F1 - Τα ελαστικά δεν έκρυβαν εκπλήξεις στην Αυστρία
Το Grand Prix της Αυστρίας πέρασε στην ιστορία, έχοντας ως κυρίαρχο του τον Μαξ Φερστάπεν που ήταν στην κορυφή των χρόνων κάθε περιόδου. Σε ένα τριήμερο με δομή Σπριντ, πήρε δύο pole και ισάριθμες νίκες!
Ο παγκόσμιος πρωταθλητής έφυγε από το Red Bull Ring με τη μέγιστη δυνατή βαθμολογική συγκομιδή από τον ένατο γύρο του φετινού παγκοσμίου πρωταθλήματος – 34 βαθμούς.
Η πολυτέλεια ενός επιπλέον pit stop
Ο οδηγός της Red Bull Racing διατηρούσε με άνεση τα ηνία στον αγώνα της Αυστρίας και επέτρεψε στον εαυτό του την πολυτέλεια, μιας επιπλέον αλλαγής ελαστικών!
Αυτή ήταν εκτός προγράμματος, ήρθε – ενώ απέμεναν δυο γύροι για το τέλος, με την αυστριακή ομάδα να νιώθει τη σιγουριά να ρισκάρει μία στάση που θα έφερνε την RB19 κοντά στον δεύτερο Σαρλ Λεκλέρ.
Έτσι ο Φερστάπεν κατάφερε να εξασφαλίσει τον έναν επιπλέον βαθμό για τον ταχύτερο γύρο αγώνα.
Η μάχη του βάθρου
Ο Σέρχιο Πέρεζ ανέβηκε δύο φορές στο βάθρο – η πρώτη στο Σπριντ. Στον κυρίως αγώνα έδωσε μάχη για να ανέλθει από την 15η θέση που εκκινούσε, στην τρίτη. Το Σάββατο, στο Σπριντ είχε τερματίσει δεύτερος.
Οι οδηγοί της Scuderia Ferrari ανέβηκαν δυο φορές στο βάθρο, ο Κάρλος Σάινθ ήταν 3ος στο Σπριντ και ο Λεκλέρ ήταν δεύτερος στον αγώνα της Κυριακής, βλέποντας τη θέα από ψηλά για δεύτερη φορά φέτος. Επίσης ήταν η 800στη φορά που ανέβηκε στο βάθρο της Formula 1 ένας οδηγός της Ferrari.
Μοιρασμένη χρήση γομών
Ο αγώνας διεξήχθη σε στεγνό οδόστρωμα, αλλά οι θερμοκρασίες ήταν χαμηλότερες από τις ελεύθερες δοκιμές. Στους 24 βαθμούς Κελσίου στον αέρα και 32 βαθμούς Κελσίου στο οδόστρωμα. Οι στρατηγικές που υιοθετήθηκαν ήταν οι προβλεπόμενες.
Η μαλακή γόμα χρησιμοποιήθηκε κατ’ εξαίρεση από τον Φερστάπεν, στην προσπάθεια του να σημειώσει τον ταχύτερο γύρο. Οπότε τα χιλιόμετρα που διανύθηκαν ήταν μοιρασμένα, ανάμεσα στην σκληρή γόμα (C3) που ήταν στο 54.55% και στη μέση γόμα (C4) που ήταν στο 45.3%.
Οι προβλέψεις όσον αφορά στον αριθμό των αλλαγών και των χρονικών σημείων που αυτές θα πραγματοποιούνταν, επιβεβαιώθηκαν. Η στρατηγική των δυο αλλαγών ήταν η ταχύτερη - ειδικά για όσους χρησιμοποίησαν δυο σετ μέσης γόμας και ένα σετ σκληρής γόμας.
Η μεγαλύτερη απόσταση με τη σκληρή γόμα διανύθηκε από τον Κέβιν Μάγκνουσεν (36 γύροι) ενώ ο Νικ ντε Βρις συμπλήρωσε τους περισσότερους γύρους (33) με τη μέση γόμα.
Τι λέει η Pirelli
Για όσα έγιναν στο οροπέδιο της Στυρίας, μίλησε ο διευθυντής μηχανοκίνητου αθλητισμού της Pirelli, Μάριο Ίζολα.
Ο Ιταλός είπε: «Ένας οδηγός κυριάρχησε σ’ αυτό το Grand Prix από την αρχή ως το τέλος. Υπήρχε όμως πολύ μεγάλο ενδιαφέρον στις μάχες των άλλων 19 οδηγών. Από την δική μας πλευρά όλα πήγαν καλά. Οι προσομοιώσεις που είχαμε κάνει πριν τον αγώνα επιβεβαιώθηκαν στην πίστα, σε όλες τις μεταβολές συνθηκών που ζήσαμε και τις τρεις μέρες. Ξέραμε πως η μαλακή γόμα δεν θα είναι ταιριαστή για τον αγώνα, αλλά τόσο η μέση όσο και η σκληρή γόμα επέτρεψαν στους οδηγούς να πιέσουν και να επιτεθούν όταν ήθελαν. Επέδειξαν αξιοσημείωτη διαφορά μεταξύ τους στην πτώση απόδοσης λόγω τοπικής υπερθέρμανσης, χωρίς καμία από τις δυο να παρουσιάσει πρόβλημα υπερθέρμανσης. Όσον αφορά στην στρατηγική και πάλι ο αγώνας εξελίχθηκε βάσει σχεδίου. Το καθεστώς εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας στον 15ο γύρο δεν επηρέασε τον αριθμό των αλλαγών ελαστικών, αλλά δημιούργησε εναλλακτικές επιλογές σχετικά με την πρώτη αλλαγή. Οι τέσσερις πρώτοι στον τερματισμό έκαναν δυο stint με τη μέση γόμα και ένα με τη σκληρή γόμα. Δεν υπολογίζουμε ότι ο Φερστάπεν έκανε μια τελευταία, τρίτη αλλαγή για λόγους που δεν έχουν σχέση με την ανάλυση αγώνα. Όσοι είχαν επιλέξει την Παρασκευή να μην δοκιμάσουν τη σκληρή γόμα και να φυλάξουν και τα δυο σετ C3 για τον αγώνα, τα χρησιμοποίησαν βάζοντας μόνο ένα σετ μέσης γόμας».
Φωτογραφίες: Pirelli
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!