Renault: Το νέο Rafale δίνει «αεροπορική» υπεροχή
Η νέα στρατηγική της Renault εστιάζεται σε μοντέλα των μεγαλύτερων κατηγοριών και όχι μόνο σε αυτοκίνητα πόλης, στα οποία λίγο-πολύ κυριαρχεί. Στο πλαίσιο αυτού του πλάνου, που ονομάζεται Renaulution, το νέο μοντέλο της Renault είναι το Rafale: ένα Coupe SUV της κατηγορίας D, το οποίο έρχεται να συμπληρώσει μια σειρά μοντέλων που ξεκίνησε με το Megane Ε-Τech και συνεχίστηκε με το Austral και το νέο Espace.
Η παρουσίαση του νέου Rafale σηματοδοτεί ένα κρίσιμο ορόσημο για τη γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία καθώς ανεβαίνει στις τάξεις της ιεραρχίας της ευρωπαϊκής αγοράς. Αυτό το κομψό και πολύ δυναμικό σπορ crossover τοποθετείται στον πυρήνα των πολυτελών μοντέλων του D-Segment, ενσωματώνοντας τη φινέτσα της γαλλικής σχεδίασης και την πεμπτουσία της οδηγικής εμπειρίας συνώνυμη με τη Renault. Το gMotion βρέθηκε στο Παρίσι, είδαμε από κοντά για πρώτη φορά το εντυπωσιακό αυτό μοντέλο και μάθαμε τις λεπτομέρειες που κρύβονται πίσω από τη σχεδίαση του.
Μηχανικά
Κάτω από το καπό, το νέο Rafale είναι χτισμένο στην πλατφόρμα CMF-CD που μοιράζεται ο όμιλος Renault-Nissan-Mitsubishi. Ενώ μοιράζεται ομοιότητες με το Austral, ενσωματώνει μια αναθεωρημένη έκδοση με ελαφρώς εκτεταμένο μεταξόνιο παρόμοιο με το Espace.
Το σύστημα ανάρτησης έχει ρυθμιστεί με ακρίβεια για αυτό το μοντέλο, με στάνταρ πίσω συνδέσεις πολλαπλών συνδέσμων και μια βελτιωμένη έκδοση του συστήματος διεύθυνσης 4Control Advanced στους τέσσερις τροχούς. Αυτό το καινοτόμο σύστημα επιτρέπει στους τροχούς να περιστρέφονται έως και 1 μοίρα προς την κατεύθυνση κίνησης σε ταχύτητες άνω των 50 km/h και έως 5 μοίρες στην αντίθετη κατεύθυνση από τους μπροστινούς τροχούς σε χαμηλές ταχύτητες. Το τελευταίο ενισχύει σημαντικά την ευελιξία του Rafale, παρά το μεγαλύτερο μέγεθός του, προσφέροντας αξιοσημείωτη ακτίνα στροφής 10,4 μέτρων, χαρακτηριστικό που συνδέεται συνήθως με τα αυτοκίνητα πόλης.
Στο Renault Rafale περιλαμβάνεται το σύστημα Electronic Vehicle Motion Control 2, το οποίο παρακολουθεί και ρυθμίζει δυναμικά την ανάρτηση σε πραγματικό χρόνο. Βελτιστοποιεί διάφορα στοιχεία, όπως αμορτισέρ, ελατήρια και αντιστρεπτικές ράβδους για να βελτιώσει τα σπορ χαρακτηριστικά, ενώ παρέχει επίσης καλύτερη αίσθηση κατά τη γρήγορη οδήγηση.
Όσον αφορά τους κινητήρες, αρχικά το Rafale θα προσφέρεται με μία μόνο επιλογή: ένα υβριδικό σύστημα 200 ίππων που χρησιμοποιείται ήδη στα μοντέλα Austral και Espace. Στον πυρήνα του βρίσκεται ένας τρικύλινδρος κινητήρας 1,2 λίτρων απόδοσης 130 ίππων, που λειτουργεί σε συνδυασμό με δύο ηλεκτροκινητήρες απόδοσης 70 και 34 ίππων αντίστοιχα. Αυτά τα εξαρτήματα συμπληρώνονται από μια μπαταρία ιόντων λιθίου 2 kWh/400V.
