Το MotoGP δοκιμάζει σύστημα ενδοεπικοινωνίας
Το 2020, στις δοκιμές του Μιζάνο στην Ιταλία μετά το Grand Prix του Σαν Μαρίνο, ο Στέφαν Μπράντλ δοκιμαστής της Repsol Honda είχε την ευκαιρία να δοκιμάσει για πρώτη φορά ένα επαναστατικό σύστημα ενδοεπικοινωνίας. Εκείνη την περίοδο η Dorna αποφάσισε να μην προχωρήσει στην εξέλιξη και εφαρμογή του συστήματος βάζοντάς το στο συρτάρι για... αργότερα.
Πλέον η Dorna επαναφέρει δυναμικά το σύστημα επικοινωνίας στο MotoGP ξεκινώντας μάλιστα άμεσα δοκιμές. Στη μία ημέρα δοκιμών μετά την ολοκλήρωση του Grand Prix της Ισπανίας, επιλεγμένοι αναβάτες είχαν την ευκαιρία να δοκιμάσουν το νέο σύστημα. Οι αναβάτες ήταν οι Φάμπιο Κουαρταραρό (Yamaha), Αλέιξ Εσπαργκαρό (Aprilia) και Γιόνας Φόλγκερ (GasGas).
Το σύστημα δεν είναι όπως το αρχικό με ακουστικό στο αφτί του αναβάτη. Η Dorna συνεργάστηκε με κορυφαίους κατασκευαστές όπως η HJC, η Kabuto, η Alpinestars και η Ixon προκειμένου αφενός στο κράνος να τοποθετηθεί ένα μικρό ηχείο και στις φόρμες να τοποθετηθεί ένας πομπός που θα λαμβάνει τα σήματα. Ο αναβάτης θα δέχεται από τους Αγωνοδίκες ηχογραφημένα μηνύματα όταν υπάρχει κάποιος κίνδυνος στην πίστα. Το σύστημα θα είναι μονόδρομο και ο αναβάτης δεν θα μπορεί να απαντήσει ή να μιλήσει.
Στους αναβάτες που δοκίμασαν το σύστημα δεν επετράπη να μιλήσουν για αυτό με τον Εσπαργκαρό να δηλώνει χαρακτηριστικά: «Δεν μπορώ να πω απολύτως τίποτα». Το πιθανότερο σενάριο πάντως είναι το σύστημα να εφαρμοστεί το 2024 και σίγουρα στα τηλεοπτικά onboard πλάνα θα υπάρχουν και ηχητικά αποσπάσματα από τα μηνύματα.
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!