F1, Καναδάς – Ο Φερστάπεν κέρδισε και σφράγισε την «κατοστάρα» της Red Bull
- Εκκίνηση
- Ανοιχτοί λογαριασμοί
- Αυτοκίνητο Ασφαλείας
- Η επίθεση του Φερνάντο Αλόνσο
- Αγώνας αναμονής
- Δεύτερο pit stop
- Αλόνσο vs Χάμιλτον Επ. 2 (που δεν προβλήθηκε)
- Η νίκη έγινε συνήθεια
Το Grand Prix Καναδά, ο 8ος γύρος του φετινού Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Formula 1, ήταν ο αγώνας στον οποίο ο Μαξ Φερστάπεν πρόσφερε στη Red Bull Racing την 100ή νίκη της στην κορωνίδα των μηχανοκίνητων σπορ. Ταυτόχρονα, ήταν ο αγώνας που ο τρομερός Ολλανδός έφτασε στις 41 νίκες στην καριέρα του και ισοφάρισε το ρεκόρ του μεγάλου Άιρτον Σένα. Ο Φερστάπεν πάει ολοταχώς προς τον τίτλο και δεν υπάρχει στον ορίζοντα κάτι ή κάποιος που να μπορεί να τον σταματήσει.
MAX MASTERS MONTREAL! 💪@Max33Verstappen cruises to his sixth win of 2023 in Canada!#CanadianGP #F1 @redbullracing pic.twitter.com/wbRI3j6oqM
— Formula 1 (@F1) June 18, 2023
Την πιο μεγάλη προσπάθεια να τον αμφισβητήσει κάνει ένας βετεράνος της F1. Ο Φερνάντο Αλόνσο οδήγησε στο όριο την Aston Martin, έδωσε μάχες και τερμάτισε στη 2η θέση, χωρίς όμως να μπορέσει να διεκδικήσει με αξιώσεις την πολυπόθητη νίκη. Ο Λούις Χάμιλτον επιβεβαίωσε την επιστροφή της Mercedes-AMG σε υψηλό ανταγωνιστικό επίπεδο και πήρε την 3η θέση, ανεβαίνοντας για άλλη μία φορά στο βάθρο.
Εκκίνηση
Τα μονοθέσια πήραν τις θέσεις τους στην εκκίνηση του Σιρκουί Ζιλ Βιλνέβ υπό σημαντικά διαφορετικές συνθήκες σε σχέση με εκείνες που συνάντησαν το Σάββατο στις κατατακτήριες, καθώς ο καιρός ήταν πολύ καλύτερος και η πίστα εντελώς στεγνή. Η πλειονότητα των οδηγών επέλεξε να ξεκινήσει τον αγώνα με τα ελαστικά μεσαίας γόμας της Pirelli,οι Πέρεζ, Μάγκνουσεν και Μπότας έβαλαν τη σκληρή γόμα ενώ ο Γκασλί προτίμησε τη μαλακή.
Τα κόκκινα φώτα έσβησαν και ο Μαξ Φερστάπεν ξεκίνησε αρκετά καλά για διατηρήσει την πρώτη θέση. Εξαιρετικά όμως ξεκίνησε ο Λούις Χάμιλτον, ο οποίος «κατάπιε» αμέσως τον Φερνάντο Αλόνσο και ανέβηκε 2ος. Ο Αλόνσο χρειάστηκε να αμυνθεί στην επίθεση του Τζορτζ Ράσελ αλλά ο Ισπανός της Aston Martin κατάφερε να διατηρήσει την 3η θέση.
LIGHTS OUT IN MONTREAL!
⚫️⚫️⚫️⚫️⚫️
⚫️⚫️⚫️⚫️⚫️
Verstappen leads away, and Hamilton blasts past Alonso to take P2 at the first corner 🚀#CanadianGP #F1 pic.twitter.com/r8N8eycSwj— Formula 1 (@F1) June 18, 2023
Πιο πίσω, ο Εστεμπάν Οκόν ανέβηκε στην 5η θέση, μπροστά από τον Νίκο Χούλκενμπεργ ενώ ο Όσκαρ Πιάστρι πέρασε μπροστά από τον Λάντο Νόρις. Ο Σαρλ Λεκλέρ ανέβηκε 9ος, περνώντας τον Άλεξ Άλπμον, και οι Κάρλος Σάινθ και Σ¨ερχιο Πέρεζ έδωσαν ωραία μάχη, με τον Ισπανό της Ferrari να επικρατεί.
