F1 - Ο Τζώρτζης Μαρκογιάννης σχολιάζει στο Gazzetta τις νέες ισορροπίες
Ο όγδοος γύρος του πρωταθλήματος ολοκληρώθηκε με άλλον έναν θρίαμβο για τον Ολλανδό της Red Bull Racing ο οποίος δεν απειλήθηκε ιδιαίτερα καθ’ όλη την διάρκεια του τριημέρου στη Βαρκελώνη. Σημείωσε τον ταχύτερο γύρο σε όλα τα σκέλη και πετυχαίνοντας μια σχετικά εύκολη νίκη στην πίστα όπου, σε ηλικία μόλις 16 ετών, είχε εκμεταλλευτεί την επαφή των δύο Mercedes και επιδεικνύοντας πρωτοφανή ωριμότητα και αμυντική ικανότητα, στάθηκε για πρώτη φορά στο υψηλότερο σκαλί του βάθρου.
Ο ομόσταβλός του εκκίνησε μόλις από την 11η θέση, μετά την αποτυχία του να μπει στο Q3 το Σάββατο, και παρότι πέρασε την γραμμή τερματισμού έχοντας κερδίσει 7 θέσεις, ο ρυθμός του αποδείχθηκε ανεπαρκής για να επιτεθεί στους Βρετανούς οδηγούς της Mercedes. Περνώντας λοιπόν στην μεγάλη έκπληξη του τριημέρου, η Γερμανική ομάδα φαίνεται να έχει εντοπίσει τα αδύναμα σημεία της W14, καθώς οι αναβαθμίσεις του μονοθεσίου φάνηκαν να τους δίνουν το προβάδισμα έναντι των δύο κύριων αντιπάλων της, ιδίως σε ρυθμό αγώνα.
Μολονότι ακόμη στερούνται ταχύτητας για να διεκδικήσουν νίκη, για πρώτη φορά φέτος βλέπουμε μια από τις 3 ομάδες (Mercedes, Ferrari, Aston Martin) να κάνει τόσο μεγάλο βήμα προς την σωστή κατεύθυνση, και μένει να δούμε ποια θα είναι η απάντηση, στο άμεσο μέλλον, των άλλων δύο, οι οποίες έδειξαν να κάνουν, αν μη τι άλλο, βήματα προς τα πίσω. Άλλωστε, και από τις δηλώσεις τους φαίνεται να διατυπώνουν μια επιφύλαξη για την συνέχεια της φετινής σεζόν, με τον Τζορτζ Ράσελ να αναφέρει χαρακτηριστικά πως οι άλλες δύο ομάδες έκαναν underperform στον αγώνα της Βαρκελώνης.
Όλα δείχνουν πως η μάχη για την 2η θέση του πρωταθλήματος κατασκευαστών θα μετουσιωθεί σε έναν αγώνα εξέλιξης των μονοθεσίων, ενώ υπάρχει και ο παράγοντας του budget cap, το οποίο ενδέχεται να θέσει ως προτεραιότητα κάποιου κατασκευαστή την επόμενη χρονιά, εφόσον φέτος απουσιάζει το κίνητρο της νίκης και η κατανομή του διαθέσιμου κεφαλαίου αποτελεί μείζον ζήτημα πλέον.
Εντυπωσιακή ήταν η επίδοση του Λάντο Νόρρις στις κατατακτήριες δοκιμές, όπου για πρώτη φορά φέτος κατόρθωσε να σημειώσει μια θέση στην πρώτη τριάδα για τη McLaren. Ωστόσο, μετά την επαφή στον πρώτο γύρο, η βρετανική ομάδα δεν έδειξε να έχει αντίστοιχη ταχύτητα σε ρυθμό αγώνα, και είναι προφανές ότι υπάρχουν μεγάλα περιθώρια βελτίωσης προκειμένου να παράσχει ένα μονοθέσιο άξιο των δύο πολύ ταλαντούχων οδηγών της.
Ικανοποιητική γενικότερη επίδοση για άλλη μια από τον Γιούκι Τσουνόντα, ο οποίος δείχνει σημάδια ωριμότητας και μια πιο σταθερή ταχύτητα στους τελευταίους αγώνες, αλλά η μάχη του στους τελευταίους γύρους με τον Ζου Γκουάνγιου, του στέρησε έναν τερματισμό εντός της βαθμολογούμενης δεκάδας, με τον Κινέζο της Alfa Romeo να περνά την γραμμή τερματισμού ανάμεσα στους δύο ομοεθνείς της Alpine, οι οποίοι μας απασχόλησαν, παρομοίως με την Mclaren, περισσότερο το Σάββατο παρά την Κυριακή. Όπως και ανάμεσα στις τρεις ομάδες που κυνηγούν την Red Bull, έτσι και στο υπόλοιπο grid παρατηρούμε διακυμάνσεις στις επιδόσεις με τον κάθε γύρο, συνεπώς είναι αναμφισβήτητα και αυτή μια αμελητέα μάχη φέτος, αλλά και για τη διαμόρφωση μιας γενικής εικόνας των ισορροπιών που θα τεθούν ως βάσεις για την ερχόμενη σαιζόν.
Ο Τζώρτζης Μαρκογιάννης εκπροσώπησε τις τελευταίες τρεις σεζόν την Ελλάδα στο θεσμό της ιταλικής Formula 4. Φέτος έχει ρόλο σχολιαστή των Grand Prix στον ΑΝΤ1 και το ΑΝΤ1+ ενώ μετά από κάθε μάχη της Formula 1, σχολιάζει όσα συμβαίνουν στις πίστες στο gMotion by Gazzetta.
Φωτογραφίες: Red Bull Content Pool
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!