Toyota C-HR: Ένας ώριμος επαναστάτης
Συνήθως ένα τόσο επαναστατικό μοντέλο όπως το Toyota C-HR απομακρύνεται από τα συμβατικά πρότυπα. Ωστόσο, ο ιαπωνικός κολοσσός επιδιώκει να διατηρήσει τη δεύτερη γενιά του coupe-crossover της ως το αναμφισβήτητο αγαπημένο στην κατηγορία των C-SUV. Ήταν το 2016 όταν αυτό το «διαστημικό» σχήμα, με τις έντονες γραμμές και την κουπέ-σπορ εμφάνιση, ξεκίνησε να κλέβει την παράσταση. Και αυτό συνέβη από μια εταιρία όπως η Toyota, που συνήθως προσαρμόζεται στις επιθυμίες του παγκόσμιου κοινού και αποφεύγει τα ρίσκα. Παρόλα αυτά, το C-HR απέφερε θετικά αποτελέσματα και πέρασε με επιτυχία αυτό το τεστ. Όχι μόνο άλλαξε την εικόνα της μάρκας, αλλά προσέφερε επίσης μια νέα και πιο νεανική προσέγγιση. Ως αποτέλεσμα, σημείωσε μεγάλες πωλήσεις σε όλη την Ευρώπη (πάνω από 700.000 μονάδες μέχρι σήμερα), καθώς και στη χώρα μας, όπου κατάφερε να κερδίσει ακόμα και τους πιο συντηρητικούς.
Καθώς βρισκόμαστε στο 2023, η Toyota βρέθηκε μπροστά σε μια πρόκληση. Αυτή που συνήθως αντιμετωπίζουν οι δημιουργοί της δεύτερης γενιάς ενός τόσο επιτυχημένου μοντέλου. Στη φάση όπου οι σχεδιαστές και οι μηχανικοί προσπαθούν να ξεπεράσουν το πρώτο «παιδί» της σειράς. Για να αποφύγει αυτήν την παγίδα, η Toyota αξιοποίησε την δημιουργικότητα του προσωπικού της, ιδίως εκείνων που ζουν και εμπνέονται από την ευρωπαϊκή οδήγηση και αισθητική. Κατόρθωσε να αναπτύξει τη δεύτερη γενιά του C-HR μέσα από έρευνα και πολλές εξελίξεις. Είχαμε την ευκαιρία να πάρουμε μια πρώτη γεύση, έστω και σε στατικό μοντέλο, ταξιδεύοντας στο Αμβούργο.
Στην περιοχή του Αμβούργου, στις αίθουσες ενός μεγάλου κινηματογραφικού στούντιο, η Toyota παρουσίασε το νέο C-HR. Ένα αυτοκίνητο που, παρότι παραμένει πιστό στη βασική αρχιτεκτονική της προηγούμενης γενιάς, εξελίσσει ακόμα περισσότερο τη σχεδιαστική γλώσσα και ενσωματώνει την γενική προσέγγιση της εταιρίας προς την πλήρη ηλεκτροκίνηση.
Πιστό στη σχεδιαστική φιλοσοφία
Σχεδιαστικά, διατηρεί τη γενική φιλοσοφία του C-HR με την χαρακτηριστική κουπέ-σπορ σιλουέτα να παραμένει και με ελάχιστες αλλαγές στην κατανομή των όγκων. Αυτό που έχει αλλάξει είναι ότι έχει γίνει ακόμα πιο σύγχρονο και δυναμικό, με πιο αθλητική εμφάνιση και ενδιαφέρουσες σχεδιαστικές λεπτομέρειες που καταφέρνουν να αποφεύγουν τον άνευ λόγου εντυπωσιασμό.
Η μάσκα έχει χαμηλότερο ύψος και διαθέτει λεπτότερα φωτιστικά σώματα, ακολουθώντας την προσέγγιση των ηλεκτρικών μοντέλων της εταιρίας και τον σχεδιασμό που είδαμε και στο νέο Prius. Στο πλάι, παρατηρούμε ένα εντυπωσιακό μοτίβο με πτυχώσεις παρόμοιες με διαμάντι και χειρολαβές που για πρώτη φορά στα αυτοκίνητα της Toyota είναι ενσωματωμένες στις πόρτες.
