MotoGP: Πώς θα ήταν η βαθμολογία αν δεν είχαμε Αγώνες Σπριντ
Η εισαγωγή των Αγώνων Σπριντ αποτέλεσε την πιο σημαντική αλλαγή στους αγωνιστικούς κανονισμούς του MotoGP για τη σεζόν του 2023. Αυτοί οι αγώνες με μισή διάρκεια έχουν δημιουργήσει μια νέα δυναμική στον κόσμο των grand prix, μια δυναμική που μεταφράζεται και στο βαθμολογικό πίνακα. Η εισαγωγή των σπριντ έχει επηρεάσει την κατάταξη του πρωταθλήματος. Με 12 επιπλέον πόντους για τη νίκη σε έναν Αγώνα Σπριντ, ο αγώνας για τον τίτλο είναι πλέον διαφορετικός.
Αρχικά, υπήρξαν ανάμεικτες απόψεις από τους αναβάτες σχετικά με το σύστημα των σπριντ. Ωστόσο, μετά από οκτώ γύρους, οι κριτικές έχουν ελαττωθεί, και οι Αγώνες Σπριντ έχουν προσθέσει ένα συναρπαστικό στοιχείο στα Σαββατοκύριακα των αγώνων. Έχουν αποδειχθεί εξαιρετικά διασκεδαστικοί και έχουν συγκεντρώσει θετικά σχόλια από το κοινό.
Αναλύοντας την κατάταξη μετά από οκτώ γύρους, μπορούμε να διαπιστώσουμε την επίδραση των Αγώνων Σπριντ στους κορυφαίους διεκδικητές. Αυτήν τη στιγμή, ο υπερασπιστής του τίτλου, Πέκο Μπανάια, ηγείται του πρωταθλήματος με προβάδισμα 35 πόντων έναντι του Χόρχε Μαρτίν της Pramac Ducati.
Οι κερδισμένοι και οι χαμένοι
Η κυριαρχία του Μπανάια στους σπριντ αγώνες, με τρεις νίκες και βάθρα σε όλους εκτός από έναν, έχει συμβάλλει σημαντικά στο σύνολο των 194 πόντων του. Ο Μαρτίν έχει δύο νίκες στους sprint αγώνες και τρία ακόμη βάθρα, συγκεντρώνοντας 159 πόντους. Ο Μάρκο Μπετζέκι ακολουθεί πολύ κοντά με 158 πόντους, χάρη σε μία νίκη σε Σπριντ και δύο βάθρα.
Η βαθμολογία των 1 πρώτων του MotoGP (Σε οκτώ αγώνες)
Θ | ΑΝΑΒΑΤΗΣ | ΒΑΘΜΟΙ |
1 | Μπανάια | 194 |
2 | Μαρτίν | 159 |
3 | Μπετζέκι | 158 |
4 | Μπίντερ | 114 |
5 | Ζαρκό | 109 |
6 | Μαρίνι | 98 |
7 | Μίλερ | 79 |
8 | Α. Εσπαργκαρό | 77 |
9 | Κουαρταραρό | 64 |
10 | Α. Μάρκεθ | 63 |
Ωστόσο, αν αξιολογήσουμε την κατάταξη του πρωταθλήματος μόνο με βάση τα αποτελέσματα των grand prix, χωρίς τους Αγώνες Σπριντ, η εικόνα αλλάζει. Ο Μπανάια θα συνέχιζε να ηγείται του πρωταθλήματος με 120 πόντους, αλλά το προβάδισμά του έναντι του Μπετζέκι θα ήταν πιο μικρό, μόλις τρεις πόντους να τους χωρίζουν. Ο Μαρτίν θα ακολουθούσε στην τρίτη θέση με 100 βαθμούς.
Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι ορισμένοι αναβάτες έχουν επωφεληθεί σημαντικά από τους Αγώνες Σπριντ. Ο Μπραντ Μπίντερ, με δύο νίκες σε Αγώνες Σπριντ, έχει συγκεντρώσει 47 από τους 114 βαθμούς του μόνο από τα Σάββατα, κάτι που έχει σημαντική επίδραση στη θέση του στην κατάταξη του πρωταθλήματος. Από την άλλη πλευρά, αναβάτες όπως ο Φάμπιο Κουαρταραρό και ο Μαρκ Μάρκεθ δεν έχουν βοηθηθεί τόσο από τους Αγώνες Σπριντ, σκοράροντας τη μεγαλύτερη μερίδα των βαθμών τους την Κυριακή.
Η εισαγωγή των Σπριντ στο MotoGP 2023 προσέθεσε αναμφισβήτητα ενθουσιασμό και άλλαξε το τοπίο του πρωταθλήματος. Έχει δημιουργήσει νέες ευκαιρίες για τους αναβάτες να κερδίσουν βαθμούς και έχει εντατικοποιήσει τον ανταγωνισμό. Καθώς η σεζόν προχωρά, θα είναι ενδιαφέρον να δούμε πώς οι Αγώνες Σπριντ θα συνεχίσουν να διαμορφώνουν το αποτέλεσμα του πρωταθλήματος MotoGP.
Πώς θα ήταν η βαθμολογία του MotoGP χωρίς να υπολογίζονται οι Αγώνες Σπριντ
Θ | ΑΝΑΒΑΤΗΣ | ΒΑΘΜΟΙ |
1 | Μπανάια | 120 |
2 | Μπετζέκι | 117 |
3 | Μαρτίν | 100 |
4 | Ζαρκό | 90 |
5 | Μαρίνι | 71 |
6 | Μπίντερ | 67 |
7 | Α. Εσπαργκαρό | 56 |
8 | Κουαρταραρό | 56 |
9 | Μίλερ | 54 |
10 | Α. Μάρκεθ | 54 |
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!