Test drive Hyundai Kona Hybrid: Τολμηρό περιεχόμενο
- Σχεδίαση για μέγιστη αποδοτικότητα
- Εξοπλισμένο με την αιχμή της ψηφιακής τεχνολογίας
- Μηχανικά μέρη για κάθε ανάγκη
- Σύγχρονη πρόταση με λογικό κόστος
Το Hyundai Kona, από τη στιγμή που παρουσιάστηκε το 2017, έπιασε εξ' απήνης κοινό και ανταγωνισμό κατά κύριο λόγο με τη ρηξικέλευθη αισθητική του. Έκτοτε δέχθηκε ένα ενδιάμεσο facelift εξαιρετικά επιτυχημένο, και πλέον ήρθε η στιγμή να υποδεχθούμε τη δεύτερη γενιά του.
Το νέο Hyundai Kona ξεχωρίζει και πάλι για την ιδιαίτερη αισθητική του. Τη δυναμική σχεδίαση του μοντέλου τονίζουν οι επενδύσεις στους θόλους των τροχών που ενσωματώνουν τα φωτιστικά σώματα των προβολέων και των πίσω φώτων, ενώ η κομψή σιλουέτα αναδεικνύεται από τη Seamless Horizon Lamp, μια φωτεινή λωρίδα που εκτείνεται σαν τόξο σε όλο το πλάτος του καπό εμπρός και της 5ης πόρτας πίσω.
Διατηρεί λοιπόν το χαρακτήρα του ιδιαίτερου και διαφορετικού, παρότι έχει εμπνεύσει πολλές ακόμα υλοποιήσεις της μάρκας στη γκάμας της και φυσικά αναγνωρίζεται άμεσα ως ένα πολύ πιο φρέσκο Kona. Από την άλλη πλευρά όμως, έχουμε μεγάλη διαφοροποίηση σε σχέση με το παρελθόν στις διαστάσεις.
Για να χωράει όλες τις απαιτήσεις, το νέο Hyundai Kona ενώ έχει μεγαλώσει σημαντικά προς όλες τις κατευθύνσεις. Tο μήκος του αμαξώματος έχει αυξηθεί στα 4,355 μέτρα, δηλαδή 17,5 εκ. μεγαλύτερο από την προηγούμενη γενιά. Το μεταξόνιο έχει επίσης αυξηθεί στα 2,66 μέτρα, μεγαλύτερο κατά 60 χλστ. σε σχέση με το μοντέλο του 2017. Τέλος το πλάτος του είναι 2,5 εκ. μεγαλύτερο, στα 1,825 μέτρα.
Με αυτά τα δεδομένα, το νέο Hyundai Kona προσφέρει πρακτικά χώρους μικρού – μεσαίου SUV, με άνετο εσωτερικό για 5 άτομα και όγκο αποσκευών 466 λίτρα. Επίσης η νέα σχεδίαση του ταμπλό και η μετακόμιση του επιλογέα των σχέσεων μετάδοσης στην κολόνα του τιμονιού, απελευθερώνει χώρο για τη δημιουργία πολλών και μεγάλων θηκών, απογειώνοντας την πρακτικότητα.
Σχεδίαση για μέγιστη αποδοτικότητα
Αισθητικά έχουν επίσης αλλάξει τα πάντα, τόσο στο αμάξωμα όσο και στην καμπίνα. Εξωτερικά έχουν υιοθετηθεί σπορ φόρμες και έντονες ακμές, ενώ η τοποθέτηση των φώτων χαμηλά και στη γωνία του αμαξώματος εμπρός και πίσω ξεχωρίζει.
Το αποτέλεσμα είναι αφενός σύγχρονο και αφετέρου ιδιαίτερα εροδυναμικό, με συντελεστή οπισθέλκουσας μόλις 0,27. Οι εκδόσεις N Line διαθέτουν μαύρους καθρέπτες, πίσω αεροτομή και προαιρετικά μαύρη οροφή, πιο επιθετικούς σχεδιαστικά προφυλακτήρες, διπλές εξατμίσεις και τονισμένα σπόιλερ.