Ανοιχτοί λογαριασμοί
Ο Αλόνσο από τους πρώτους γύρους επιτέθηκε με ορμή στον Χάμιλτον, καθώς βρισκόταν μέσα στο DRS του Βρετανού. Οι μάχες αυτών των δύο άλλωστε ποτέ δεν ήταν αδιάφορες. Ο Χάμιλτον ωστόσο κατάφερνε με επιτυχία να διατηρηθεί μπροστά του. Αυτό έδωσε την ευκαιρία στον Φερστάπεν να απομακρυνθεί λίγο και να φτιάξει μια διαφορά της τάξης των 3 δευτερολέπτων.
Οι εξελίξεις πήραν μια μικρή αναβολή, όταν βγήκε το Εικονικό Αυτοκίνητο Ασφαλείας για να απομακρυνθεί η ακινητοποιημένη Williams του Λόγκαν Σάρτζεντ. Η παύση αυτή όμως κράτησε πολύ λίγο και σύντομα η δράση επέστρεψε στον κανονικό της ρυθμό. Κι ενώ ο Αλόνσο συνέχισε να κυνηγά τον Χάμιλτον, ο Όσκαρ Πιάστρι κατάφερε να περάσει τον Χούλκενμπεργκ και να ανέβει στην 6η θέση.
Αυτοκίνητο Ασφαλείας
Ο Χούλκενμπεργκ είχε σχηματίσει πίσω του ένα τρενάκι από μονοθέσια, αλλά τους απελευθέρωσε όταν μπήκε στα pit για αλλαγή ελαστικών στον 12ο γύρο. Αμέσως μετά όμως όλα τα σχέδια άλλαξαν, όταν βγήκε στην πίστα το Αυτοκίνητο Ασφαλείας.
SAFETY CAR DEPLOYED (LAP 12/70)
— Formula 1 (@F1) June 18, 2023
George Russell smacks the wall and smashes his rear-right corner and front wing, and the @MercedesAMG comes out
Amazingly, he heads back out, albeit in last place#CanadianGP #F1 pic.twitter.com/qvvthjh4PB
Ο λόγος ήταν η έξοδος και η επαφή με τον τοίχο του Τζορτζ Ράσελ. Ο νεαρός Βρετανός έχασε τον έλεγχο στη στροφή 9 και χτύπησε στον τοίχο πρώτα με το πίσω μέρος και μετά με το εμπρός. Η σπασμένη πτέρυγα γέμισε με θραύσματα την πίστα και η τραυματισμένη Mercedes γύρισε αργά-αργά στα Pit.
Οι περισσότεροι οδηγοί βρήκαν την ευκαιρία να αλλάξουν ελαστικά. Αυτό έκαναν φυσικά και οι πρωτοπόροι, που έβγαλαν τη μεσαία γόμα και έβαλαν τη σκληρή. Μέσα στο pit lane όμως είχαμε άλλο ένα επεισόδιο στο σίριαλ Χάμιλτον-Αλόνσο. Η αλλαγή των μηχανικών της Aston Martin ήταν λίγο ταχύτερη και ο Αλόνσο βγήκε από το box πριν από τον Χάμιλτον. Τα pit της Aston Martin όμως είναι πίσω από εκείνα της Mercedes και έτσι ο Χάμιλτον, αν και έφυγε λίγο αργότερα από τον Αλόνσο, βρέθηκε οριακά μπροστά από τον Ισπανό, που αναγκάστηκε να επιβραδύνει λίγο για να μη συγκρουστούν.
Στην επανεκκίνηση ο Φερστάπεν για άλλη μία φορά δεν είχε πρόβλημα να απομακρυνθεί από τους διώκτες του, γράφοντας μάλιστα τον ταχύτερο γύρο. Ο Αλόνσο έμεινε κολλημένος πίσω από τον Χάμιλτον ενώ έπρεπε να έχει το νου και για τη Ferrari του Λεκλέρ που ήταν πίσω του, αφού οι δύο οδηγοί της Scuderia δεν είχαν μπει στα pit για αλλαγή ελαστικών όπως οι υπόλοιποι.
