F1 - Ferrari: «Δεν αντιγράφουμε κανέναν»

F1 - Ferrari: «Δεν αντιγράφουμε κανέναν»
Στη Scuderia υπερασπίζονται την επιλογή τους να αλλάξουν την αεροδυναμική τους φιλοσοφία στην SF-23 αλλά ξεκαθαρίζουν πως ακολουθούν τον δικό τους δρόμο.

Στο Grand Prix Ισπανίας είδαμε για πρώτη φορά την πολυαναμενόμενη αναβάθμιση που ετοίμαζε η Scuderia Ferrari ώστε να βελτιωθεί η απόδοσή της SF-23. Η ιταλική ομάδα εξασφάλισε μια θέση στην πρώτη σειρά της εκκίνησης, ωστόσο στoν αγώνα δεν ήταν σε θέση να ανταγωνιστεί τις Red Bull Racing και Mercedes-AMG.

Αρκετές «φαρμακερές» γλώσσες του paddock της Formula 1 κατηγόρησαν τη Ferrari πως αντέγραψε το σχεδιασμό της Red Bull Racing. Ωστόσο, σύμφωνα με τους Ιταλούς, ο ισχυρισμός αυτός δεν ισχύει. Όπως υποστηρίζουν, μπορεί η νέα αεροδυναμική φιλοσοφία των Ιταλών να είναι κοντά στο στιλ των περισσότερων ομάδων του grid (ανάμεσά τους και η αυστριακή ομάδα), όμως έχει διαφορά η έμπνευση από την αντιγραφή.

Ο πολύπειρος μηχανικός της Ferrari, Τζοκ Κλίαρ, εξηγεί: «Όταν οι ομάδες κάνουν την παρουσίαση του μονοθεσίου τους, είναι πεπεισμένες πως ο σχεδιασμός του είναι σωστός. Κανένας δεν λέει πως δεν είναι σίγουρος ότι αυτός ο σχεδιασμός των sidepods δεν είναι σωστός. Όλοι μας είμαστε σίγουροι για τις δυνατότητές μας. Όμως μαθαίνουμε και από τις άλλες ομάδες, τι κάνουν σε σύγκριση με εμάς. Δεν αντιγράφουμε κανέναν. Βλέπουμε τι κάνουν και το δοκιμάζουμε στην αεροδυναμική σήραγγα, για να δούμε αν δουλεύει. Κάναμε την αλλαγή στο μονοθέσιό μας γιατί προφανώς είναι καλύτερη λύση από την προηγούμενη. Γενικά, ακολουθούμε τους νόμους της φυσικής και της αεροδυναμικής. Είμαι στο χώρο 30 χρόνια, κάθε ημέρα είναι διαφορετική, κάθε σεζόν είναι διαφορετική και κάθε μονοθέσιο είναι διαφορετικό. Ακόμα μαθαίνουμε ως ομάδα. Υπάρχουν εκατομμύρια τρόποι να λύσεις τα προβλήματά σου, αλλά ποτέ δεν μπορούμε να τα καλύψουμε όλα».

Επιπλέον ο Κλίαρ εξήγησε πώς μία ιδέα παίρνει μορφή σε ένα μονοθέσιο μέσα στην αεροδυναμική σήραγγα: «Όταν βλέπεις ένα άλλο μονοθέσιο να είναι γρήγορο και δοκιμάζεις λύσεις από αυτό, προσέχεις να μην σχεδιάσεις ένα ολόιδιο κομμάτι γιατί απλά δεν θα λειτουργεί στο δικό σου μονοθέσιό. Πρέπει να κάνεις δοκιμές και να σχεδιάζεις αυτή την ιδέα δύο μήνες μέχρι να δουλέψει στο δικό σου μονοθέσιο. Έπειτα, αυτό που κάνεις είναι να βρίσκεις νέο μονοπάτι στην εξέλιξη. Όταν ήταν ξεκάθαρο πως η Red Bull θα κυριαρχεί, έπρεπε να κοιτάξουμε πολύ προσεκτικά το τι ακριβώς κάνουν. Πρόκειται για μία διαδικασία που την έκαναν και την κάνουν όλοι».

Φωτογραφίες: Ferrari

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!