, που είναι η κορυφαία από τις διαθέσιμες και η πιο σπορτίφ σε εμφάνιση, φέροντας το όνομα του αγωνιστικού τμήματος των Γάλλων.
Το εσωτερικό του νέου Renault Clio δεν έχει διαφοροποιηθεί σε μεγάλο βαθμό, αλλά υπάρχουν νέα «βιώσιμα» υλικά σε όλη την καμπίνα. Χαρακτηριστικό των προθέσεων των Γάλλων είναι ότι το δέρμα δεν θα διατίθεται καν ως επιλογή. Αντίθετα, τα καθίσματα καλύπτονται από ένα υλικό κατασκευασμένο από οργανικές και πολυεστερικές ίνες, που ονομάζεται TEP.
Όσον αφορά την τεχνολογία, ο ψηφιακός πίνακας οργάνων διατίθεται σε μεγέθη 7 και 10 ιντσών, ενώ η οθόνη αφής διατίθεται σε διαμορφώσεις 7 ή 9,3 ιντσών. Υποστηρίζονται ασύρματα Android Auto και Apple CarPlay, μαζί με ενσωματωμένη πλοήγηση, κάμερα 360 μοιρών και τουλάχιστον 20 συστήματα υποστήριξης οδηγού. Τα κυριότερα περιλαμβάνουν adaptive cruise control (με stop & go) και μερικώς αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 2.
Όσον αφορά τους διαθέσιμους κινητήρες για το νέο Renault Clio δεν υπάρχουν εκπλήξεις. Στη βάση υπάρχει ο 3κύλινδρος ατμοσφαιρικός 1,0 λίτρου βενζίνης (SCe 65) που αποδίδει 65 ίππους και 95 Nm ροπή. Ακολουθεί ο 3κύλινδρος τούρμπο κινητήρας 1,0 L βενζίνης TCe 90, με απόδοση 90 ίππους και 160 Nm, που συνοδεύεται από 6τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο.
H έκδοση διπλού καυσίμου TCe 100 LPG εξακολουθεί να υπάρχει, με 3κύλινδρο turbo κινητήρα και απόδοση 100 ίππους και 170 Nm. Με τα δύο ρεζερβουάρ (βενζίνης και υγραερίου) γεμάτα, η Renault ισχυρίζεται ότι η αυτονομία ξεπερνά τα 1.000 χλμ. Είναι πολύ ενδιαφέρον ότι το Clio διαθέτει και έκδοση diesel Blue dCi 100, με κινητήρα 1,5 L που αποδίδει 100 ίππους και 260 Nm και 6τάχυτο κιβώτιο.
Η κορυφαία έκδοση είναι η υβριδική E-Tech full hybrid των 145 ίππων που συνδυάζει την οδηγική απόλαυση με την οικονομία. Ως βάση της είναι ο 4κύλινδρος κινητήρας 1,6 L που αποδίδει 94 ίππους και συνδυάζεται με ηλεκτροκινητήρα 49 ίππων και μπαταρία ιόντων λιθίου χωρητικότητας 1,2 kWh. Σύμφωνα με τη Renault, η κίνηση εντός πόλης μπορεί να γίνει έως και κατά το 80% αμιγώς ηλεκτρικά, εξασφαλίζοντας μέση κατανάλωση 4,1 lt/100 χλμ, χαμηλούς ρύπους και οικονομία καυσίμου σχεδόν 40% σε σχέση με έναν συμβατικό βενζινοκινητήρα.
Το νέο Renault Clio αναμένεται να κυκλοφορήσει στους δρόμους της Ευρώπης μέσα στο ερχόμενο Φθινόπωρο.
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!