Η επίθεση του Φερνάντο Αλόνσο
Ο αποφασισμένος Φερνάντο Αλόνσο δεν ήθελε να περιμένει πολύ για να περάσει τον Χάμιλτον με τη στρατηγική και όταν ζέστανε τα σκληρά ελαστικά του εξαπέλυσε την επίθεσή του. Με τη βοήθεια και του DRS ο Ισπανός κατάφερε να περάσει και αμέσως απομακρύνθηκε από τον αντίπαλό του, για να προσπαθήσει να πιάσει τον Φερστάπεν.
LAP 22/70
— Formula 1 (@F1) June 18, 2023
ALONSO GETS HAMILTON FOR SECOND!
48 laps remaining, and these two are JUST starting to duel... sit back, and enjoy a scrap between two of the greatest to ever do it 🍿#CanadianGP #F1 pic.twitter.com/pkykizzeMU
Ο Φερστάπεν όμως ήταν ήδη 3,5 δευτερόλεπτα μπροστά και έδειχνε να ελέγχει χωρίς πρόβλημα τη διαφορά. Έτσι, η ευκαιρία του Αλόνσο θα ερχόταν -αν ερχόταν- στο δεύτερο pit stop. Και οι δύο είχαν στη διάθεσή τους από ένα φρέσκο σετ σκληρών ελαστικών και ο χρόνος της αλλαγής θα έκρινε πολλά.
Πιο πίσω, η διαφορετική στρατηγική των Ferrari είχε φέρει τους Λεκλέρ και Σάινθ στην 4η και 5η θέση αντίστοιχα, μπροστά από τον Πέρεζ, ο οποίος επίσης δεν είχε κάνει pit stop. Ο Οκόν έκανε έναν άνετο αγώνα στην 7η θέση, μπροστά από τον Μπότας και το δίδυμο της McLaren, οι οδηγοί της οποίας είχαν μια σκληρή, αλλά καθαρή, μάχη, όταν ο Νόρις προσπέρασε τον Πιάστρι μετά το pit stop.
Αγώνας αναμονής
Ο Φερστάπεν είχε εμφανώς καλύτερο ρυθμό και αργά αλλά σταθερά αύξανε τη διαφορά του από τον Αλόνσο. Ο Ολλανδός της Red Bull βρισκόταν περισσότερο από 5 δευτερόλεπτα μπροστά από τον Ισπανό, ο οποίος δεν ένιωθε καμία απειλή αφού ο Χάμιλτον ήταν 4 δευτερόλεπτα πίσω του. Ο Βρετανός με τη σειρά του δεν ανησυχούσε πλέον για τις Ferrari και έτσι η τριάδα της κορυφής απλώς διατηρούσε τις θέσεις και το ρυθμό της εν αναμονή -πιθανών- εξελίξεων.
Όταν λίγο μετά το μέσον του αγώνα μπήκαν στα pit και όσοι δεν το είχαν κάνει στο SC, η κατάσταση παγιώθηκε ακόμα περισσότερο, με τις Ferrari πίσω από τους τρεις πρώτους, τον Πέρεζ στην 6η θέση και τον Άλμπον στην 7η. ο Ράσελ είχε κάνει εντυπωσιακή ανάκαμψη μετά την έξοδό του στην 8η θέση, με τους Οκόν και Μπότας να κλείνουν τη 10άδα.
Δεύτερο pit stop
Ο Λούις Χάμιλτον έκανε την πρώτη κίνηση στον 41ο γύρο, μπαίνοντας για αλλαγή ελαστικών και ο Αλόνσο ακολούθησε ένα γύρο αργότερα για να τον καλύψει. Ένα γύρο μετά τον Αλόνσο μπήκε και ο Φερστάπεν. Όλες οι αλλαγές έγιναν χωρίς πρόβλημα και οι τρεις πρωτοπόροι επανέκτησαν τις θέσεις τους.
