Test drive Skoda Fabia Monte Carlo 1.5 TSI 150PS: Η σπορ συνήθεια
Στην τέταρτη γενιά του, το Skoda Fabia είναι ποιοτικότερο, ομορφότερο, καλύτερα εξοπλισμένο και πιο ευρύχωρο από ποτέ. Η Skoda χρησιμοποίησε την πλατφόρμα MQB-A0 του Ομίλου Volkswagen, γεγονός που της επέτρεψε να έχει πρόσβαση σε σύγχρονα τεχνολογικά συστήματα. Με την έκδοση Monte Carlo το σουπερμίνι περνά στην κορυφαία έκδοση εξοπλισμού, με σπορ πινελιές να συναντούν τον πλούσιο εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας.
Το όνομα Monte Carlo πρωτοεμφανίστηκε σε μοντέλο της Skoda το 1936, με το roadster Popular. Στη σύγχρονη ιστορία της τσέχικης μάρκας, το 2011 κυκλοφόρησε το Fabia Monte Carlo, ως μία σπορ εκδοχή του σουπερμίνι. Και ενώ η Skoda επιμένει να μην λανσάρει Fabia RS, παρά την αγωνιστική εμπλοκή της στα ράλλυ, το Fabia Monte Carlo στοχεύει σε όσους αναζητούν ένα μικρό σπορ αυτοκίνητο χωρίς να ξοδέψουν μια περιουσία.
Σπορ πινελιές
Οι σχεδιαστές της Skoda κατάφεραν με στοχευμένες επεμβάσεις να προσδώσουν στο αυτοκίνητο δυναμικό χαρακτήρα. Στο αμάξωμα εντοπίζονται τα λογότυπα της έκδοσης στα εμπρός φτερά, όπως επίσης μαύρες λεπτομέρειες στη γρίλια της μάσκας, στους δύο προφυλακτήρες, στα μαρσπιέ, στα καλύμματα των εξωτερικών καθρεπτών και στην πίσω αεροτομή. Οι πελάτες της Skoda μπορούν επίσης να παραγγείλουν το Fabia Monte Carlo σε διχρωμία και μαύρη οροφή, με μικρό επιπλέον κόστος: 210 ευρώ. Στάνταρ είναι οι ζάντες ελαφρού κράματος 17 ιντσών Procyon, ενώ οι 18άρες Libra κοστίζουν επιπλέον 500 ευρώ.
Το Fabia Monte Carlo δεν είναι ένα σπορ μοντέλο με αλλαγές στους κινητήρες. Προσφέρεται πάντως η επιλογή του Sport Chassis Control (το οποίο φέρει το αυτοκίνητο της δοκιμής μας), χαμηλώνοντας το πλαίσιο κατά 15 χιλιοστά και περιλαμβάνοντας πιο σκληρά ελατήρια. Και σε τιμή μόλις 120 ευρώ. Οι ορατές επεμβάσεις είναι οι αισθητικές. Τόσο εξωτερικά όσο και στην καμπίνα των επιβατών, διατηρώντας την πρακτικότητα, την άνεση και την ασφάλεια των υπολοίπων εκδόσεων. Ο κορυφαίος αεροδυναμικός συντελεστής 0,28 στην κατηγορία επιτυγχάνεται χάρη στη σχεδίαση του αμαξώματος αλλά και από λεπτομέρειες, όπως η γρίλια στη μάσκα που κλείνει όταν δεν υπάρχει μεγάλη ανάγκη για ψύξη.
Ακόμη πιο έντονα είναι τα σπορ στοιχεία στην καμπίνα των επιβατών, όπου κυριαρχούν τα ποιοτικά υλικά και οι μαύρες επιφάνειες με κόκκινες λεπτομέρειες στο ταμπλό, το εσωτερικό των θυρών, την κεντρική κονσόλα και τα καθίσματα. Κόκκινος είναι και ο ατμοσφαιρικός φωτισμός με LED στοιχεία. Με δέρμα έχουν «ντυθεί» το πολυλειτουργικό τιμόνι και το χειρόφρενο, ενώ όπως συνηθίζεται σε ανάλογες περιπτώσεις, τα πεντάλ φέρουν επενδύσεις από αλουμίνιο.
