F1 - Τι έχασε με την απόρριψη της Bridgestone
Έπειτα από μήνες αξιολόγησης και διαπραγματεύσεων, η FIA μαζί με τη Formula 1 ανακοίνωσαν την επέκταση της συνεργασίας τους με την Pirelli μέχρι το τέλος του 2027. Το συμβόλαιο προβλέπει την οψιόν ανανέωσης για ένα ακόμη έτος κι έτσι η ιταλική φίρμα θα συμπληρώσει μέχρι και 18 συνεχόμενες σεζόν ως ο αποκλειστικός προμηθευτής του κορυφαίου μηχανοκίνητου σπορ.
Το έργο της Pirelli δεν ήταν εύκολο, καθώς είχε σκληρό ανταγωνισμό από την Bridgestone. Οι Ιάπωνες γνωρίζουν καλά τον κόσμο της Formula 1, καθώς ήταν στο σπορ από το 1997 έως το 2010. Ωστόσο η πρώτη τους προσπάθεια να επιστρέψουν δεν ήταν επιτυχημένη.
Στην Bridgestone είχαν σκοπό να χρησιμοποιήσουν προηγμένες τεχνολογίες που εξέλιξαν και εφαρμόζουν στα ελαστικά για τα αυτοκίνητα δρόμου. Χάρη στην πρωτοποριακή διαδικασία Enliten, χρησιμοποιούνται ανακυκλώσιμα υλικά έχει ως αποτέλεσμα την παραγωγή ελαστικών που έχουν 20% λιγότερο βάρος. Ως αποτέλεσμα μειώνεται η αντίσταση κύλισης, κάτι που βοηθάει στην κατανάλωση καυσίμου, ενώ βελτιωμένη είναι και η οδηγική συμπεριφορά. Πρόκειται για μια αρκετά βιώσιμη λύση, καθώς του 63% της σύνθεσης του ελαστικού αποτελείται από ανακυκλώσιμα υλικά.
Μπορεί να μην πήρε το «πράσινο φως» για να επιστρέψει στη Formula 1, όμως οι συζητήσεις που είχε τόσο με την FIA όσο και με τους ιθύνοντες του σπορ ήταν σε θετικό κλίμα αναφορικά με το μέλλον. Έτσι, η Bridgestone θα συνεχίσει να εξελίσσει τη νέα πράσινη τεχνολογία της βιώσιμων ελαστικών.
Το συμβόλαιο της Pirelli με τη Formula 1, που ενδεχομένως να διαρκέσει μέχρι το 2028, θα είναι πιθανότατα το τελευταίο της. Η ιταλική φίρμα έχει πετύχει τους εμπορικούς στόχους που είχε ως στόχο και ενδεχομένως να αναζητήσει μια νέα πρόκληση.
Έτσι ανοίγει ο δρόμος και πάλι για την Bridgestone ώστε να παλέψει για το επόμενο συμβόλαιο προμηθευτή ελαστικών της Formula 1.
Φωτογραφίες: rf1_racing/twitter
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!