Το πίσω μέρος του αυτοκινήτου προσφέρει επίσης δυναμική εμφάνιση με έντονη κλίση της οροφής και νέα φωτιστικά σώματα. Το πιο δυνατό χαρακτηριστικό στο πίσω μέρος είναι η μεγάλη φωτιζόμενη μπάρα που καλύπτει ολόκληρο το αμάξωμα από άκρη σε άκρη, περιλαμβάνοντας το λογότυπο του C-HR. Η μπάρα αυτή προσφέρει διάφορα μοτίβα λειτουργίας, όπως το «καλωσόρισμα» του χρήστη όταν πλησιάζει στο αυτοκίνητο. Μια έξυπνη σχεδιαστική λεπτομέρεια είναι η διχρωμία του αμαξώματος, που σε προηγμένες εκδόσεις καλύπτει όχι μόνο την οροφή αλλά και ένα μεγάλο μέρος του πίσω μέρους του αυτοκινήτου. Αυτό σε συνδυασμό με το χαμηλότερο αμάξωμα και τους μεγάλους τροχούς (έως 20 ίντσες) δημιουργεί μια ακόμα πιο σπορ και νεανική αισθητική.
Όσον αφορά τις διαστάσεις, το μήκος του έχει μειωθεί κατά 35 χιλιοστά (από 4.395 σε 4.360 χιλιοστά), ενώ το ύψος έχει ελαφρώς αυξηθεί στα 1.558 χιλιοστά. Το πλάτος έχει επίσης αυξηθεί στα 1.830 χιλιοστά από τα 1.795 χιλιοστά. Αν και αυτές οι διαφορές είναι μικρές από απόλυτη άποψη, συμβάλλουν στην έντονη οπτική παρουσία του αυτοκινήτου στο δρόμο.
Αναβαθμισμένο εσωτερικό
Το μεταξόνιο παραμένει αμετάβλητο στα 2,64 μέτρα, αλλά οι αλλαγές στην πλατφόρμα, οι μετακινήσεις των μηχανικών εξαρτημάτων και η προσεκτική χωροταξική διάταξη από τους σχεδιαστές έχουν αυξήσει ελαφρά τον χώρο για τους πίσω επιβάτες. Οι πίσω επιβάτες βρίσκονται σε έναν χώρο με αρκετές ιδιαιτερότητες, καθώς η ψηλή γραμμή των μικρών παραθύρων και η φαρδιά τρίτη κολόνα δημιουργούν ένα περιβάλλον που δεν χαρακτηρίζεται από την άφθονη είσοδο φωτός. Για να αντιμετωπίσει αυτό το θέμα, η Toyota τοποθέτησε μια νέα οροφή με ειδικά επεξεργασμένα υλικά που αποκλείουν την ακτινοβολία του ήλιου και τη θερμότητα του περιβάλλοντος. Η οροφή αυτή είναι ελαφρύτερη κατά 5 κιλά και, χάρη στην απουσία του σκιαδίου, παρέχει επιπλέον χώρο ύψους έως και 3 εκατοστά πάνω από τα κεφάλια των επιβατών.
Η εντυπωσιακή οροφή αποτελεί μόνο μία από τις πολλές επιτυχίες του εσωτερικού του C-HR. Οι σχεδιαστές επιλέγουν καθαρές γραμμές, δίνοντας έμφαση στην λειτουργικότητα, ένα στοιχείο που η εταιρία αποτελεί την προτεραιότητά της έναντι των κινήσεων εντυπωσιασμού που παρατηρούνται συχνά στην αγορά. Η αίσθηση υψηλής ποιότητας και η προσεκτική επιλογή υλικών αποτελούν ξεχωριστά χαρακτηριστικά. Το μεγαλύτερο μέρος του ταμπλό και των εσωτερικών επιφανειών είναι επενδεδυμένο με μαλακά υλικά, ενώ το σαλόνι αποπνέει την κλασική αίσθηση των ανθεκτικών κατασκευών που όλοι αναμένουν από ένα Toyota.
