Suzuki V-Strom 800 DE: Την οδηγήσαμε στην Ελλάδα
Από τότε που τα μεγάλα adventure πήραν την ανιούσα σε μέγεθος, ισχύ και κυρίως κόστος, τα μεσαία adventure των 700 – 900 κ.εκ. αποτελούν μια διέξοδο για πάρα πολλούς αναβάτες που καλοβλέπουν τη λογική «τα κάνω όλα», αλλά θέλουν στην εξίσωση το «και συμφέρω».
Από το 2022 περιμένουμε με μεγάλη ανυπομονησία δύο μεγάλους Ιάπωνες κατασκευαστές να καταθέσουν τις προτάσεις τους σε αυτή την κατηγορία: Τη Suzuki με τη νέα V-Strom 800 DE και την Honda με την αναβίωση της Transalp XL750.
Εντελώς νέα, εξόχως σημαντική
Μετά από πρόσκληση της ελληνικής αντιπροσωπείας της Suzuki, της Σφακιανάκης Α.Ε.Β.Ε., βρεθήκαμε στη Μαγούλα την Τετάρτη 17 Μαΐου για να οδηγήσουμε για λίγα μεν χιλιόμετρα αλλά σε μια πολύ χαρακτηριστική διαδρομή, τη νέα V-Strom 800 DE -και όχι μόνο, αλλά για τις υπόλοιπες νέες Suzuki θα γράψουμε περισσότερα σύντομα.
Αξίζει να σημειώσουμε ότι η σημαντικότητα της νέας αυτής μοτοσικλέτας εκφράστηκε από το γεγονός ότι η εταιρεία εκπροσωπούνταν κατά τη διάρκεια της παρουσίασης όχι μόνο σε επίπεδο κλάδου μοτοσικλέτας, αλλά επίσης γενικής διεύθυνσης και διεύθυνσης marketing Ομίλου.
Επίσης να αναφέρουμε ότι πρόκειται για ένα ολοκαίνουργιο μοντέλο, που έρχεται να προστεθεί στη γκάμα της Suzuki και όχι να αντικαταστήσει την V-Strom 650. Η οποία, ειρήσθω εν παρόδω, προσφέρεται σε πολύ καλή τιμή προσφοράς αυτή την περίοδο.
Λόγω της σχετικά μικρής χρονικά επαφής με τη μοτοσικλέτα, αφήνουμε τα πιο εμβριθή σχόλια για το -άμεσο- μέλλον, κατά το οποίο θα έχουμε την ευκαιρία να την οδηγήσουμε εκατοντάδες χιλιόμετρα και να τη συγκρίνουμε με τους κυριότερους ανταγωνιστές της.
Αυτά όμως που διαπιστώσαμε στη σύντομη οδήγησή της, μας δημιούργησαν τις καλύτερες προσδοκίες. Κατ' αρχάς, το σχετικά μεγάλο βάρος των 230 κιλών δεν το αντιλαμβάνεσαι. Η θέση οδήγησης είναι εξαιρετική, ακριβώς όπως εγώ τουλάχιστον θεωρώ την ιδανική της έκφανση, δηλαδή με το σώμα κοντά στο τιμόνι και το βάρος να φορτίζει τον εμπρός τροχό.
Η μοτοσικλέτα, παρά τον εμπρός τροχό των 21'', τις μεγάλες διαδρομές αναρτήσεων και τα 22 εκατοστά απόσταση από το έδαφος, στρίβει εξαιρετικά, χωρίς ταλαντώσεις, καταναλώνοντας με άνεση όλο το πέλμα του πίσω ελαστικού, πλάτους 150 χιλ. Το χαλύβδινο πλαίσιο με το βιδωτό υποπλαίσιο της νέας V-Strom 800 DE σε συνεργασία με τις αναρτήσεις της Showa (πλήρως ρυθμιζόμενες εμπρός – πίσω) και την εξαιρετική γεωμετρία, δίνουν την αίσθηση απόλυτου ελέγχου στο ορεινό στροφιλίκι στην άσφαλτο. Επίσης, χαρακτηριστική είναι η ευκολία αλλαγής κατεύθυνσης.
