F1 - H FIA αλλάζει κανονισμούς στις κατατακτήριες για να αποφύγει παρωδίες
Πριν από μερικούς μήνες, η FIA εφάρμοσε το ανώτατο όριο χρόνου που πρέπει να καλύπτουν οι οδηγοί της Formula 1 στους γύρους εξόδου από το pit-lane. Αυτό συνέβη ώστε να μην δημιουργούνται τρενάκια στην πίστα κατά τη διάρκεια των κατατακτήριων δοκιμών που έχουν ως αποτέλεσμα να καταστρέφουν γύρους άλλων οδηγών ή να βγάζουν τα ελαστικά από το κατάλληλο παράθυρο λειτουργίας τους.
Ωστόσο υπήρχε ένα παραθυράκι σε αυτό. Ο ανώτατος χρόνος μετρά από την πρώτη γραμμή του Αυτοκινήτου Ασφαλείας έως τη δεύτερη. Η μία βρίσκεται μετά την έξοδο του pitlane και η δεύτερη πριν την είσοδο στα pits.
Αυτό ώθησε τους οδηγούς να κινούνται σε πολύ χαμηλές ταχύτητες εντός του pitlane όπου δεν μετρούσε το ανώτατο όριο χρόνου. Σε ορισμένες περιπτώσεις όπως στη Σιγκαπούρη με τον Μαξ Φερστάπεν και στο Μεξικό με τον Ολλανδό, τον Τζορτζ Ράσελ και τον Φερνάντο Αλόνσο, μονοθέσια είχαν ακινητοποιηθεί στην έξοδο του pit lane. Κι αυτό για να βρουν την καλύτερη δυνατή θέση στην πίστα δίχως να τους εμποδίζει κανείς.
Ενόψει του αγώνα στη Βραζιλία και των υπόλοιπων στη φετινή χρονιά, ο Διευθυντής Αγώνα, Νιλς Βίτιχ ανακοίνωσε ορισμένες αλλαγές στον τρόπο με τον οποίο οι οδηγοί χειρίζονται τις κατατακτήριες δοκιμές.
Σύμφωνα με το Άρθρο 33.4 των Αγωνιστικών Κανονισμών της Formula 1, απαγορεύεται στους οδηγούς να κινούνται αχρείαστα αργά ή να ακινητοποιούν τα μονοθέσιά τους στην κύρια γραμμή του pitlane. Επιπλέον, αν οι οδηγοί θέλουν να ανοίξουν διαφορά από προπορευόμενο μονοθέσιο, θα πρέπει να κινούνται όσο πιο αριστερά στην πίστα είναι εφικτό. Αυτό ισχύει από την έξοδο του pitlane μέχρι και τη δεύτερη γραμμή του Αυτοκινήτου Ασφαλείας. Τα παραπάνω πρέπει να εφαρμοστούν τόσο στις κατατακτήριες δοκιμές της Παρασκευής, όσο και στο Sprint Shootout.
Φωτογραφίες: Alfa Romeo F1 Team Stake
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!