Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Εξαντλήθηκαν οι πόροι επιδοτήσεων, δεν γίνονται πλέον δεκτές αιτήσεις

Newsroom
Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Εξαντλήθηκαν οι πόροι επιδοτήσεων, δεν γίνονται πλέον δεκτές αιτήσεις
Σύμφωνα με ανακοίνωση του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων, για να ανανεωθεί ο γερασμένος στόλος οχημάτων απαιτείται μία σειρά μέτρων.

Η εξάντληση του ποσού που είχε προϋπολογισθεί από την κυβέρνηση για το «Κινούμαι Ηλεκτρικά 2», έχει ως αποτέλεσμα να μην γίνονται πλέον δεκτές αιτήσεις για υπαγωγή στο πρόγραμμα επιδότησης αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων. Πριν λίγες ημέρες η ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών είχε ανακοινώσει ότι επεξεργάζεται τις λεπτομέρειες του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3» για το 2024, το οποίο όμως δεν θα έχει αναδρομική ισχύ. Έτσι όσοι παραγγείλουν τώρα και για το επόμενο δίμηνο ηλεκτρικό αυτοκίνητο δεν θα λάβουν την κρατική επιδότηση.

Σχετική ανακοίνωση εξέδωσε ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ), τονίζοντας ότι παράλληλα με την προσπάθεια της πολιτεία για εξηλεκτρισμό του στόλου των οχημάτων που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους, θα πρέπει να ληφθούν και άλλα μέτρα. Όπως η παροχή κινήτρων για την κυκλοφορία νέων οχημάτων στις πόλεις και οι αυστηροί έλεγχοι για την τεχνική επάρκεια των παλαιών.

Αναλυτικά η ανακοίνωση του ΣΕΑΑ:

Επιδότηση αγοράς ηλεκτρικών αυτοκινήτων

 

Με την αγορά των ηλεκτρικών να αναπτύσσεται σταθερά και τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα (BEV) να φθάνουν πλέον στο 5% των συνολικών πωλήσεων, εξαντλήθηκαν τον περασμένο μήνα οι πόροι (επιδοτήσεις) του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙ» χωρίς πλέον να γίνονται δεκτές άλλες αιτήσεις υπαγωγής.

Όπως ανακοινώθηκε, το Υπουργείο Μεταφορών επεξεργάζεται με προτεραιότητα τα επόμενα βήματα, ώστε να ενισχυθεί η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση και η χώρα μας να συγκλίνει ακόμη περισσότερο με τις ευρωπαϊκές επιδόσεις (βλ. 21% “BEVs” στην ΕΕ τον περασμένο Αύγουστο).

Ο ΣΕΑΑ υποστηρίζει απολύτως την προσπάθεια της πολιτείας για εξηλεκτρισμό των αυτοκινήτων, πρέπει όμως παράλληλα να υπενθυμιστεί το τεράστιο πρόβλημα του υπέργηρου στόλου, του παλαιότερου στην ΕΕ.

Για να μειωθούν οι πολύ αρνητικές συνέπειες στη δημόσια υγεία, λόγω της ρύπανσης, την οδική ασφάλεια και το κυκλοφοριακό εξαιτίας των παλαιών οχημάτων, δεν αρκεί δυστυχώς μόνον η είσοδος «καθαρών» αυτοκινήτων.

Χρειάζονται πρόσθετα μέτρα παροχής κινήτρων για την κυκλοφορία των νεότερων οχημάτων στις πόλεις και αυστηροί έλεγχοι τεχνικής επάρκειας στα κυκλοφορούντα, ιδιαιτέρως στα παλαιότερα.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!