Εξοπλισμένο με την αιχμή της ψηφιακής τεχνολογίας
Το ολοκαίνουργο Kona έχει πλέον τη δηνατότητα να δέχεται ενημερώσεις λογισμικού Over-the-Air (OTA), ενώ μπορεί να ανοίγει, να κλειδώνει και να εκκινεί μέσω του Digital Key 2 Touch, χρησιμοποιώντας επικοινωνία κοντινού πεδίου (NFC) σε έξυπνα τηλέφωνα ή έξυπνα ρολόγια, γεγονός που εξασφαλίζει υψηλό επίπεδο ασφάλειας. Το σύστημα ήχου Bose Premium και το subwoofer οκτώ ηχείων έχει ρυθμιστεί από τους μηχανικούς της Bose για να προσφέρει μια πλούσια και καθηλωτική εμπειρία ψυχαγωγίας. Τόσο ο οδηγός όσο και οι επιβάτες έχουν πρόσβαση σε δύο θύρες USB-C, καθώς και σε ακόμη δύο φορτιστές USB-C στο πίσω μέρος του οχήματος.
Ψηλά στο ταμπλό υπάρχουν ενσωματωμένες διπλές οθόνες 12,3 ιντσών που τονίζουν τον high-tech χαρακτήρα του νέου Kona. To πιο σημαντικό ωστόσο είναι πως είναι εξοπλισμένο με το προηγμένο πακέτο συστημάτων υποβοήθησης οδήγησης Hyundai SmartSense ADAS, εξασφαλίζοντας τα υψηλότερα επίπεδα ασφάλειας και άνεσης.
Το Driver Status Monitor (DSM) χρησιμοποιεί την εσωτερική κάμερα για να αναλύσει το πρόσωπο του οδηγού και, σε περίπτωση υπνηλίας ή απροσεξίας, να τον ειδοποιήσει ή να παρέμβει, εάν είναι απαραίτητο. Το Έξυπνο Σύστημα Υποβοήθησης Στάθμευσης (RSPA) βοηθά από απόσταση τους οδηγούς να εισέρχονται και να εξέρχονται από τις θέσεις στάθμευσης. Με το πάτημα του κουμπιού smart key το αυτοκίνητο μετακινείται αυτόματα προς τα εμπρός ή προς τα πίσω.
Το HDA 1.5 βοηθά στη διατήρηση μιας ορισμένης απόστασης και ταχύτητας από το προπορευόμενο όχημα κατά την οδήγηση σε αυτοκινητόδρομο και διατηρεί το όχημα στο κέντρο της λωρίδας, ακόμη και σε στροφές.
Όταν ο οδηγός αποφασίσει να κάνει μια αλλαγή λωρίδας, το Blind-spot View Monitor (BVM) μπορεί να τον προειδοποιήσει για πιθανό κίνδυνο σύγκρουσης με άλλα οχήματα στην τυφλή γωνία. Το Kona Electric προσφέρει πρόσθετα χαρακτηριστικά ασφαλείας, όπως το σύστημα υποβοήθησης αποφυγής εμπρόσθιας σύγκρουσης 2.0 (FCA 2.0), υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας (LKA), υποβοήθηση αποφυγής σύγκρουσης τυφλού σημείου (BCA), έξυπνη υποβοήθηση ορίου ταχύτητας (ISLA), προειδοποίηση προσοχής οδηγού (DAW) και υποβοήθηση μεγάλης σκάλας φώτων (HBA) κ.α.
Μηχανικά μέρη για κάθε ανάγκη
H νέα γενιά του Kona ακολουθεί τη λογική της πληθωρικότητας του απερχόμενου μοντέλου. Διατίθεται με κινητήρες εσωτερικής καύσης mild hybrid, ως full υβριδικό και τέλος αμιγώς ηλεκτρικό μπαταρίας, το οποίο θα είναι διαθέσιμο στη χώρα μας από τον Σεπτέμβριο του 2023. Υπάρχει επίσης διαθέσιμη και τετρακίνητη έκδοση.
Βασική μονάδα κίνησης αποτελεί το τρικύλινδρο turbo σύνολο βενζίνης του 1.0 λίτρου, το οποίο συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων και αποδίδει ισχύ 120 ίππων. Στην κορυφή της γκάμας των συμβατικών συνόλων βρίσκεται ο τετρακύλινδρος turbo κινητήρας βενζίνης των 1.6 λίτρων, που αποδίδει 198 ίππους και προσφέρεται σε εκδόσεις με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων και αυτόματο 7 σχέσεων, με μετάδοση της κίνησης στους εμπρός ή στους 4 τροχούς.