Το σύστημα συνδυάζεται με το κιβώτιο πολλαπλών λειτουργιών της Renault, μεγιστοποιώντας τη συνέργεια μεταξύ των κινητήρων. Ως αποτέλεσμα, το Rafale μπορεί να βασίζεται μόνο στην ηλεκτρική ενέργεια για έως και το 80% των διαδρομών οδήγησης στην πόλη. Επιπλέον, το σύστημα ενσωματώνει ρυθμιζόμενο αναγεννητικό φρενάρισμα, με τέσσερα επίπεδα που μπορούν να ελεγχθούν εύκολα μέσω χειριστηρίων ταχυτήτων στο τιμόνι.
Στη δεύτερη φάση, η Renault σχεδιάζει να εισαγάγει μια πιο ισχυρή έκδοση στη σειρά Rafale, που θα διαθέτει ένα plug-in υβριδικό σύστημα απόδοσης 300 ίππων. Αυτή η αναβαθμισμένη έκδοση θα ενσωματώσει έναν πρόσθετο ηλεκτροκινητήρα στον πίσω άξονα, μετατρέποντας ουσιαστικά το Rafale σε τετρακίνητο όχημα.
Δυναμικό εξωτερικό
Με μήκος 4,71 μέτρα και πλάτος 1,86 μέτρα, το Rafale τοποθετείται ξεκάθαρα στην κατηγορία D. Ωστόσο, το καθοριστικό του χαρακτηριστικό και η κορυφαία σχεδίαση έγκειται στο εντυπωσιακά χαμηλό του ύψος των 1,61 μέτρων και στην εντυπωσιακή σχεδίαση του πίσω μέρους.
Ακολουθώντας τη σύγχρονη τάση των κουπέ crossover, η οροφή γέρνει κομψά προς τα πίσω, δημιουργώντας ένα σχήμα που προσδίδει ξεχωριστή προσωπικότητα και σπορ χαρακτηριστικά. Η απόσταση από το έδαφος των 180 mm και η ψηλή θέση οδήγησης «κλείνουν το μάτι» στα SUV. Ωστόσο, γίνεται αμέσως φανερός ο ισχυρισμός της Renault, ότι δηλαδή το Rafale έχει φτιαχτεί για να προσφέρει κυρίως οδηγική ευχαρίστηση.
Με το μεγάλο μεταξόνιο των 2,74 μέτρων και μετατρόχιο διευρυμένο κατά 40 χιλιοστά σε σύγκριση με το Espace, το Renault Rafale έχει μια επιβλητική παρουσία στο δρόμο. Άποφεύγει όμως την υπερβολική επίδειξη, που συχνά συναντάμε σε παρόμοια μοντέλα από άλλους κατασκευαστές. Η σχεδίαση του οχήματος συνδυάζει επιδέξια τις γωνίες και τις καμπύλες που εμπνέονται από την τελευταία σχεδιαστική φιλοσοφία της Renault, με αποτέλεσμα ένα αρμονικό σχήμα που αποπνέει ισορροπία.
Το μπροστινό τμήμα του Rafale είναι και το πιο χαρακτηριστικό. Η κάθετη τρισδιάστατη μάσκα, διακοσμημένη με αστέρια σε μπλε φόντο και το νέο έμβλημα της μάρκας, αναμφίβολα ξεχωρίζει ως καθοριστικό στοιχείο του σχεδιασμού του. Στην αισθητική γοητεία προσθέτουν τα νεοσχεδιασμένα φωτιστικά σώματα, που ακολουθούν τη σχεδιαστική οδό που είδαμε στο νέο Clio, και ενσωματώνουν προηγμένες τεχνολογικές λειτουργίες που ενεργοποιούνται από την τεχνολογία LED.