LAP 43/70
— Formula 1 (@F1) June 18, 2023
More pit stops! Hamilton, Alonso and Verstappen all pit for fresh rubber
🟡 Hamilton (P3) and Verstappen (P1) take the medium tyre
⚪️ Alonso (P2) bolts on the hards
Split strategies, lots of laps remaining... who's winning this one?!#CanadianGP #F1 pic.twitter.com/u2YiNiUVsw
Δεν είχαν όμως όλοι την ίδια στρατηγική. Οι Φερστάπεν και Χάμιλτον έβαλαν ελαστικά με μεσαία γόμα ενώ ο Αλόνσο, που δεν είχε φρέσκα μεσαία ελαστικά στη διάθεσή του, έβαλε τα σκληρά. Τα πιο μαλακά ελαστικά, τουλάχιστον στους πρώτους γύρους, επέτρεψαν από τη μία στον Φερστάπεν να απομακρυνθεί από τον Αλόνσο και από την άλλη στον Χάμιλτον να πλησιάσει τον Ισπανό.
Η ανάκαμψη του Ράσελ διακόπηκε απότομα, όταν έλαβε εντολή από το γκαράζ της Mercedes να μπει στα pit και να εγκαταλείψει, λόγω υπερβολικής φθοράς στα φρένα. Η επαφή του με τον τοίχο νωρίτερα κατάστρεψε τον αγώνα του αλλά η γενικότερη εμφάνιση της ομάδας αφήνει περιθώριο για αισιοδοξία.
Αλόνσο vs Χάμιλτον Επ. 2 (που δεν προβλήθηκε)
Στο τελευταίο κομμάτι του αγώνα ο Λούις Χάμιλτον ροκάνισε σιγά-σιγά τη διαφορά από τον Αλόνσο και πλησίαζε όλο και περισσότερο, φτάνοντας κοντά στο να μπει στο DRS. Ο Αλόνσο επιπλέον δεν μπορούσε να πιέσει στο 100% καθώς αντιμετώπιζε ένα μικρό θέμα με τα πίσω φρένα της AMR23. Όταν ο Χάμιλτον άρχισε να πλησιάζει επικίνδυνα, ο Αλόνσο αντέδρασε και ανέβασε το ρυθμό του. Μέσα σε λίγους γύρους ανέβασε ξανά τη διαφορά στα 3 δευτερόλεπτα.
Πιο πίσω, διεξαγόταν μια πολύ έντονη μάχη για την 7η θέση. Ο Άλεξ Άλμπον, που την κατείχε, είχε πίσω του τέσσερα μονοθέσια που τη διεκδικούσαν, κατά σειρά τους Οκόν, Μπότας, Νόρις και Στρολ. Ο πιο επιθετικός ήταν ο Λάντο Νόρις, ο οποίος πέρασε τον Μπότας, ωστόσο ο Βρετανός της McLaren είχε ποινή 5 δευτερολέπτων από ένα συμβάν νωρίτερα στον αγώνα και πολύ δύσκολα θα έμενε μέσα στη 10άδα στα τελικά αποτελέσματα.
Η νίκη έγινε συνήθεια
Μέχρι το τέλος του αγώνα ο Μαξ Φερστάπεν δεν είχε σοβαρά προβλήματα και έφτασε με άνεση στην καρό σημαία, σημειώνοντας την 4η νίκη του στη σειρά και την 41η στην καριέρα του, όλες με τη Red Bull. Ο Φερνάντο Αλόνσο τερμάτισε στη δεύτερη θέση, ανεβαίνοντας σε ένα ακόμα βάθρο φέτος, και ο Λούις Χάμιλτον ήταν 3ος. Ακολούθησαν οι Σαρλ Λεκλέρ, Κάρλος Σάινθ, Σέρχιο Πέρεζ (ο οποίος έκανε τον ταχύτερο γύρο του αγώνα), Άλεξ Άλμπον, Εστεμπάν Οκόν, Λανς Στρολ και Βάλτερι Μπότας.
Ο επόμενος αγώνας είναι το GP Αυστρίας σε δύο εβδομάδες, το 3ήμερο 30 Ιουνίου έως 2 Ιουλίου.
Αποτελέσματα
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!