Κινητήρας «τα πάντα όλα»
Ο κινητήρας εργάζεται άοκνα από τις χαμηλές στροφές έως και την κόκκινη περιοχή του στροφόμετρου, τραβώντας πολύ μεστά σε όλο το φάσμα της λειτουργίας του. Η επιλογή της Suzuki να μην κυνηγήσει την απόλυτη ισχύ (84,3 ίπποι στις 8.500 σ.α.λ.), αλλά τη ροπή (78 Nm στις 6.800 σ.α.λ.) και τη γεμάτη απόδοση, φαίνεται ότι σε πρώτη φάση τη δικαιώνει. Όπως επίσης και η επιλογή χρήσης δύο αντικραδασμικών αξόνων σε διάταξη σε γωνία 90 μοιρών. Τέλος να σημειώσουμε ότι τα διαστήματα ανάφλεξης του κινητήρα είναι στις 270 μοίρες, καθώς αυτή η επιλογή προσφέρει αίσθηση λειτουργίας V2 κινητήρα, καλύτερη πρόσφυση του πίσω τροχού και βελτιωμένο ήχο λειτουργίας.
Το κιβώτιο των 6 σχέσεων με το στάνταρ quickshifter τόσο για ανέβασμα όσο και κατέβασμα των σχέσεων λειτουργεί χωρίς το παραμικρό πρόβλημα, ο συμπλέκτης είναι πούπουλο και φυσικά διαθέτει σύστημα ολίσθησης για να αποφεύγεται το μπλοκάρισμα του πίσω τροχού σε περίπτωση απότομου κατεβάσματος ταχύτητας ενώ τα φρένα, χωρίς να έχουν ισχυρό αρχικό δάγκωμα και πολύ σωστά, κάνουν τη δουλειά τους άκοπα. Μάλιστα, για το χώμα υπάρχει η δυνατότητα απενεργοποίησης της λειτουργίας του ABS στον πίσω τροχό.
Η Suzuki V-Strom 800 DE έρχεται με το «πακέτο» συστημάτων υποβοήθησης της οδήγησης που ονομάζεται SUZUKI Intelligent Ride System (S.I.R.S.) και περιλαμβάνει πολύ χρήσιμες λειτουργίες, τις οποίες δεν μπορέσαμε λόγω χρόνου να αξιολογήσουμε στο σύνολό τους -άσε που δεν τα χρειαστήκαμε κιόλας. Να αναφέρουμε τα τέσσερα προγράμματα οδήγησης -τα οποία ειρήσθω εν παρόδω δεν μειώνουν την ισχύ του κινητήρα αλλά την απόκριση- το ρυθμιζόμενο traction control με δυνατότητα ρύθμισης αλλά και απενεργοποίησης, το ABS με δύο ρυθμίσεις λειτουργίας και δυνατότητα απενεργοποίησης στον πίσω τροχό και τη λειτουργία υποβοήθησης σε χαμηλές στροφές (Low RPM Assist).
Συνολικά ο εξοπλισμός του Suzuki V-Strom 800 DE είναι όχι μόνο πλούσιος, αλλά ποιοτικός και προσεγμένος. Το αποδεικνύουν, εκτός όλων των άλλων, τα αεροδυναμικά βελτιστοποιημένα προστατευτικά στο τιμόνι, οι ρυθμιζόμενες μανέτες φρένου και συμπλέκτη, τα μεγάλα και φαρδιά μαρσπιέ, το αλουμινένιο τιμόνι μεταβλητής διατομής, τα φώτα led, το πληρέστατο ψηφιακό όργανο και η προστασία του κινητήρα με πλαστική ποδιά. Τι μας έλειψε; Μια μεγαλύτερη αλλά και ρυθμιζόμενη με το χέρι ζελατίνα εκτροπής αέρα -χρειάζεται εργαλεία η ρύθμιση του ύψους της υπάρχουσας- και tubeless ελαστικά. Επίσης, η απόσταση της σέλας από το έδαφος στα 85,5 εκατοστά ίσως δυσαρεστήσει αναβάτες περιορισμένου αναστήματος. Ωστόσο η μοτοσικλέτα είναι αρκετά στενή, με πολύ καλή συγκέντρωση των μαζών και πολύ εύκολο χειρισμό.
Τικ στο κουτάκι του shortlist
Στα 12.195 ευρώ που κοστίζει, η Suzuki V-Strom 800 DE δεν φιλοδοξεί να είναι η πιο οικονομική επιλογή. Σίγουρα όμως είναι από τις πληρέστερες, ενώ στην οδήγησή της δείχνει να αγγίζει την κορυφή -αλλά αυτό θα μπορούμε να το υποστηρίξουμε μετά βεβαιότητας σε λίγες ημέρες, μετά από συγκριτική δοκιμή.
Η πρώτη επαφή μαζί της, πάντως, απέδειξε στην πράξη ότι δεν πρέπει να λείπει από το shortlist των επιλογών της κατηγορίας κανενός αναβάτη.
Photo Credit: Χρήστος Καραγιωργάκης, Suzuki
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!