Η δυναμική εικόνα συνεχίζεται τόσο στο πλάι του αυτοκινήτου, με τις «αρνητικές» ακμές να είναι σημείο υπερηφάνειας για τους σχεδιαστές, όσο και στο πίσω μέρος, με τα φωτιστικά σώματα να έχουν τοποθετηθεί στις γωνίες του αμαξώματος.
Premium εσωτερικό
Μπαίνοντας μέσα στην καμπίνα, η Renault έχει κάνει όσα χρειάζονται για να προσδώσει μια premium αίσθηση σε κάθε πτυχή του αυτοκινήτου. Ενώ η διάταξη του ταμπλό διατηρεί τη γνωστή από το Austral εικόνα, οι τεχνικοί έχουν βελτιώσει το ψηφιακό περιβάλλον, ενσωματώνοντας μοντέρνα γραφικά και μοναδικά θέματα αποκλειστικά σχεδιασμένα για το Rafale. Η καμπίνα διαθέτει δύο μεγάλες οθόνες: την οθόνη του πίνακα οργάνων 12,3 ιντσών και την κάθετη οθόνη του συστήματος πολυμέσων 12 ιντσών γεμάτη με προηγμένα χαρακτηριστικά.
Υψηλής ποιότητας υλικά δίνουν μια κορυφαία πινελιά στην κατασκευή του ταμπλό. Σε συνδυασμό με ένα εξελιγμένο σύστημα εσωτερικού φωτισμού, η καμπίνα δημιουργεί μια όμορφη ατμόσφαιρα για τους επιβάτες. Το Rafale διαθέτει επίσης νέα, αποκλειστικά κατασκευασμένα μπάκετ καθίσματα με επένδυση από ανακυκλωμένο δέρμα Alcantara. Συγκεκριμένα, αυτά τα καθίσματα διαθέτουν ένα φωτιζόμενο λογότυπο Alpine που μπορεί να αλλάξει χρώματα για να συμπληρώσει τον επιλεγμένο εσωτερικό φωτισμό.
Αναμφίβολα το highlight του εσωτερικού είναι η πανοραμική γυάλινη οροφή, που αναπτύχθηκε σε συνεργασία με τη Solarbay. Αυτή η «ενεργητική» ηλιοροφή τεχνολογίας υγρών κρυστάλλων εξαλείφει την ανάγκη για παραδοσιακό «κουρτινάκι», επιτρέποντας στους επιβάτες να προσαρμόζουν ηλεκτρικά τη διαφάνεια του γυαλιού σύμφωνα με τις προτιμήσεις τους. Πέρα από την εντυπωσιακή αισθητική, αυτή η ηλιοροφή παρέχει επιπλέον 30 χιλιοστά χώρου για τα κεφάλια σε σύγκριση με τα συμβατικά μοντέλα.
Χάρη στο γενναιόδωρο μεταξόνιο των 2,74 μέτρων, οι πίσω επιβάτες απολαμβάνουν άφθονο χώρο για τα πόδια και το κεφάλι. Ένα καλοσχεδιασμένο υποβραχιόνιο με υποδοχές για φορητές συσκευές, ποτηροθήκες και θύρες φόρτισης βελτιώνει περαιτέρω την άνεσή τους. Επιπλέον, το ευρύχωρο πορτμπαγκάζ προσφέρει εντυπωσιακή χωρητικότητα 627 λίτρων. Το Renault Rafale είναι εξοπλισμένο με ηλεκτρονικά τελευταίας τεχνολογίας για συνδεσιμότητα και υποβοήθηση οδηγού, αξιοποιώντας προηγμένες δυνατότητες Τεχνητής Νοημοσύνης που προσαρμόζονται και μαθαίνουν από τις ανάγκες του χρήστη.
Το Rafale είναι ένα προσεκτικά υπολογισμένο βήμα για τη Renault καθώς προσπαθεί να επιταχύνει την πρόοδό της και να μεταμορφώσει τη βιομηχανική της θέση. Το αυτοκίνητο πρόκειται να βγει στην αγορά σε περίπου ένα χρόνο, με τιμές που θα ανακοινωθούν κάποια στιγμή στο μέλλον.
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!