Toyota Corolla 1.8 Hybrid 140 PS Vs Hyundai i30 48v 120 PS: Hybrid Warfare
Σχεδόν 3 στα 10 νέα αυτοκίνητα που πωλούνται στην Ελλάδα είναι υβριδικής τεχνολογίας. Το μερίδιό τους στην ελληνική αγορά το πρώτο πεντάμηνο του 2023 αγγίζει το 28%, πολύ πάνω από το 9,7% των επαναφορτιζόμενων μοντέλων (PHEV και BEV). Στο συγκριτικό... φακό του gMotion μπήκαν δύο μοντέλα που εκφράζουν διαφορετικές πλευρές της υβριδικής τεχνολογίας: από τη μία η ανανεωμένη full hybrid Toyota Corolla και από την άλλη το πάντα αξιόλογο Hyundai i30 48V.
Ανανεώσεις ουσίας
Η Corolla ανανεώθηκε, λιγότερο στην εμφάνισή της – όπου οι παρεμβάσεις έγιναν διακριτικά – και περισσότερο στο τεχνολογικό κομμάτι. Από τη μία το υβριδικό σύστημα 5ης γενιάς και από την άλλη η ομπρέλα Toyota Safety Sense που περιλαμβάνει σειρά τεχνολογιών υποβοήθησης του οδηγού. Το i30 παραμένει ελκυστικό στο μάτι και αξιόλογο στην πράξη, ενισχύοντας το 1.000άρη turbo βενζίνης με ήπιο υβριδικό σύστημα 48V.
Καθώς στην Ευρώπη δεν κυκλοφορεί σκληροπυρηνική έκδοση της Toyota Gazoo Racing για την Corolla, το πακέτο GR Sport προσπαθεί να καλύψει το κενό. Περισσότερο διακριτικές είναι οι επεμβάσεις στο αμάξωμα με τα λογότυπα, τον πίσω διαχύτη και τις 18άρες ζάντες αλουμινίου και λιγότερο στην καμπίνα επιβατών. Εκεί ξεχωρίζουν οι κόκκινες ραφές στα καθίσματα (με το λογότυπο GR στα προσκέφαλα), στο τιμόνι και το εσωτερικό των θυρών. Από την άλλη η εικόνα του Hyundai i30 είναι πιο χαμηλών τόνων, όμως η αισθητική του εξακολουθεί να ικανοποιεί το κοινό του.
Στη σκουρόχρωμη καμπίνα επιβατών της Corolla 1.8 Hybrid ξεχωρίζει ο πλήρως ψηφιακός πίνακας οργάνων 12,3 ιντσών που φιλοξενεί με μία σειρά από ενδείξεις, για τα συστήματα ασφαλείας, την αυτονομία, το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας κ.α. Η οθόνη αφής 10,5 ιντσών εξέχει αρκετά από την κεντρική κονσόλα και χαρακτηρίζεται από τα σύγχρονα γραφικά και την ικανοποιητική διάδραση με τον οδηγό. Οριακοί είναι οι διαθέσιμοι χώροι για τους ενήλικες πίσω επιβάτες, ενώ ούτε το πορτμπαγκάζ εντυπωσιάζει με τον όγκο του (360 λίτρα) με τα νέα δεδομένα στην μικρομεσαία κατηγορία.
Πιο αναλογικό είναι το ταμπλό του i30. Αν και δείχνει λίγο παρωχημένο σε σχέση με τα πιο σύγχρονα μοντέλα της αγοράς, εξασφαλίζει πολύ καλή εργονομία για την οποία διακρίνεται διαχρονικά η Hyundai. Ο πίνακας οργάνων συνδυάζει μία σχεδόν τετράγωνη ψηφιακή οθόνη ιντσών (με ενδείξεις για σχέση στο κιβώτιο, ταχύμετρο, trip computer) και τα αναλογικά όργανα για το στροφόμετρο, το υπολειπόμενο καύσιμο και τη θερμοκρασία κινητήρα. Κάτω από την οθόνη 8 ιντσών του συστήματος πολυμέσων – η οποία εξέχει επίσης από το ταμπλό – υπάρχει μία μικρή για τον διζωνικό κλιματισμό, με φυσικούς διακόπτες. Καλό βαθμό παίρνει το i30 για τους χώρους στους πίσω επιβάτες, ενώ στα ίδια επίπεδα είναι η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ (στα 357 λίτρα στις εκδόσεις 48V).
Υβριδική τεχνολογία
Αναλύοντας τα υβριδικά συστήματα των δύο μοντέλων, η Toyota συνεχίζει να... ποντάρει στην τεχνολογία full hybrid. Οι Ιάπωνες εκτιμούν ότι τους δίνει αβαντάζ έναντι των συμβατικών μοντέλων, ενώ είναι πιο φθηνή και πιο αποτελεσματική στην καθημερινότητα σε σχέση με την τεχνολογία plug-in hybrid. Η επιτυχία της στρατηγικής τους αποτυπώνεται στις υψηλές πωλήσεις των υβριδικών Toyota στην Ευρώπη.