Ενδιάμεσα έρχεται να σταθεί η full hybrid έκδοση, με τους 141 ίππους και το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη των 6 σχέσεων. Τέλος, από το Σεπτέμβρη του 2023 θα είναι κοντά μας και η αμιγώς ηλεκτρική εκδοχή, σε δύο εκδόσεις: Με 156 ίππους και μπαταρία 48,4 kWh, ή 218 ίππους και μπαταρία 65,4 kWh.
On the road
Από τη στιγμή της εισόδου στο εσωτερικό του νέου Hyundai Kona είναι προφανές ότι η ευρυχωρία έχει αυξηθεί σημαντικά, όπως και η πρακτικότητα. Αυτό που δεν έχει αλλάξει είναι η οπτικά μέτρια εικόνα των πλαστικών και των επενδύσεων, ωστόσο την κατάσταση σώζουν οι μεγάλες οθόνες στον πίνακα οργάνων και το σύστημα πολυμέσων αλλά και η αίσθηση ευρυχωρίας και άνεσης.
Στο δρόμο η έκδοση hybrid είναι σαφώς η πιο χαλαρωτική όλων, καθώς η ισχύς δεν είναι μεγάλη και επιπρόσθετα αποδίδεται με πολύ ομαλό τρόπο. Αξίζει να σημειώσουμε ότι το αυτοκίνητο μπορεί να κινείται και αμιγώς ηλεκτρικά για μεγάλο μέρος της χρήσης του εντός πόλης, κάτι που κρατά την κατανάλωση πολύ χαμηλά.
Στον ανοιχτό δρόμο είναι σαφώς λιγότερος ο θόρυβος συγκριτικά με το απερχόμενο Kona πρώτης γενιάς και αντικειμενικά πολύ χαμηλός στα πλαίσια των νόμιμων ταχυτήτων. Η άνεση από την ανάρτηση είναι πολύ καλή, ενώ αξίζει να αναφέρουμε ότι το υβριδικό Kona έχει, σε αντίθεση με τα μοντέλα που διαθέτουν κίνηση εμπρός και κινητήρα εσωτερικής καύσης, άξονα πολλαπλών συνδέσμων στους πίσω τροχούς.
Στην καθημερινότητα ο οδηγός έχει να αντιμετωπίσει ένα αυτοκίνητο που δεν τον προβληματίζει στο ελάχιστο. Λόγω βάρους όμως δεν ανέχεται υπερβολική πίεση στις στροφές, όπου θα υποστρέψει σχετικά γρήγορα. Οι επιδόσεις είναι καλές όσον αφορά στην επιτάχυνση, με 11,2 δλ. για το 0-100 χλμ./ώρα, η μέγιστη ταχύτητα ωστόσο περιορίζεται στα 165 χλμ./ώρα.
Σύγχρονη πρόταση με λογικό κόστος
Με κόστος που ξεκινά από τα 26.290 ευρώ, το νέο Kona αποτελεί μια σύγχρονη και πολύ καλά υλοποιημένη πρόταση στην κατηγορία B SUV, με έντονα οικογενειακό χαρακτήρα και μοναδικά πλεονεκτήματα στην κατηγορία του.
Οκτώ διαφορετικές εκδόσεις μηχανικών μερών με ισχύ από 120 έως και 218 ίππους, τρεις διαφορετικές εκδόσεις εξοπλισμού (Premium, Distinctive, N-Line) και δεκάδες στοιχεία προαιρετικού εξοπλισμού, συνθέτουν ένα πολυτάλαντο αυτοκίνητο που μπορεί χωρίς συμβιβασμούς να ανταποκριθεί σε κάθε απαίτηση, όσο εξειδικευμένη και αν είναι.
Στα θετικά του στοιχεία προσθέστε και την εγγύηση των πέντε ετών με απεριόριστα χιλιόμετρα, που καθιστά τη χρήση του εξαιρετικά χαλαρωτική και απροβλημάτιστη.
Φωτογραφίες: Βασίλης Κωστάκος
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!