24 Ώρες Λε Μαν - Η Toyota αποκάλυψε αγωνιστικό με κινητήρα υδρογόνου (vid)
Το μέλλον είναι εδώ και η Toyota δείχνει το δρόμο. Η ιαπωνική φίρμα προχώρησε σε μία μεγάλη αποκάλυψη στο πλαίσιο της 100ής επετείου των 24 Ωρών Λε Μαν. Αυτή αφορούσε στο εντυπωσιακό και πρωτοποριακό GR H2 Racing Concept.
To πρωτότυπο αγωνιστικό έχει ένα ιδιαίτερο χαρακτηριστικό, διαθέτει κινητήριο σύνολο που παίρνει δύναμη από υδρογόνο μιας κι από το 2026 στην κατηγορία Hypercar του WEC, επιτρέπονται κινητήρια σύνολα που χρησιμοποιούν υδρογόνο για καύσιμο. Εμφανισιακά, έχει ξεχωριστό σχεδιασμό στον οποίο θα βασιστεί το GR020 Hybrid που θα δούμε στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής το 2024.
Η εν λόγω τεχνολογία δεν είναι άγνωστη για την Toyota, καθώς πριν από λίγες εβδομάδες ένα GR Corolla H2 Concept με υδρογόνου, ολοκλήρωσε τον 24ωρο αγώνα του Φούτζι.
O πρόεδρος της Toyota, Άκιο Τογιόντα, μίλησε για τις προσδοκίες της ομάδας του: «Πριν από δύο εβδομάδες οδήγησα στον 24ωρο αγώνα του Φούτζι ένα Corolla που είχε για καύσιμο αποκλειστικά υδρογόνο. Αυτή ήταν η πρώτη φορά που ένα αγωνιστικό κατάφερε να το πράξει αυτό. Όχι απλά τερματίσαμε με επιτυχία, μάθαμε πάρα πολλά. Στόχος μου είναι να πετύχουμε ουδετερότητα άνθρακα στο μηχανοκίνητο αθλητισμό δίχως να θυσιάσουμε απόδοση ή θέαμα. Επίσης, δεν θα επενδύαμε σε αυτή την τεχνολογία αν δεν πίστευα πως θα κερδίσουμε. Θα είμαστε στους αγώνες και θα έχουμε μηδενικές εκπομπές άνθρακα. Ένα από τα οφέλη του υδρογόνου είναι το πόσο ελαφρύ είναι».
Η Toyota επέστρεψε στους αγώνες αντοχής το 2012 κι έκτοτε έχει καταφέρει να εδραιωθεί ως ένα από τα μεγαθήρια στο χώρο. Τα τελευταία 11 χρόνια, κατάφερε να μεταφέρει την τεχνολογία από τις πίστες στο δρόμο και το αντίθετο.
Το υβριδικό σύστημα του GR010 που αγωνίζεται στο WEC και στο Λε Μαν βασίζεται σε αυτό που διαθέτει στα μοντέλα παραγωγής.
Δείτε το GR020 Hybrid στο video που ακολουθεί...
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!