Αυτή η αίσθηση ποιότητας συνοδεύεται από ένα μοντέρνο ψηφιακό περιβάλλον, με τον κεντρικό πίνακα οργάνων και το σύστημα ψυχαγωγίας να περιλαμβάνουν δύο ψηφιακές οθόνες. Ο πίνακας οργάνων είναι διαθέσιμος σε 8 ή 12,3 ίντσες, ανάλογα με την έκδοση. Η χρήση του Toyota Smart Connect έχει βελτιωθεί σημαντικά, με καλά οργανωμένα μενού και φυσικούς διακόπτες στο ταμπλό και το τιμόνι για μεγαλύτερη ευκολία και εργονομία.
Το C-HR είναι προσαρμοσμένο στις τάσεις της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας σε όλους τους τομείς. Αυτό σημαίνει ότι ακολουθεί τα trends της ψηφιακής συνδεσιμότητας και χρησιμοποιεί ανακυκλωμένα υλικά σε διάφορα σημεία του εσωτερικού, όπως τα πατάκια και τα καθίσματα των επιβατών.
Επιπλέον, προσφέρει το πακέτο Toyota Safety Sense, το οποίο περιλαμβάνει πολλά συστήματα υποβοήθησης του οδηγού. Τα υπάρχοντα συστήματα έχουν αναβαθμιστεί και έχουν προστεθεί νέα, όπως το Proactive Driving Assist, που επιβραδύνει όταν πλησιάζει ένα πιο αργό αυτοκίνητο, και το Steering Assist, που αναγνωρίζει τη στροφή μπροστά και ελαφρύνει το τιμόνι για ευκολότερη ακολούθηση της καμπύλης.
Όσον αφορά τα μηχανικά μέρη, το C-HR είναι διαθέσιμο σε -παραδοσιακά- υβριδικές εκδόσεις. Αυτές περιλαμβάνουν την υβριδική διάταξη των 1,8 λίτρων με 142 ίππους, την έκδοση των 2 λίτρων με 190 ίππους (σε δικίνητη και τετρακίνητη έκδοση) και την plug-in υβριδική διάταξη των 223 ίππων που εισήχθη πρώτη φορά στο Prius. Σε αυτή την κατηγορία, το C-HR προσφέρει την πλέον πλήρη γκάμα υβριδικών επιλογών. Η Toyota έχει επενδύσει πολλές και κρίσιμες βελτιώσεις, όπως τη μείωση του μεγέθους και του βάρους της μπαταρίας, την αναδιάταξη του συστήματος μετάδοσης και την περαιτέρω εξέλιξη του συστήματος τετρακίνησης.
Επιπλέον, η PHEV έκδοση του C-HR προσφέρει ηλεκτρική αυτονομία περίπου 66 χιλιομέτρων και εξελιγμένο σύστημα ανάκτησης ενέργειας με τρία επίπεδα έντασης. Έχει επίσης ένα αυτόματα προσαρμοζόμενο σύστημα επιλογής του συνδυασμού κινητήρων με βάση το GPS και τον προγραμματισμό της διαδρομής από τον οδηγό, επιτυγχάνοντας έτσι τη μέγιστη δυνατή οικονομία καυσίμου.
Το C-HR θα λανσαριστεί με δύο ειδικές εκδόσεις Premiere Edition. Η έκδοση GR SPORT Premiere Edition έχει στιλιστικά χαρακτηριστικά της σειράς GR, μεγάλους τροχούς 20 ιντσών και σπορ μπάκετ καθίσματα. Η έκδοση High Premiere Edition προσφέρει μοναδική διχρωμία, δερμάτινα καθίσματα, head-up display και ένα premium ηχοσύστημα από την JBL. Το νέο Toyota C-HR φαίνεται να έχει εξελιχθεί σε ένα πιο όμορφο, δυναμικό και εξευγενισμένο μοντέλο. Παραμένει πιστό στην αρχική ιδέα του C-HR, συνδυάζοντας τη βιομηχανική εμπειρία της Toyota με μια φρέσκια προσέγγιση που θα διατηρήσει το ενδιαφέρον στην ανταγωνιστική αυτή κατηγορία.
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!