F1 - To Grand Prix Ολλανδίας ήταν ένα ρίσκο επιλογής ελαστικών
Ο Μαξ Φερστάπεν κέρδισε για τρίτη συνεχόμενη χρονιά στο Grand Prix της Ολλανδίας, ισοφαρίζοντας ταυτόχρονα το ρεκόρ εννέα συνεχόμενων νικών σε μια σεζόν, που κατείχε ένας άλλο οδηγός της Red Bull Racing: ο Σεμπάστιαν Φέτελ, από το 2013. Αυτή ήταν η 46η νίκη του Ολλανδού, ανεβάζοντας τον συνολικό αριθμό παρουσιών του στο βάθρο σε 90.
Η βροχή έφερε χάος
Η βροχή ήταν καθοριστικός παράγοντας στην έκβαση του αγώνα και λίγο έλειψε να δώσει τέλος στο σερί του παγκόσμιου πρωταθλητή. Ο Φερστάπεν είχε την pole και όπως όλοι οι άλλοι, εκκίνησε με σλικ ελαστικά. Ο μόνος που διαφοροποίησε την επιλογή του, ήταν ο Λιούις Χάμιλτον που ναι μεν είχε σλικ αλλά μεσαίας γόμας, την ώρα που όλοι οι άλλοι είχαν τη μαλακή.
Όμως στον πρώτο γύρο ξεκίνησε η βροχή, αναγκάζοντας σχεδόν όλους τους οδηγούς να μπουν στα πιτ για ενδιάμεσα ελαστικά. Κάποιοι μπήκαν άμεσα, οι περισσότεροι με καθυστέρηση, υπήρξαν ωστόσο και ορισμένοι… τολμηροί, όπως το δίδυμο της Williams, ο Νίκο Χούλκενμπεργκ, ο Βάλτερι Μπότας και ο Όσκαρ Πιάστρι, που επέλεξαν να μην αλλάξουν λάστιχα εκτιμώντας ότι η βροχή δεν θα κρατήσει πολύ. Πράγματι, μετά από περίπου δέκα γύρους, η πίστα ήταν και πάλι κατάλληλη για σλικ ελαστικά.
Σε διάστημα δύο γύρων όλοι μπήκαν εκ νέου στα πιτ. Σ’ αυτή τη πολύ χαμηλή θερμοκρασία οδοστρώματος, η μαλακή γόμα ήταν σαφώς η καλύτερη επιλογή και χρησιμοποιήθηκε περισσότερο: ο Γιούκι Τσουνόντα έκανε 50 γύρους με το ίδιο σετ και ο Άλεξ Άλμπον 44. Μόνο ένας οδηγός επέλεξε τη σκληρή γόμα, ο Τζορτζ Ράσελ, καθώς ήταν τελευταίος μετά το αυτοκίνητο ασφαλείας που εμφανίστηκε στην έξοδο του Λόγκαν Σάρτζεντ. Ο οδηγός της Mercedes πιθανότατα θα είχε τελειώσει τον αγώνα σε αυτό το σετ C1, αν λίγο πριν το φινάλε η βροχή δεν έκανε ξανά την εμφάνισή της. Και μάλιστα με μεγάλη ένταση.
Για άλλη μια φορά, όλοι οι οδηγοί άρχισαν να μπαίνουν στα πιτ. Ορισμένοι επέλεξαν βρόχινα ελαστικά - ο Εστεμπάν Οκόν ήταν ο πρώτος που το έκανε και ακολούθησαν οι δύο οδηγοί της Red Bull Racing. Ο αγώνας διακόπηκε με κόκκινη σημαία μετά την έξοδο του Ζου Γκουάνγιου, οπότε το ερώτημα για το πώς θα απέδιδαν αυτά τα ελαστικά, σε τέτοιες συνθήκες, έμεινε αναπάντητο. Στους τελευταίους γύρους μετά την επανεκκίνηση, τα ενδιάμεσα ελαστικά ήταν η ενδεδειγμένη επιλογή, ακόμη και με πολύ νερό, σε μια πίστα όπου η θερμοκρασία οδοστρώματος ήταν μόλις 20°C.
Τι λέει η Pirelli
Ο Μάριο Ίζολα, αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli, μίλησε για όσα έγιναν στον δέκατο-τρίτο γύρο του φετινού παγκοσμίου πρωταθλήματος της Formula 1.
O Ιταλός είπε: «Ήταν ένας πολύ θεαματικός αγώνας, με αρκετές μεταβολές στον καιρό που έκαναν τη ζωή δύσκολη για τις ομάδες όταν επρόκειτο να αποφασίσουν τι ελαστικό θα χρησιμοποιήσουν και πόσο θα άντεχε. Από καθαρά τεχνικής άποψης, εκτός από την πολύχρωμη εικόνα χρήσης και των πέντε διαθέσιμων ελαστικών, αξίζει να επισημανθούν δύο πτυχές. Όπως αναμενόταν, κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου οι πιο χαμηλές θερμοκρασίες ευνόησαν τη χρήση των μαλακών ελαστικών. Πρόκειται για σαφώς ταχύτερο ελαστικό στο στεγνό, αλλά ταιριαστό ακόμη και σε βρεγμένες συνθήκες - όπως έδειξαν οι οδηγοί που επέλεξαν να μην αλλάξουν ελαστικά στους πρώτους γύρους όταν άρχισε να βρέχει. H γόμα που επηρεάστηκε περισσότερο η απόδοσή της, ήταν η σκληρή. Η παρατεταμένη χρήση της σκληρής γόμας από τον Τζορτζ Ράσελ, ο οποίος πιθανότατα θα έφτανε ως την καρό σημαία με το ίδιο σετ, αν δεν είχε επιστρέψει η βροχή, έδειξε ότι αυτό το ελαστικό δεν ήταν εντελώς ακατάλληλο για τις συνθήκες. Το δεύτερο σημείο που πρέπει να σταθούμε αφορά στο ενδιάμεσο ελαστικό, το οποίο για άλλη μια φορά αποδείχθηκε ανταγωνιστικό είτε με λίγο είτε με πολύ νερό στην πίστα».
«Τέλος, υπάρχουν διάφοροι άνθρωποι που θέλω να συγχαρώ: ο Μαξ Φερστάπεν για την ένατη συνεχόμενη νίκη του, οι θεατές στο Ζάντφορτ που έδωσαν για ακόμη μια φορά εκπληκτικό σόου στις κερκίδες – ο ενθουσιασμός τους τόσο μεταδοτικός παρά την κακοκαιρία – ο Φερνάντο Αλόνσο που βρέθηκε ξανά στο βάθρο, όπως έκανε τακτικά στο ξεκίνημα της σεζόν, κάποια στιγμή έφτασε να διεκδικεί τη νίκη, και ο Πιερ Γκασλί που πέτυχε ένα εξαιρετικό αποτέλεσμα».
Τι ακολουθεί
Το προσεχές Σαββατοκύριακο, η θρυλική Μόντσα φιλοξενεί το Formula 1 Pirelli Gran Premio d'Italia 2023. Τα ελαστικά για τον Ιταλικό γύρο, που διεξάγεται από 1 έως 3 Σεπτεμβρίου θα είναι οι πιο μαλακές γόμες τα C3, C4 και C5. Για δεύτερη φορά μετά την Ουγγαρία, Θα εφαρμοστεί η εναλλακτική κατανομή ελαστικών.
Φωτογραφίες: Pirelli
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!