Σε λεωφορεία και Μετρό πληρώνοντας με το κινητό
- 1. Υλοποίηση εμβληματικών έργων υποδομών
- 2. Ανανέωση στόλου λεωφορείων
- 3. Αναβάθμιση και αναδιάταξη του συστήματος των υποδομών και της οργάνωσης του σιδηροδρομικού δικτύου με τον βέλτιστο συντονισμό όλων των εμπλεκόμενων φορέων.
- 4. Αναβάθμιση συστήματος ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας και αναδιοργάνωση Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ).
- 5. Ενίσχυση της οδικής ασφάλειας.
- 6. Ενίσχυση αεριοκίνησης, ηλεκτροκίνησης και της υδρογονοκίνησης.
- 7. Υλοποίηση επενδύσεων σε αρδευτικά δίκτυα.
- 8. Υποστήριξη ανέπαφων πληρωμών.
- 9. Ψηφιοποίηση εργασιών με χρηματοδότηση από εθνικούς και ευρωπαϊκούς πόρους.
- 10. Ανάπτυξη στρατηγικού σχεδίου για την εφαρμογή της τεχνολογίας μοντελοποίησης στην Ελλάδα.
Την υλοποίηση των μεγάλων έργων υποδομών, τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την ενίσχυση της ηλεκτροκίνησης, έθεσε – μεταξύ άλλων – ως προτεραιότητες του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών κατά τη νέα κυβερνητική περίοδο, ο Χρήστος Σταϊκούρας.
Μιλώντας από το βήμα της Βουλής, κατά τη συζήτηση των προγραμματικών δηλώσεων της κυβέρνησης, ο Υπουργός στάθηκε στην ενίσχυση ασφάλειας υποδομών και μεταφορών, τη βελτίωση ποιότητας των έργων και την ενίσχυση πράσινων υποδομών και μεταφορών.
Ακολούθως ανέλυση τις 10 προτεραιότητες του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών:
1. Υλοποίηση εμβληματικών έργων υποδομών
Μετρό Θεσσαλονίκης: Αναμένεται να εξυπηρετεί περίπου 300.000 επιβάτες ημερησίως, μέχρι το τέλος του 2023 θα γίνει η οριστική χάραξη των επεκτάσεών του.
Αυτοκινητοδρόμος Κεντρικής Ελλάδας Ε65: Στο σύνολό του θα είναι έτοιμος εντός της τετραετίας. Το τμήμα Λαμία - Ξυνιάδα εκτιμάται ότι θα παραδοθεί έως τις αρχές του 2024.
Αυτοκινητόδρομος Πάτρας-Πύργου: Έχει σημειωθεί πρόοδος άνω του 15%, αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2025.
Οδική σύνδεση Άκτιο – Αμβρακία: Αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός του 2023.
Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης (ΒΟΑΚ): Εντός του 2024 εκτιμάται ότι θα ανοίξουν όλα τα εργοτάξια. Τα τμήματα Νεάπολη - Άγιος Νικόλαος και Χερσόνησος - Νεάπολη έχουν συμβασιοποιηθεί. Εντός της τετραετίας αναμένεται να ολοκληρωθεί η κατασκευή τους. Στο μεταξύ θα δρομολογηθεί και η κατασκευή του τμήματος Χανιά - Χερσόνησος.
Γραμμή 4 Μετρό Αθήνας: Σε εξέλιξη οι πρόδρομες εργασίες, βρίσκονται περίπου στο 50%. Ο πρώτος μετροπόντικας (Κατεχάκη) έχει ήδη διανύσει τα πρώτα 30 μέτρα. Ο δεύτερος μετροπόντικας (Άλσος Βεϊκου) έχει φθάσει στην Ελλάδα. Αναμένεται να ξεκινήσει το φθινόπωρο.
2. Ανανέωση στόλου λεωφορείων
Προμήθεια 650 νέων οχημάτων, ηλεκτρικών και φυσικού αερίου, σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Τα πρώτα νέα λεωφορεία αναμένεται να μπουν σε υπηρεσία στις αρχές του 2024. Εκτιμάται ότι εντός του 2023 θα αρχίσουν οι διαδικασίες για τη δεύτερη φάση του διαγωνισμού προμήθειας επιπλέον 650 λεωφορείων, κυρίως ηλεκτρικών.
