Νέος ΚΟΚ: Εφαρμόσιμες ποινές που θα λειτουργούν αποτρεπτικά
Οι προτάσεις για το νέο νόμο Οδικής Ασφάλειας αλλά και οι βελτιώσεις στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας είναι μερικά από τα θέματα που θα επεξεργαστεί το επόμενο διάστημα η Εκτελεστική Επιτροπή για την Οδική Ασφάλεια. Στη συνάντηση εργασίας που είχαν η Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδια για τις Μεταφορές, Χριστίνα Αλεξοπούλου με τον Υφυπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κωνσταντίνο Κυρανάκη, συζητήθηακν η βελτίωση της οδικής ασφάλειας στους ελληνικούς δρόμους και η ψηφιοποίηση αντίστοιχων εφαρμογών.
Στη συνάντηση συμμετείχε ο καθηγητής του ΕΜΠ Γιώργος Γιαννής, ο οποίος παρουσίασε το επικαιροποιημένο Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Οδικής Ασφάλειας 2021 – 2030 και ο οποίος αποδέχτηκε την πρόταση να αναλάβει τα καθήκοντα του Προέδρου της Εκτελεστικής Επιτροπής για την Οδική Ασφάλεια.
Η Επιτροπή, το επόμενο χρονικό διάστημα, θα επεξεργαστεί ζητήματα όπως:
- Προτάσεις για το νέο νόμο Οδικής Ασφάλειας / Βελτιώσεις ΚΟΚ
- Εθνικό Παρατηρητήριο Οδικής Ασφάλειας
- Εθνική Επικοινωνιακή Πολιτική Οδικής Ασφάλειας
«Επικαιροποιούμε το Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Οδικής Ασφάλειας 2021 – 2030, που αποσκοπεί στη μείωση του αριθμού των νεκρών και των τραυματιών από τροχαία ατυχήματα, κατά 50% έως το 2030. Προχωρούμε με αλλαγές, που στόχο έχουν την έμπρακτη εκπαίδευση των οδηγών και την επιβολή εφαρμόσιμων ποινών, οι οποίες θα λειτουργούν αποτρεπτικά. Η συνήθεια και η ανοχή είναι οι αντίπαλοί μας στην προσπάθεια για πιο ασφαλείς διαδρομές. Το Παρατηρητήριο Οδικής Ασφάλειας θα μας βοηθήσει να στοχεύσουμε με ακρίβεια στις επικοινωνιακές μας δράσεις. Προτεραιότητα της Κυβέρνησης του Κυριάκου Μητσοτάκη είναι η βελτίωση της ασφάλειας στους δρόμους», ανέφερε η κα Αλεξοπούλου, που κατέχει τη θέση της Προέδρου της Κυβερνητικής Επιτροπής για την Οδική Ασφάλεια.
«Δεσμευόμαστε για την άμεση ψηφιοποίηση εφαρμογών που θα συμβάλλουν στην βελτίωση της Οδικής Ασφάλειας και της προστασίας των πολιτών. Προσωπικά θεωρώ υποχρέωσή μου να συμβάλλω με όλες μου τις δυνάμεις στη διάδοση καλών πρακτικών που θα βοηθήσουν να περάσουμε στη νέα ψηφιακή εποχή Οδικής Ασφάλειας σε συνδυασμό με τον νέο ΚΟΚ», τόνισε από την πλευρά του ο κ. Κυρανάκης.
Ο αναθεωρημένος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας αναμένεται να παρουσιαστεί εντός του 2024, ενώ όπως είχε δηλώσει πρόσφατα η κα Αλεξοπούλου, πρόθεση της κυβέρνησης είναι η μείωση του ορίου ταχύτητας στις κατοικημένες περιοχές από τα 50 στα 30 χλμ/ώρα.
Η ριζική αναθεώρηση του ΚΟΚ είναι επιβεβλημένη, καθώς ουσιαστικά παραμένει αμετάβλητος από το 2007. Σύμφωνα με την προηγούμενη ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, η γενική κατεύθυνση του νέου Κώδικα είναι ότι οι σοβαρές παραβάσεις που θέτουν σε κίνδυνο ανθρώπινες ζωές - όπως η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ, η παραβίαση ερυθρού σηματοδότη και η υπερβολική ταχύτητα - θα τιμωρούνται αυστηρά.
Με το νέο ΚΟΚ αναμένεται να τεθεί σε εφαρμογή η νέα διαδικασία Επιβολής και Είσπραξης Προστίμων, ώστε τα ποσά να καταβάλλονται άμεσα από τον παραβάτη. Στόχος είναι να αντιμετωπιστεί το φαινόμενο να... σβήνονται οι κλήσεις, μέσω γνωριμιών και παρεμβάσεων. Η επιβολή των προστίμων θα γίνεται με ηλεκτρονικό τρόπο, χωρίς δηλαδή... ανθρώπινη παρέμβαση.
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!