Η υβριδική τεχνολογία 5ης γενιάς της Toyota συνδυάζει τον 1.8 βενζίνης με νέα ηλεκτρικά μοτέρ, που είναι ελαφρύτερα, μικρότερα σε μέγεθος και πιο ισχυρά. Πέρα από το όφελος σε κατανάλωση και εκπομπές CO2, το νέο υβριδικό σύστημα των 140 ίππων βελτιώνει το χρόνο επιτάχυνσης 0-100 χλμ/ώρα κατά 1,7 δλ. (στα 9,2 δλ). Επεμβάσεις έχουν γίνει από τους μηχανολόγους στο αυτόματο e-CVT, το οποίο όμως διατηρεί αυτή την περίεργη αίσθηση των κιβωτίων συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης κατά την έντονη επιτάχυνση. Tα τρία προγράμματα οδήγησης (eco, normal και sport) επιλέγονται από το διακόπτη DRIVE MODE μπροστά από τον επιλογέα του αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων. Δίπλα είναι ένας ακόμα διακόπτης, EV MODE, για κίνηση αμιγώς ηλεκτρικά σε πολύ μικρές αποστάσεις, π.χ. διαδικασία παρκαρίσματος.
Στην περίπτωση του Hyundai i30 έχουμε ένα πιο απλό υβριδικό σύστημα. Είναι τεχνολογίας 48V και άρα έχει μικρότερη συμμετοχή στην κίνηση του οχήματος και κατά συνέπεια στον περιορισμό της κατανάλωσης. Ο γνωστός τρικύλινδρος turbo 1.0 T-GDi 120 ίππων ενισχύεται από την παρουσία συστήματος 48V με μίζα-γεννήτρια (MHSG την ονομάζει η Hyundai) που παρέχει επιπλέον ροπή κατά την εκκίνηση από στάση ή την επιτάχυνση.
Στο δρόμο
Περνώντας στο κομμάτι της οδήγησης, γίνεται αντιληπτό ότι τα οφέλη που χαρίζει στην Corolla η παγκόσμια πλατφόρμα TNGA δεν περιορίζονται στον εξοπλισμό ασφάλειας ή την κατανάλωση (σε μεικτές συνθήκες διατηρείται κοντά στα 6 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα). Είναι εμφανή στην άνεση και την οδική συμπεριφορά. Παρά τα χαμηλοπρόφιλα ελαστικά και τους μεγάλους τροχούς 18 ιντσών, η πλειονότητα των κακοτεχνιών των ελληνικών δρόμων δεν θα γίνει αντιληπτή στο εσωτερικό. Τα εύσημα πάνε και στην πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων. Ουδέτερο και ασφαλές σε διαδρομή κάθε χάραξης, το μικρομεσαίο μοντέλο της Toyota θα ικανοποιήσει τον οδηγό του. Σε καμία περίπτωση πάντως δεν μπορεί να χαρακτηριστεί σπορ.
Και στην πλευρά του Hyundai i30, ο κυβισμός του κινητήρα και ο χαρακτήρας της τεχνολογίας καθορίζουν και τα όρια στο δρόμο. Και εδώ έχουμε να κάνουμε με ένα οικογενειακό μοντέλο που βάζει σε πρώτο πλάνο την ομαλή λειτουργία και τον περιορισμό της κατανάλωσης και όχι τις επιδόσεις. Απέχει από το να χαρακτηριστεί σπορ (ούτε η αίσθηση από το τιμόνι σε προδιαθέτει σχετικά), όμως είναι ασφαλές και αποτελεί έναν αξιόπιστο «σύντροφο» για την οικογένεια τόσο μέσα στην πόλη όσο και στα ταξίδια. Η μέση κατανάλωση σε μεικτό κύκλο δύσκολα θα πέσει κάτω από τα 7-7,5 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα, τιμή πάντως που είναι ικανοποιητική για οικογενειακό τεχνολογίας 48V.
Φθάνοντας στο... δια ταύτα, η Corolla είναι αναμφίβολα πιο σύγχρονη τεχνολογικά, με εξελιγμένο υβριδικό σύστημα και... φουλ εξοπλισμό άνεσης, συνδεσιμότητας και ασφαλείας στο οπλοστάσιό της. Τα παραπάνω καθρεφτίζονται φυσιολογικά στον τιμοκατάλογό της, με τις τιμές να αρχίζουν από τα 28.470 ευρώ και στην περίπτωση της GR Sport να φθάνουν τα 30.970 ευρώ. Από την άλλη, το i30 παραμένει ένα καλά εξοπλισμένο, αξιόπιστο και αποτελεσματικό οικογενειακό hatchback. Δεν πατά κορυφή σε κάποια από τις κατηγορίες αξιολόγησής του, όμως είναι αρκετά πιο προσιτό. Οι τιμές της έκδοσης 120 ίππων με το αυτόματο DCT κιβώτιο αρχίζουν από τα 22.690 ευρώ και φθάνουν τα 25.590 ευρώ για την έκδοση N Line (περιλαμβάνεται προωθητική ενέργεια 500 ευρώ).
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!