Lexus - Μπαρτ Έλεν: «Η υβριδική τεχνολογία μάς δίνει πλεονέκτημα έναντι των ανταγωνιστών μας»
Με το Lexus LBX η πολυτελής μάρκα του Toyota Group εισέρχεται αποφασιστικά στη δημοφιλή κατηγορία των B-SUV. Στο Μιλάνο όπου βρεθήκαμε για την πρεμιέρα του υβριδικού αυτοκινήτου, είχαμε την ευκαιρία να συνομιλήσουμε με τον Μπαρτ Έλεν, Head of Product & Marketing της Lexus Ευρώπης.
Αποστολή στο Μιλάνο: Κώστας Μπιτσικώκος
Στο... τραπέζι θέσαμε αρκετά θέματα: τι χαρακτηρίζει το LBX και ποιους νέους πελάτες μπορεί να φέρει στην Lexus, το γιατί ο Όμιλος Toyota επιμένει υβριδικά, το αν τα πολυτελή αυτοκίνητα έχουν πλεονέκτημα όσο οι τιμές αυξάνονται, το ρόλο των συνθετικών καυσίμων e-fuels, το πώς αντιμετωπίζεται η διαφορά στην νοοτροπία Ευρώπης και Ιαπωνίας.
Ποια θεωρείτε ότι είναι τα κύρια χαρακτηριστικά του Lexus LBX;
Καταρχάς είναι ένα αυτοκίνητο που συνδυάζει όλες τις αρετές της Lexus, σε ένα μικρό πακέτο. Ένα αυτοκίνητο που εκπέμπει αυτοπεποίθηση στον οδηγό του και πολυτέλεια στους επιβάτες, όπως όλα της μάρκας. Εξωτερικά, κυρίως όμως εσωτερικά. Στην καμπίνα έχουμε δημιουργήσει ένα περιβάλλον που δεν συναντάμε συχνά στη συγκεκριμένη κατηγορία. Μία αίσθηση από μία, ίσως και δύο, μεγαλύτερες κατηγορίες.
Το LBX είναι ένα μοντέλο – κλειδί στη γκάμα μας, καθώς θέλαμε να στείλουμε το μήνυμα ότι παρά τις μικρές εξωτερικές διαστάσεις μπορεί να είναι ένα πραγματικά premium αυτοκίνητο. Να προσφέρει ταυτόχρονα κορυφαία οδηγική συμπεριφορά και άνεση, χάρη στη ρύθμιση της ανάρτησης αλλά και το υβριδικό σύστημα κίνησης. Όσοι έχουν οδηγήσει Lexus στο παρελθόν, θα αντιληφθούν άμεσα ότι πρόκειται για ένα αυθεντικό Lexus.
Θα φέρει νέους πελάτες στην μάρκα και σε ποια αναλογία;
Ο στόχος που έχουμε θέσει είναι 70/30, νέοι και παλιοί πελάτες της Lexus αντίστοιχα. Μπορεί να ακούγεται φιλόδοξος, όμως στην πραγματικότητα δεν είναι τόσο δραματική η αναλογία. Διότι στα περισσότερα νέα μοντέλα μας οι νέοι πελάτες της μάρκας αντιστοιχούν περίπου στο 60%. Θέλουμε να προσελκύσουμε διαφορετικούς πελάτες από αυτούς που επιλέγουν τα υπόλοιπα μοντέλα μας. Πιο νέους, αλλά και περισσότερες γυναίκες απ' ό,τι συνήθως. Σε σχέση με τις υπόλοιπες πολυτελείς μάρκες, στη Lexus έχουμε μικρότερο ποσοστό γυναικών. Αυτή τη στιγμή βρίσκεται περίπου στο 25%. Πρέπει να το αυξήσουμε. Το LBX είναι ένα αυτοκίνητο που έχει αυτή τη δυναμική και ελπίζουμε ότι θα ανοίξει το δρόμο και για τα μελλοντικά μοντέλα της μάρκας.
