Test drive Citroen C5 X PHEV 225 PS: Tα οφέλη της σύνθεσης

Test drive Citroen C5 X PHEV 225 PS: Tα οφέλη της σύνθεσης

Test drive Citroen C5 X PHEV 225 PS: Tα οφέλη της σύνθεσης
Η Citroen πήρε τα καλύτερα στοιχεία από τα sedan, τα station wagon και τα SUV και δημιούργησε το C5 X, τη νέα της ναυαρχίδα.

Το «step up» της Citroen τα τελευταία χρόνια έχει πλέον ως σημείο αναφοράς το C5 X. Ένα οικογενειακό αυτοκίνητο της μεσαίας κατηγορίας, που όμως δεν μπαίνει σε... καλούπια. Συνδυάζοντας τα θετικά χαρακτηριστικά ενός sedan, ενός station wagon και ενός SUV, αλλά και διαθέτοντας premium σχεδίαση και εξοπλισμό, το C5 X αποτελεί την εναλλακτική πρόταση των Γάλλων στην κατηγορία, αλλά και τη ναυαρχίδα της μάρκας. Η γκάμα κινητήρων περιλαμβάνει τον 1.2 βενζίνης με 130 ίππους και το plug-in hybrid σύνολο 225 ίππων, που αποτελεί το αυτοκίνητο της δοκιμής μας.

Citroen C5X

Το μήκος του C5 X περνά ελαφρά τα 4,8 μέτρα, το πλάτος ανέρχεται σε 1,86 και το ύψος σε 1,48 μ. Η δυναμική σιλουέτα καταφέρνει και κρύβει την αυξημένη απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος (στα 194 χιλιοστά), που είναι όμως απαραίτητη για να προσδώσει στο μοντέλο της Citroen τον περιπετειώδη χαρακτήρα του. Η διάσταση όμως που κάνει τη μεγάλη διαφορά στο C5 X είναι τα 2,78 μέτρα του μεταξονίου. Αποτέλεσμα οι πλούσιοι χώροι και για τους πίσω επιβάτες, ενώ με όγκο στα 545 λίτρα (480 λίτρα στην υβριδική έκδοση), το πορτμπαγκάζ καλύπτει τις ανάγκες ακόμα και μίας πενταμελούς οικογένειας.

Στην κορυφή της γκάμας

Πίσω από το τιμόνι του C5 X αντιλαμβάνεσαι μέσα σε λίγα λεπτά ότι κάθε άλλο παρά τυχαία είναι η θέση που καταλαμβάνει στην κορυφή της γκάμας της Citroen. Είναι ξεκάθαρο ότι πρόκειται για το πιο premium μοντέλο της γαλλικής μάρκας, σε κάθε τομέα: από τη σχεδίαση, μέχρι τα υλικά στην καμπίνα των επιβατών και από την ποιότητα κύλισης μέχρι τα ηλεκτρονικά συστήματα υποβοήθησης του οδηγού.

 

Citroen C5X

Ως ένα ποιοτικό οικογενειακό μοντέλο, προσθέτει στα ατού του την καλή ηχομόνωση, την άνεση, τους πλούσιους χώρους για επιβάτες και αποσκευές, τις δυνατότητες συνδεσιμότητας αλλά και την υβριδική τεχνολογία που αποτελεί την ενδιάμεση στάση πριν το πέρασμα στην... όχθη της ηλεκτροκίνησης. Τα καθίσματα Advanced Comfort συμβάλλουν τα μέγιστα στην άνεση, ακόμα και στα μεγάλα ταξίδια, ενώ προσφέρουν και καλή πλευρική στήριξη. Στον πίσω πάγκο θα βολευτούν ακόμα και τρεις ενήλικες, καθώς το τούνελ της μετάδοσης είναι χαμηλό και δεν θα στριμώξει τον μεσαίο επιβάτη.

Το ψηφιακό ταμπλό αποτελείται από τις οθόνες για τον πίνακα οργάνων και το infotaiment (διαγωνίου 12 ιντσών η δεύτερη), ενώ προσφέρεται και head-up diplay. Μοναδικές ενστάσεις στον... ψηφιακό τομέα είναι η μικρών διαστάσεων οθόνη στον πίνακα οργάνων και το ότι το μενού στο σύστημα πολυμέσων απαιτεί εξοικείωση, ώστε ο οδηγός να το χειρίζεται με ασφάλεια την ώρα που το όχημα κινείται. Στην κεντρική οθόνη απεικονίζεται η λειτουργία του υβριδικού συστήματος, αν δηλαδή το C5 X χρησιμοποιεί την μπαταρία για την κίνησή του, ή αυτή βρίσκεται σε διαδικασία φόρτισης κατά το φρενάρισμα ή όταν το αυτοκίνητο ρολάρει. Στα θετικά το e-save, μία χρήσιμη λειτουργία που παρέχει τη δυνατότητα να «κλειδώσεις» επαρκή ηλεκτρική ενέργεια για 20 χιλιόμετρα, ώστε να τη χρησιμοποιήσεις αργότερα.

