Test drive Mazda CX-5 E-SKYACTIV G 2.5 AWD: H διαφορετικότητα κερδίζει
Ο εξηλεκτρισμός αποτελεί απαραίτητο συστατικό της σύγχρονης αυτοκίνησης, όμως το πώς τον εφαρμόζει κάθε μάρκα στη γκάμα της είναι μία άλλη υπόθεση. Στην περίπτωση της Mazda, η φιλοσοφία είναι «όχι downsizing, αλλά rightsizing». Όχι δηλαδή μικρού κυβισμού κινητήρες με turbo, αλλά ατμοσφαιρικά σύνολα με τη «σωστή» χωρητικότητα. Όπως στην περίπτωση του CX-5 της δοκιμής μας, όπου ο 2.5 βενζίνης ενισχύεται από ένα ήπιο υβριδικό σύστημα 24 Volt, με μίζα/γεννήτρια και μικρή μπαταρία 0,216 kWh.
Αποτέλεσμα, ισχύς 194 ίππων και ροπή 258 Nm στις 4.000 σ.α.λ. Με αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων και κίνηση σε όλους τους τροχούς. Έτσι προκύπτει η έκδοση e-Skyactiv G 2.5 AWD της δοκιμής του gMotion, στην πλούσια έκδοση εξοπλισμού Homura.
Γνήσιο Mazda
Σχεδιαστικά, το CX-5 ενσωματώνει τη φιλοσοφία Kodo της Mazda, με λεπτομέρειες που εκπέμπουν τόσο δυναμισμό όσο και γοητεία. Με καμπύλες αλλά και ακμές στο αμάξωμά του, το ανανεωμένο CX-5 δείχνει μεγαλύτερο από ό,τι μαρτυρούν οι διαστάσεις του (μήκος 4,57 μέτρα και πλάτος 1,84 μ.). Η ένωση της μάσκας με τα εμπρός φωτιστικά σώματα δημιουργεί ένα σύνολο που δεν αφήνει κανέναν ασυγκίνητο.
Αλλά και στο εσωτερικό, συναντάμε τη γνώριμη εικόνα από τα σύγχρονα Mazda: άψογο φινίρισμα, εξαιρετικής ποιότητας υλικά και επενδύσεις, οδηγοκεντρικό κόκπιτ, με περισσότερη ουσία και λιγότερα στοιχεία εντυπωσιασμού. Στην εποχή των ψηφιακών ταμπλό, το CX-5 φέρει πίνακα οργάνων με αναλογικές ενδείξεις, που αφενός είναι ευανάγνωστες και αφετέρου δίνουν μία σπορ αίσθηση στον οδηγό. Στο ταμπλό υπάρχει μία φαρδιά οθόνη 10,25 ιντσών, που δεν είναι όμως αφής. Υποστηρίζει τα πρωτόκολλα Android Auto και Apple CarPlay, ενώ οι λειτουργίες της ελέγχονται μέσω του περιστροφικού διακόπτη στη βάση της κεντρικής κονσόλας, κάτι που ίσως δυσκολέψει τον συνοδηγό.
Καλοί – αν και όχι κορυφαίοι στην κατηγορία – οι χώροι για τους επιβάτες. Μεγάλος σε όγκο (522 λίτρα), με φαρδύ άνοιγμα, επίπεδο πάτωμα και εκμεταλλεύσιμο σχήμα ο χώρος των αποσκευών, υπερκαλύπτει τις ανάγκες μία τετραμελούς οικογένειας. Θετική είναι η εντύπωση και από τη στήριξη που προσφέρουν τα καθίσματα του CX-5. Άνεση, ποιότητα κύλισης και ηχομόνωση είναι στα επίπεδα που περιμένεις από ένα σύγχρονο Mazda. Όλα αυτά συμβάλλουν σε ένα άνετο ταξίδι, εφάμιλλο ενός premium SUV.
Άνεση και αποτελεσματικότητα
Το υβριδικό CX-5 προσφέρει στον οδηγό τρία προγράμματα, που εναλλάσσονται μέσω ενός διακόπτη αριστερά από τον επιλογέα του αυτόματου κιβωτίου: Normal, για ισορροπία ανάμεσα σε επιδόσεις και εξοικονόμηση καυσίμου, Sport για αμεσότερη απόκριση στα «θέλω» του οδηγού και Off Road για βελτιωμένη πρόσφυση σε δύσκολα σημεία. Απουσία turbo, ο 2.5 βενζίνης της Mazda δεν έχει σημείο... έκρηξης, όμως παραμένει δραστήριος για μεγάλο εύρος στροφών. Η λειτουργία του αυτόματου κιβωτίου δεν... κολακεύει τον κινητήρα και οι 194 ίπποι δεν γίνονται αισθητοί (η Mazda ανακοινώνει 0-100 χλμ/ώρα σε 9,3 δευτερόλεπτα και μέγιστη ταχύτητα 195 χλμ/ώρα).
Αν και με σχετικά «σφιχτή» ρύθμιση, η ανάρτηση δεν κάνει υποχωρήσεις στον τομέα της άνεσης. Και παρά τους μεγάλους τροχούς των 19 ιντσών (πατούν σε ελαστικά 225/55), δεν περνάνε στην καμπίνα οι περισσότερες από τις ανωμαλίες του οδοστρώματος. Τα παραπάνω, σε συνδυασμό με το στιβαρό πλαίσιο και το καλό σε αίσθηση τιμόνι, επιτρέπουν στον οδηγό του CX-5 να απολαύσει ένα ενδιαφέρον και σβέλτο ταξίδι και στο επαρχιακό οδικό δίκτυο. Κάτι που δεν είναι δεδομένο για ένα SUV. Για όσους ενδιαφέρονται για την κατανάλωση, θα χρειαστεί λίγη προσπάθεια για να κρατηθεί κάτω από τα 10 λίτρα ανά 100 χλμ.
Οι τιμές για το CX-5 αρχίζουν από τα 29.378 ευρώ για τις εκδόσεις με το 2λιτρο κινητήρα, ενώ το αυτοκίνητο της δοκιμής μας με πολυτέλεια και εξοπλισμό στο... φουλ κοστίζει 46.423 ευρώ. Η τιμή του μπορεί να φαντάζει υψηλή, όμως θα πρέπει να το συγκρίνουμε με μοντέλα εταιρειών από την premium και όχι την mainstream κατηγορία. Και εκεί η Mazda είναι η μάρκα που δεν ακολουθεί το δρόμο των άλλων, αλλά ανοίγει το δικό της.
Φωτογραφίες: gmotion/Μazda
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!