Για ποιο λόγο η Toyota/Lexus συνεχίζει να επενδύει τόσο έντονα στην υβριδική τεχνολογία; Επειδή το δίκτυο φόρτισης δεν είναι ακόμα όσο ανεπτυγμένο θα έπρεπε ή τα ηλεκτρικά δεν είναι έτοιμα από πλευράς τεχνολογίας;
Η ηλεκτροκίνηση αποκτά όλο και μεγαλύτερη σημασία στις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες. Από τώρα και έως το 2030 θα χρειαστεί να ακολουθήσουμε και εμείς αυτή την τάση. Γιατί προς τα εκεί θα κινηθεί η αγορά, δεν υπάρχει αμφιβολία. Από την άλλη, αν κοιτάξουμε την πολυτελή κατηγορία στην Ευρώπη περίπου το 20% αφορά αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα. Το μεγαλύτερο από το υπόλοιπο κομμάτι αφορά συμβατικούς κινητήρες, βενζίνης και diesel, ενώ το μερίδιο των plug-in υβριδικών αρχίζει να μειώνεται. Πιστεύουμε ότι η υβριδική μας τεχνολογία μάς δίνει ένα πλεονέκτημα έναντι των ανταγωνιστών μας στο συμβατικό κομμάτι της αγοράς. Προσφέρουμε μία εναλλακτική πρόταση για όσους δεν θέλουν να αγοράσουν ένα plug-in υβριδικό. Στη σημερινή πραγματικότητα τα full hybrid είναι καλύτερη επιλογή από τα πλήρως ηλεκτρικά. Στο μέλλον βέβαια θα κινηθούμε όλο και περισσότερο προς την κατεύθυνση των BEV.
Βλέπουμε τις τιμές των αυτοκινήτων να αυξάνονται συνεχώς. Μήπως σε αυτό το περιβάλλον ευνοούνται τα πολυτελή μοντέλα σε σχέση με τα mainstream;
Είναι γεγονός ότι η απόσταση τιμών ανάμεσα στα πολυτελή και μη αυτοκίνητα μειώνεται. Και αυτό διότι τα σύγχρονα αυτοκίνητα φέρουν υποχρεωτικά συστήματα ασφαλείας και αντιρρυπαντικής τεχνολογίας. Εξοπλισμός που ήταν ήδη στάνταρ στα πολυτελή αυτοκίνητα, πλέον προστίθεται και στα mainstream. Το πλεονέκτημα που έχουν τα πολυτελή αυτοκίνητα είναι ότι ακόμα και αν η τιμή τους δεν είναι κατά πολύ υψηλότερη από τα συμβατικά, η υπολειμματική αξία τους είναι αρκετά μεγαλύτερη. Οπότε αν ως καταναλωτής επενδύσεις ένα μεγαλύτερο ποσό σε ένα premium αυτοκίνητο, όταν το πουλήσεις θα πάρεις πίσω ένα μεγάλο μέρος των χρημάτων που έχεις δώσει. Τα τελευταία χρόνια στην Ευρώπη η mainstream αγορά έχει συρρικνωθεί περισσότερο από την πολυτελή.
Πιστεύετε ότι τα συνθετικά καύσιμα, τα e-fuels, είναι μία λύση για να συνεχίσουν τα οχήματα με κινητήρα εσωτερικής καύσης να κυκλοφορούν;
Θεωρώ ότι έχουν ένα ρόλο να διαδραματίσουν, όχι όμως ότι είναι η ριζοσπαστική τεχνολογία που θα σώσει τα αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Ίσως να είναι μία λύση για τα σπορ αυτοκίνητα και τον μηχανοκίνητο αθλητισμό.
Εργάζεστε για μία ιαπωνική εταιρεία στην Ευρώπη. Πόσο δύσκολο είναι να σχεδιαστεί και να εξελιχθεί μηχανολογικά ένα αυτοκίνητο που προορίζεται τόσο για την ευρωπαϊκή όσο και την ιαπωνική αγορά;
Είναι λιγότερο δύσκολο στην πολυτελή κατηγορία απ' ό,τι στην mainstream. Και ο λόγος είναι ότι ακόμα και στην Ιαπωνία και την Ασία γενικότερα, στην premium αγορά αυτοκινήτου κυριαρχούν τα ευρωπαϊκά προϊόντα. Οπότε αν θέλεις να είσαι ανταγωνιστικός στην πολυτελή κατηγορία, θα πρέπει να ανταγωνιστείς τις ευρωπαϊκές μάρκες. Δεν είναι μυστικό ότι στις πρώτες γενιές των Lexus ο κόσμος είχε ως σημείο αναφοράς τα μοντέλα της Mercedes-Benz.
Photo Credits: Lexus, Νίκος Καρανικόλας
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!