Υβριδικό σύστημα κίνησης

Το Citroen C5 X PHEV συνδυάζει τον 1.6 turbo βενζίνης 180 ίππων με ηλεκτρικό μοτέρ 110 ίππων, για συνδυαστική ισχύ 225 ίππων. Η κίνηση περνά στους εμπρός τροχούς μέσω του 8τάχυτου αυτόματου κιβωτίου, ενώ η μπαταρία χωρητικότητας 12,4 kWh εξασφαλίζει – υπό ρεαλιστικές συνθήκες – ηλεκτρική αυτονομία 30-35 χιλιομέτρων εντός της πόλης. Είναι μεν επαρκής για την καθημερινή διαδρομή σπίτι-γραφείο-σπίτι, όμως υπάρχουν ανταγωνιστικά μοντέλα με υψηλότερη. Όταν η μπαταρία αδειάσει το C5 X θα συνεχίσει να κινείται σβέλτα, όμως η μέση κατανάλωση θα πλησιάσει τα 7 λίτρα ανά 100 χλμ.

Citroen C5X

Οι μεγάλοι τροχοί των 19 ιντσών που πατούν σε ελαστικά 205/55 δεν επηρεάζουν αρνητικά την άνεση, χάρη στην εξαιρετική αποτελεσματικότητα της ενεργούς ανάρτησης Citroen Advanced Comfort. Προσφέρει την επιλογή τριών τρόπων λειτουργίας και βελτιώνει την αποτελεσματικότητα των Progressive Hydraulic Cushions. Το αποτέλεσμα είναι εξαιρετική ποιότητα κύλισης είτε εντός της πόλης, είτε στον ανοικτό δρόμο. Το C5 X ικανοποιεί τον οδηγό του με τη συμπεριφορά, τα κρατήματα και τις επιδόσεις, παρά το βάρος των 1.800 κιλών (το 0-100 χλμ/ώρα ολοκληρώνεται σε κάτω από 8 δευτερόλεπτα). Για όσους θέλουν λοιπόν να κινηθούν πιο γρήγορα, παρέχεται η επιλογή του προγράμματος Sport από το κουμπί Drive Mode στην κεντρική κονσόλα.

Το C5 X προσφέρει εμπειρία ημιαυτόνομης οδήγησης (Επιπέδου 2), όπου βέβαια το επιτρέπει η ισχύουσα νομοθεσία. Το Highway Driver Assist, το οποίο συνδυάζει Adaptive Cruise Control με Stop & Go και Lane Keeping Assist: Χάρη σε αυτό το σύνολο, ο οδηγός υπό προϋποθέσεις, δε χρειάζεται πλέον να διαχειρίζεται ταχύτητα ή τροχιά, καθώς το όχημα φροντίζει όλες αυτές τις παραμέτρους. Πολλές άλλες λειτουργίες διευκολύνουν τον οδηγό, όπως η ανίχνευση τυφλού σημείου μεγάλης εμβέλειας, το Rear Cross Traffic Alert, το οποίο εντοπίζει τυχόν κίνδυνο κατά τη διάρκεια της οπισθοπορείας, το Top 360 Vision, το οποίο διευκολύνει τους ελιγμούς προβάλλοντας το εξωτερικό περιβάλλον στο tablet με οθόνη αφής και το Proximity Hands-Free που δίνει πρόσβαση και εκκίνηση του κινητήρα χωρίς να κάνει ο οδηγός κάποια ενέργεια, ενώ κλειδώνει και ξεκλειδώνει αυτόματα τις πόρτες, όταν ο οδηγός πλησιάζει ή φεύγει από το όχημα.

Citroen C5X

Στον τιμοκατάλογο της Citroen συναντάμε το C5 X σε τιμές από 36.850 ευρώ για την έκδοση με τον 1.2 PureTech βενζίνης 130 ίππων, έως τα 55.900 ευρώ για το υβριδικό μοντέλο στο κορυφαίο επίπεδο εξοπλισμού Shine Pack. Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας με το επίπεδο Shine κοστίζει 53.300 ευρώ. Τιμή βέβαια που δεν το καθιστα προσιτό σε όλους, όμως δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι πρόκειται για ένα μεγάλο οικογενειακό αυτοκίνητο, με πολυτελή χαρακτήρα και πλούσια τεχνολογία.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!