F1 - «Οργιάζουν» οι φήμες συνεργασίας της McLaren με την Toyota
H McLaren Racing με την Toyota δεν είναι άγνωστες εταιρείες μεταξύ τους. Τα τελευταία χρόνια, η ομάδα της Formula 1 χρησιμοποιούσε την αεροσήραγγα των Ιαπώνων στις εγκαταστάσεις της Κολωνίας και εξέλισσε τα μονοθέσιά της. Ωστόσο αυτό θα πάψει να ισχύει στο τέλος του 2023, μιας και η McLaren θα εξελίξει το μονοθέσιο του 2024 στη νέα της αεροδυναμική σήραγγα, στο Ουόκινγκ.
Οι σχέσεις τους ωστόσο δεν θα σταματήσουν εδώ. Στο περιθώριο του Grand Prix Ιαπωνίας, η McLaren (από το πουθενά) ανακοίνωσε τον Ρίο Χιρακάβα ως το νέο της αναπληρωματικό οδηγό για το 2024. Ο Ιάπωνας είναι εργοστασιακός οδηγός της Toyota και αγωνίζεται για τους Ιάπωνες στο WEC (παγκόσμιος πρωταθλητής και νικητής Λε Μαν) και στη Super Formula.
Με ταχύτητα ρεκόρ, οι φήμες περί συνεργασίας των δύο πλευρών και επιστροφής της Toyota στη Formula 1 έκαναν το γύρο του διαδικτύου. Μάλιστα, η παρουσία του προέδρου της ιαπωνικής φίρμας, Άκιο Τογιόντα στη Σουζούκα, έντειναν ακόμη περισσότερο τις φήμες.
Ο επικεφαλής της McLaren, Αντρέα Στέλα, επιβεβαίωσε στο motorsport.com πως πέρα από τον Χιρακάβα, οι δύο πλευρές έχουν ενισχυμένους δεσμούς: «Κυνηγάμε ενεργά νέα ταλέντα και το πρόγραμμα εξέλιξης οδηγών έχει αντίκρισμα. Αυτό δείχνει τη σημασία του προγράμματός μας. Είμαστε ενθουσιασμένοι που ο Ρίο θα δουλέψει μαζί μας και τον έχουμε προσθέσει στη λίστα των αναπληρωματικών μας οδηγών. Μας ενδιαφέρει επίσης η διαχείριση της απόδοσης των οδηγών και η εξέλιξή τους. Θέλουμε να διευρύνουμε τους ορίζοντές μας».
Η εμπλοκή της Toyota στη Formula 1 διαψεύστηκε από τον σύμβουλο και πρώην οδηγό, Καζούκι Νακατζίμα. Βέβαια, η κίνηση των δύο μόνο τυχαία δεν είναι και μελλοντικά θα ήθελε όσο τίποτα η McLaren να έχει για συνεργάτη την ιαπωνική φίρμα.
Η Toyota εισήλθε στην F1 το 2002 και αποχώρησε στο τέλος του 2009 έχοντας αποτύχει να κερδίσει έστω έναν αγώνα. Έκτοτε στράφηκε στους αγώνες αντοχής και σήμερα είναι το μεγαθήριο του WEC.
Φωτογραφίες: McLaren
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!