F1 - Η πίστα του Κατάρ έχει προκλήσεις για τα ελαστικά

Πάνος Σεϊτανίδης
F1 - Η πίστα του Κατάρ έχει προκλήσεις για τα ελαστικά
Η Formula 1 επιστρέφει με ένα νυχτερινό Grand Prix καταμεσής της ερήμου που θα κρίνει πολλά.

Η πίστα του Λουσέιλ υποδέχεται από σήμερα ομάδες και οδηγούς, στο πλαίσιο του δέκατου-έβδομου γύρου του φετινού παγκοσμίου πρωταθλήματος της Formula 1. Σε μία πίστα που βρίσκεται στην έρημο, με ό,τι αυτό συνεπάγεται, ενώ ο αγώνας διεξάγεται υπό το φως των προβολέων.

Τι έγινε το 2021

Το μοναδικό GP του Κατάρ που έχει διεξαχθεί μέχρι στιγμής, πριν από δύο χρόνια, το κέρδισε ο Λιούις Χάμιλτον. Ο οδηγός της Mercedes, ο οποίος εκκίνησε από την pole position, τερμάτισε μπροστά από τον Μαξ Φερστάπεν (που έκανε τον ταχύτερο γύρο) της Red Bull Racing και τον Φερνάντο Αλόνσο, που οδηγούσε τότε για την Alpine.

Το βάθρο του GP Κατάρ το 2021

Πριν από δύο χρόνια παρατηρήθηκε ένα ευρύ φάσμα στρατηγικών. Οι μισοί οδηγοί ξεκίνησαν με μαλακή γόμα και οι άλλοι μισοί με μέση, ενώ ο αριθμός των πιτ στοπ κυμαινόταν από ένα έως τρία. Ο Χάμιλτον κέρδισε κάνοντας δύο αλλαγές, εκκινώντας με μέση γόμα, 1η αλλαγή ξανά μέση γόμα και στη συνέχεια η τελευταία αλλαγή σε σκληρή γόμα.

Νυχτερινός αγώνας

Ο αγώνας στην πίστα που βρίσκεται έξω από τη Ντόχα θα είναι νυχτερινός, με τις κατατακτήριες δοκιμές και το Grand Prix να ξεκινούν στις 20:00 (τοπική ώρα και ώρα Ελλάδος). Το Σάββατο, το Sprint Shootout θα ξεκινήσει στις 16:00 και ο αγώνας Sprint στις 20:30. Δεν υπάρχουν αγώνες υποστήριξης στο πρόγραμμα, πράγμα που σημαίνει ότι η πίστα δεν θα έχει στρωμένη γόμα από άλλα αυτοκίνητα.

Σπίθες στο νυχτερινό σκηνικό του Λουσέιλ

 

Παρόλο που κάποιοι χώροι πρασίνου κατασκευάστηκαν ειδικά γύρω από την πίστα, η άμμος συχνά εισέρχεται από τον αέρα στην επιφάνεια της πίστας από την έρημο που υπάρχει γύρω. Αυτός είναι ένας επιπλέον βασικός παράγοντας για το πως θα αλλάζει η πίστα, πέρα από τη νέα άσφαλτο.

Οι θερμοκρασίες περιβάλλοντος είναι υψηλές αυτή την εποχή του έτους στο Κατάρ, με τις μέγιστες τιμές να ξεπερνούν τους 40°C. Όμως, η μεταγενέστερη ώρα των σκελών σε σχέση με το 2021 θα πρέπει να οδηγήσει σε μεγαλύτερο εύρος θερμοκρασιών από ό,τι πριν από δύο χρόνια.

Οι επιλογές ελαστικών

Για το Grand Prix του Κατάρ, οι ομάδες θα έχουν τις παρακάτω επιλογές σε ό,τι αφορά στα ελαστικά: τη γόμα C1 ως P Zero λευκή/σκληρή, τη C2 ως P Zero κίτρινη/μέση και τη C3 ως P Zero κόκκινη/ μαλακή. Αυτή είναι η ίδια επιλογή που έγινε για τον προηγούμενο αγώνα, στην Ιαπωνία.

Η προεπισκόπηση της Pirelli για τον αγώνα στο Κατάρ

Εκτός από τη νέα άσφαλτο, υπάρχουν επίσης νέες εγκαταστάσεις στη Λουσέιλ. Οι χώροι των pit, που αρχικά είχαν σχεδιαστεί για το MotoGP, έχουν μεγαλώσει και αυξηθεί σε αριθμό. Υπάρχει επίσης μια νέα εγκατάσταση για το κέντρο ελέγχου αγώνα και ένα νέο γραφείο τύπου.

Τι λέει η Pirelli

Για τη μάχη στο καυτό, νυχτερινό σκηνικό του Λουσέιλ, μίλησε ο επικεφαλής μηχανοκίνητου αθλητισμού της Pirelli, Μάριο Ίζολα.

