F1 - Τα είδαμε όλα από τα ελαστικά στον Καναδά

Πάνος Σεϊτανίδης
F1 - Τα είδαμε όλα από τα ελαστικά στον Καναδά
Η ανάλυση της χρήσης των ελαστικών στον αγώνα του Μοντρεάλ είναι άκρως ενδιαφέρουσα.

Άλλο ένα Grand Prix πέρασε στην ιστορία, με τον Μαξ Φερστάπεν να κατακτά την έκτη φετινή νίκη του σε οκτώ αγώνες, επικρατώντας στη μάχη του Καναδά, που έλαβε χώρα στο μαγευτικό Μοντρεάλ και την πίστα Ζιλ Βιλνέβ.

Στα ίσια με τον Σένα

Παράλληλα, ήταν και η 41η της καριέρας του Ολλανδού στη Formula 1, με αποτέλεσμα να ισοφαρίσει τον σπουδαίο Άιρτον Σένα στην πέμπτη θέση της κατάταξης των οδηγών με τις περισσότερες νίκες.

Μία κατάταξη στην οποία εξακολουθεί να προηγείται (και με διαφορά) ο Λιούις Χάμιλτον, που έχει 153.

Σε ομαδικό επίπεδο, ήταν ο όγδοη νίκη της Red Bull Racing σε ισάριθμους αγώνες στο 2023 και παράλληλα, η 100η επιτυχία της σε 355 εκκινήσεις. Η πρώτη ήταν στην Κίνα στις 19 Απριλίου του 2009 όταν κέρδισε ο Σεμπάστιαν Φέτελ.

Η Red Bull Racing έγινε η 5η ομάδα που φτάνει τις 100 νίκες. Πρώτη στη σχετική λίστα είναι η Ferrari (242), ενώ ακολουθούν η McLaren (183), η Mercedes (125) και η Williams (114).

Πως αξιοποιήθηκαν τα ελαστικά

Από τους δέκα πρώτους στην τελική κατάταξη του αγώνα στον Καναδά, οι έξι σταμάτησαν δυο φορές για αλλαγή ελαστικών, ενώ οι τέσσερις μια φορά. Αξίζει όμως να τονίσουμε πως η δεύτερη αλλαγή του Σέρχιο Πέρεζ ήρθε μόλις δυο γύρους πριν το φινάλε. Έγινε με στόχο να σημειώσει τον ταχύτερο γύρο αγώνα και να πάρει τον έξτρα βαθμό που χαρίζει αυτός.

To review της Pirelli για το GP Καναδά

Στην εκκίνηση 16 οδηγοί προτίμησαν τη μέση γόμα: τρεις από τους τέσσερις άλλους, οι Πέρεζ, Βάλτερι Μπότας και Κέβιν Μάγκνουσεν, έβαλαν τη σκληρή. Μόνο ο Πιερ Γκασλί εκκίνησε με τη μαλακή γόμα.

Όπως είχε προβλέψει η Pirelli, η μαλακή γόμα C5 χρησιμοποιήθηκε ελάχιστα στον αγώνα, μόνο για 12 γύρους. Από αυτούς δέκα έκανε ο Γκασλί στην αρχή και άλλους δυο ο Πέρεζ στο τέλος.

Η γόμα που χρησιμοποιήθηκε περισσότερο ήταν η C3 (70.4% των γύρων). Ακόμη ένα 28.7% των γύρων έγιναν με τη C4.

To review της Pirelli για το GP Καναδά

Όσον αφορά στις αποστάσεις, ο Άλεξ Άλμπον έκανε 58 γύρους με ένα σετ σκληρής γόμας. Τερμάτισε εντυπωσιάζοντας, στην 7η θέση. Ο Σαρλ Λεκλέρ συμπλήρωσε 39 γύρους, τους περισσότερους με τη μέση γόμα.

Τι λέει η Pirelli

Για όσα έγιναν στον Καναδά, μίλησε ο επικεφαλής αγώνων αυτοκινήτου της Pirelli, Μάριο Ίζολα.

Ο Ιταλός είπε: «Ήταν ένας πολύ ενδιαφέρων αγώνας, ο πιο αμφίρροπος της σεζόν όπως μπορεί να δει κανείς στα αποτελέσματα. Στις τέσσερις πρώτες θέσεις τερμάτισαν οδηγοί τεσσάρων διαφορετικών ομάδων με χρονική διαφορά μικρότερη των 20 δευτερολέπτων. Η πρόβλεψή μας ότι η καλύτερη επιλογή θα είναι η στρατηγική δυο αλλαγών επιβεβαιώθηκε καθώς οι τρεις πρώτοι ακολούθησαν αυτό το δρόμο έστω και με διαφορετική διαχείριση ο καθένας. Η στρατηγική της μιας αλλαγής αποδείχτηκε αποτελεσματική εναλλακτική όπως έδειξαν οι δυο οδηγοί της Ferrari: Σαρλ Λεκλέρ και Κάρλος Σάινθ διένυσαν περισσότερη από τη μισή απόσταση με τη μέση γόμα, χωρίς ιδιαίτερη πτώση απόδοσης στα ελαστικά λόγω τοπικής υπερθέρμανσης. Ένα ξεκάθαρο σημάδι ότι το μονοθέσιό τους έχει βελτίωση στο σετάρισμα».

Το review της Pirelli για το Grand Prix Καναδά


«Οι θερμοκρασίες την ώρα του αγώνα ήταν πιο χαμηλές απ’ ότι τις προηγούμενες μέρες, έτσι υπήρχε μικρότερος κίνδυνος υπερθέρμανσης των ελαστικών. Ένας ακόμη παράγοντας που έπαιξε σημαντικό ρόλο στη διαχείριση των ελαστικών ήταν ότι γρήγορα στρώθηκε με γόμα η αγωνιστική γραμμή παρότι είχε ξεπλυθεί εντελώς μετά τη βροχή του Σαββάτου. Προσωπικά ήταν τιμή να δώσω για λογαριασμό της Pirelli – χορηγό ονόματος του αγώνα – το τρόπαιο νίκης του κατασκευαστή, στον Έντριαν Νιούι, έναν άνθρωπο που έχει συμβάλει τα μέγιστα στην επιτυχία της ομάδας του. Ήταν μια ιδιαίτερη μέρα καθώς η Red Bull πανηγύρισε την 100στη της νίκη».

Φωτογραφίες: Pirelli

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!