Η λίστα με τον στάνταρ ή προαιρετικό εξοπλισμό περιλαμβάνει τον ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,25 ιντσών με αποκλειστικά γραφικά για την έκδοση Monte Carlo, θερμαινόμενο παρμπίζ και τιμόνι, σύστημα πολυμέσων με οθόνη έως 9,2 ίντσες, ασύρματη φόρτιση κινητού και την «προσωπική βοηθό» Laura, που ανταποκρίνεται σε φωνητικές εντολές σε 15 γλώσσες.
Ο πλούσιος εξοπλισμός παθητικής και ενεργητικής ασφάλειας έχει χαρίσει στο Skoda Fabia 5 αστέρια στις δοκιμές του οργανισμού Euro NCAP. Στη λίστα περιλαμβάνονται έως 9 αερόσακοι και η τεχνολογία ημιαυτόνομης οδήγησης Travel Assist, που συνδυάζει το ρυθμιζόμενο cruise control με το σύστημα διατήρησης στη λωρίδα κυκλοφορίας. Στάνταρ είναι η τεχνολογία φωτισμού LED, με τους full LED εμπρός προβολείς να περιλαμβάνονται στον προαιρετικό εξοπλισμό.
Γνωστοί και δοκιμασμένοι κινητήρες
Όπως και οι υπόλοιπες εκδόσεις του Fabia, έτσι και το Monte Carlo μπορεί να συνδυαστεί με όλα τα διαθέσιμα μηχανικά σύνολα. Στην Ελλάδα όμως εισάγονται δύο εκδόσεις κινητήρων: 1.0 TSI με 110 ίππους και μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων ή 1.5 TSI 150 ίππων με το διπλού συμπλέκτη DS7, 7 σχέσεων. Στην πρώτη περίπτωση η τιμή είναι 21.900 ευρώ και στη δεύτερη φθάνει τα 25.500 ευρώ.
Το Fabia Monte Carlo που είχαμε στη διάθεσή μας για δοκιμή είναι το πιο δυνατό, με τον 1.5 TSI EVO κάτω από το καπό της. Πρόκειται για σύνολο τεχνολογίας ACT, απενεργοποίησης δύο εκ των τεσσάρων κυλίδρων σε συνθήκες χαμηλού φορτίου, όταν δηλαδή ο οδηγός δεν ζητά το μέγιστο από το τετρακύλινδρο σύνολο. Με αυτόν τον τρόπο η Skoda επιτυγχάνει περιορισμό κατανάλωσης και ρύπων, καθώς δεν υπάρχει παρουσία συστήματος mild hybrid, όπως σε ανταγωνιστικά μοντέλα.
Η ροπή είναι ικανοποιητική (250 Nm), το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG είναι πρόθυμο και μόνη παρατήρηση είναι η απουσία paddles πίσω από το τιμόνι. Κάτι που σίγουρα αναζητούν όσοι αγοράζουν μία σπορ έκδοση με αυτόματο κιβώτιο. Παρότι δεν έχουμε να κάνουμε με μοντέλο RS (ή κάτι σε... GΤi), το Fabia Monte Carlo συμπεριφέρεται με ασφάλεια και καλή οδική συμπεριφορά. Με μικρές κλίσεις, καλές επιταχύνσεις (χρειάζονται 8 δευτερόλεπτα για τη διαδικασία 0-100 χλμ/ώρα και η μέγιστη ταχύτητα φθάνει τα 225 χλμ/ώρα).
Οι τροχοί των 17 ιντσών και η πιο... σφιχτή ανάρτηση επηρεάζουν λίγο την άνεση σε σχέση με το απλό Fabia με τους τροχούς των 16 ιντσών (κατά τη γνώμη μας, η πιο ολοκληρωμένη έκδοση για την ελληνική πραγματικότητα). Όμως συνολικά το Fabia Monte Carlo παίρνει καλό βαθμό σε κάθε τομέα. Ακόμα και στην κατανάλωση καυσίμου, καθώς αν ο οδηγός του δεν το παρακάνει εκεί όπου δεν χρειάζεται, η σχετική ένδειξη θα παραμείνει κάτω από τα επίπεδα των 8 λίτρων ανά 100 χλμ.
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!