Formula 1: H Michelin δεν θα φτιάξει ελαστικά που «αυτοκαταστρέφονται»
Το συμβόλαιο της Pirelli ως αποκλειστικού προμηθευτή ελαστικών στη Formula 1 ολοκληρώνεται στο τέλος του 2024 και η FIA έχει ήδη ξεκινήσει τη διαδικασία προσφορών για το νέο -επίσης αποκλειστικό- προμηθευτή που θα παρέχει ελαστικά στο σπορ την περίοδο 2025-2027.
Σε αυτήν τη διαδικασία δεν αποκλείεται να συμμετέχει και η Michelin, η οποία αποχώρησε από τη Formula 1 το 2006, έπειτα από αρκετά χρόνια έντονου ανταγωνισμού με την Bridgestone. Οι Γάλλοι παραδέχονται ότι εξετάζουν το ενδεχόμενο να επιστρέψουν στο σπορ, ωστόσο για να συμβεί αυτό πρέπει να γίνουν σημαντικές αλλαγές στον τρόπο που αντιμετωπίζει η F1 τα ελαστικά και στα πράγματα που ζητάει από τις εταιρείες κατασκευής τους.
A huge weekend for @Michelin to confirm the versatility of its Power Slick & Pilot Sport ranges: Victory and more @MotoGP records + @IMSA success in the USA, @FIAWEC honors in Portugal, a @SUPERGT_JP 1-2 in Japan and a 1-2-3-4 at the Nürburgring 👏👏👏#AmericasGP #6HPortimao pic.twitter.com/ZpPv6yxleT
— Michelin Motorsport (@Michelin_Sport) April 18, 2023
Ο CEO της Michelin, Φλοράν Μενεγκό, εξήγησε ότι η γαλλική εταιρεία δεν μπορεί να συμφωνήσει στο να κατασκευάζει ελαστικά που θα «αυτοκαταστρέφονται» για χάρη του θεάματος.
«Αρχικά, πρέπει να υπενθυμίσουμε στον εαυτό μας γιατί η Michelin συμμετέχει σε αγώνες. Ο πρώτος λόγος δεν αφορά το θέαμα. Δεν το κάνουμε για τη μάρκα. Το κάνουμε για την τεχνολογία. Συμμετέχουμε σε αγώνες γιατί είναι ο καλύτερος τρόπος για να δοκιμάσουμε πολύ γρήγορα τη νέα τεχνολογία. Το ερώτημα είναι, πώς αξιοποιούμε την τεχνολογία για να έχουμε ένα καλό σόου; Και εκεί μπαίνει στο παιχνίδι η F1, γιατί συζητούσαμε μαζί τους για πολύ καιρό – και δεν συμφωνούμε. Γιατί λένε για να έχεις καλό θέαμα, πρέπει να έχεις λάστιχα που αυτοκαταστρέφονται. Και νομίζω ότι εμείς δεν ξέρουμε πώς να το κάνουμε αυτό. Άρα, δεν μπορούμε να συμφωνήσουμε. Οι ομάδες θα πρέπει να κατανοούν την απόδοση των ελαστικών και να εκμεταλλεύονται το γεγονός ότι το ελαστικό θα έχει απόδοση από τον πρώτο γύρο στην πίστα μέχρι τον τελευταίο», είπε ο Γάλλος στο The Drive.
H Michelin μπορεί να μην προμηθεύει πλέον τη Formula 1 αλλά έχει πολύ σημαντική παρουσία στους αγώνες σε διεθνές επίπεδο αφού με τα ελαστικά της τρέχουν -μεταξύ άλλων- σε WEC, MotoGP και Formula E.
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!