3. Αναβάθμιση και αναδιάταξη του συστήματος των υποδομών και της οργάνωσης του σιδηροδρομικού δικτύου με τον βέλτιστο συντονισμό όλων των εμπλεκόμενων φορέων.
4. Αναβάθμιση συστήματος ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας και αναδιοργάνωση Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ).
Το σύστημα ελέγχου αναβαθμίζεται. Η σύμβαση αναμένεται να υπογραφεί το δεύτερο εξάμηνο του 2023 και ο χρόνος υλοποίησης είναι δύο έτη. Θα εισαχθεί μέσα στο δεύτερο εξάμηνο του 2023 νομοσχέδιο για το νέο οργανισμό της ΥΠΑ. Στόχος η δημιουργία ενός ευέλικτου οργανισμού, ο οποίος θα έχει τα εφόδια, να αντιμετωπίζει άμεσα και αποτελεσματικά τις προκλήσεις.
5. Ενίσχυση της οδικής ασφάλειας.
Προωθείται η κύρωση ενός Εθνικού Στρατηγικού Σχεδίου, με όραμα εναρμονισμένο προς τις στρατηγικές και τις δράσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του ΟΗΕ, και με κεντρικό στόχο την μείωση των ατυχημάτων κατά 30% έως το 2025 και κατά 50% έως το 2030. Το στρατηγικό σχέδιο περιλαμβάνει 44 δράσεις και 200 μέτρα οδικής ασφάλειας. Μεταξύ άλλων, η σύσταση Εθνικού Παρατηρητηρίου Οδικής Ασφάλειας, η υλοιποίηση εθνικής επικοινωνιακής πολιτικής οδικής ασφάλειας, η ανάπτυξη συστήματος διαχείρισης παραβάσεων για την ψηφιακή καταγραφή οδικών παραβάσεων, η ανάπτυξη ψηφιακής υποδομής ταυτοποίησης οχημάτων.
6. Ενίσχυση αεριοκίνησης, ηλεκτροκίνησης και της υδρογονοκίνησης.
Ανάμεσα σε άλλες πρωτοβουλίες, έχει ολοκληρωθεί η σύνταξη του Εθνικού Σχεδίου Ηλεκτροκίνησης, το οποίο αναμένεται να κατατεθεί στη Βουλή. Δρομολογείται το νέο θεσμικό πλαίσιο για την υδρογονοκίνηση. Στόχος είναι να τεθούν σε λειτουργία 11.000 δημόσια προσβάσιμοι φορτιστές σε κοινόχρηστους χώρους αστικών κέντρων έως τις αρχές του 2026.
7. Υλοποίηση επενδύσεων σε αρδευτικά δίκτυα.
8. Υποστήριξη ανέπαφων πληρωμών.
Το έργο αφορά στην εισαγωγή της χρήσης τραπεζικών καρτών και κινητών τηλεφώνων για μετακινήσεις με Μέσα Μαζικής Μεταφοράς. Μέσω κομίστρου, θα αποτελεί η ίδια η τραπεζική κάρτα, είτε σε μορφή πλαστικού είτε ενσωματωμένη στο κινητό τηλέφωνο. Το σύστημα θα είναι σε θέση να χρεώνει τους επιβάτες το φθηνότερο οικονομικό πακέτο που είναι διαθέσιμο, βάσει τις πολιτικής κομίστρου του ΟΑΣΑ.
9. Ψηφιοποίηση εργασιών με χρηματοδότηση από εθνικούς και ευρωπαϊκούς πόρους.
10. Ανάπτυξη στρατηγικού σχεδίου για την εφαρμογή της τεχνολογίας μοντελοποίησης στην Ελλάδα.
Αποτελεί σημαντικό παράγοντα για τη δημιουργία ανθεκτικών και βιώσιμων έργων με στόχο τη βελτίωση των διαδικασιών ανάθεσης μελετών, κατασκευών και συντήρησης έργων, αποτρέποντας λάθη και υπερβάσεις χρόνου και κόστους, σε ολόκληρο τον κύκλο ζωής αυτών..
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!