Ο Ιταλός είπε: «Η Formula 1 επιστρέφει στο Κατάρ, δύο χρόνια μετά το ντεμπούτο της το 2021. Από πολλές απόψεις όμως, πρόκειται πάλι για μία νέα αρχή, καθώς τα μονοθέσια είναι πολύ διαφορετικά από αυτά που είδαμε πριν από μερικά χρόνια και η πίστα της Λουσέιλ έχει αναδιαμορφωθεί πλήρως με νέο τάπητα οδοστρώματος, καθώς και με τροποποιημένα κερμπς. Στα χαρτιά, τα κύρια χαρακτηριστικά της πίστας παραμένουν ίδια - με μια μεγάλη ευθεία μήκους λίγο πάνω από ένα χιλιόμετρο και 16 στροφές - αλλά είναι ξεκάθαρο ότι οι αλλαγές που έγιναν τα τελευταία δύο χρόνια σημαίνουν πως τα δεδομένα που συλλέχθηκαν από το πρώτο grand prix είναι χρήσιμα αλλά όχι αρκετά».

Ο Μάριο Ίζολα της Pirelli

«Από άποψη τραχύτητας, η Λουσέιλ είναι μια πολύ δύσκολη πίστα για τα ελαστικά, παρόμοια με το Σίλβερστον και τη Σουζούκα. Δεν είναι λοιπόν τυχαίο ότι οι γόμες που επιλέχθηκαν είναι οι ίδιες: C1, C2 και C3. Υπάρχει μεγάλη ποικιλία από στροφές, οι περισσότερες από αυτές μεσαίας και υψηλής ταχύτητας. Η αλληλουχία στροφών μεταξύ 12 και 14 θυμίζει αρκετά την περίφημη στροφή 8 στην Κωνσταντινούπολη: μία από τις πιο απαιτητικές στροφές για τα ελαστικά στην πρόσφατη ιστορία της Formula 1. Αυτή η αλληλουχία στροφών, είναι επίσης ένας από τους πιο σημαντικούς παράγοντες για έναν καλό χρόνο γύρου. Το γεγονός ότι οι 11 από τις 16 στροφές είναι δεξιόστροφες, επιβαρύνει ιδιαίτερα την αριστερή πλευρά του μονοθεσίου και ειδικά το μπροστινό μέρος, όμως τα επίπεδα ενέργειας που διαχειρίζονταν τα ελαστικά το 2021 ήταν αρκετά ισορροπημένα μεταξύ των δύο αξόνων».

Ο Ίζολα πρόσθεσε: «Ένας άλλος παράγοντας που το GP του Κατάρ αποτελεί πρόκληση για εμάς καθώς και για τους οδηγούς και τις ομάδες, είναι η επιστροφή του αγώνα Sprint. Μόλις μία ώρα ελεύθερων δοκιμών θα γίνει την Παρασκευή για να αποφασιστούν οι ρυθμίσεις και να γίνει αξιολόγηση της συμπεριφοράς των ελαστικών σε μεγάλες αποστάσεις. Επιπλέον, οι ελεύθερες δοκιμές γίνονται με το φως της ημέρας – που σημαίνει πως η άσφαλτος θα είναι πιο ζεστή – σε σχέση με τις κατατακτήριες και τους δύο αγώνες, που γίνονται τη νύχτα. Έτσι, όλα οδηγούν σ’ ένα ενδιαφέρον Σαββατοκύριακο και ίσως σε μερικές εκπλήξεις. Η ικανότητα γρήγορης και καλής προσαρμογής στην πίστα θα μπορούσε να προσφέρει ένα σημαντικό πλεονέκτημα».

Η pole είναι σήμερα

Στις 16.30 έχουμε τις μοναδικές ελεύθερες δοκιμές για αυτό το Grand Prix, που έχουν ωριαία διάρκεια και θα μεταδοθούν live, αποκλειστικά και χωρίς διακοπές για διαφημίσεις, από την πλατφόρμα του ΑΝΤ1+, σε περιγραφή Πάνου Σεϊτανίδη και Μαρίας Ανδρεάδη.

Στις 20.00 ώρα Ελλάδας έχουμε τις κατατακτήριες δοκιμές, που θα κρίνουν τη σειρά εκκίνησης του αγώνα της Κυριακής, μιας και όσα θα γίνουν αύριο με το Sprint Shootout και το Sprint είναι ουσιαστικά… αυτόνομα.

Αυτή η διαδικασία θα μεταδοθεί επίσης αποκλειστικά και χωρίς διακοπές για διαφημίσεις, από την πλατφόρμα του ΑΝΤ1+, σε περιγραφή Τάκη Πουρναράκη-Πάνου Σεϊτανίδη.

Απόψε ξεκινούν και τα LIVE του Gazzetta σχετικά με τη δράση στο Κατάρ, με «εκκίνηση» στις 19.40 και όσα συμβαίνουν στην πίστα του Λουσέιλ, λεπτό προς λεπτό. Με σχόλιο, παρασκήνιο, φωτογραφίες και βίντεο.

Φωτογραφίες: Red Bull Content Pool, Pirelli

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!