Ηλεκτρικά λεωφορεία για Αθήνα-Θεσσαλονίκη: Πώς είναι το εσωτερικό τους

Ηλεκτρικά λεωφορεία για Αθήνα-Θεσσαλονίκη: Πώς είναι το εσωτερικό τους
Ολοκληρώθηκε ο έλεγχος από την επιτροπή του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και την ΟΣΥ ΑΕ και αρχίζει η παραγωγή των λεωφορείων.

Το «ΟΚ» για την έναρξη παραγωγής των 250 ηλεκτρικών λεωφορείων που προορίζονται για τις αστικές συγκοινωνίες σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, έδωσε το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και η ΟΣΥ ΑΕ. Τα ηλεκτρικά λεωφορεία αναμένεται να τεθούν σε κυκλοφορία έως τα τέλη του Απριλίου 2024.

Όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση του Υπουργείου, ολοκληρώθηκαν με επιτυχία οι έλεγχοι ποιότητας των νέων ηλεκτρικών λεωφορείων, κατά την επίσκεψη του Γενικού Γραμματέα Μεταφορών, Γιάννη Ξιφαρά και της Επιτροπής Παραλαβής Λεωφορείων και Παρελκόμενων του διαγωνισμού στις εγκαταστάσεις της εταιρείας «Yutong International Holding», στην Κίνα. Στην επιτροπή συμμετέχουν στελέχη του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και της ΟΣΥ ΑΕ.

ηλεκτρικά λεωφορεία
Φωτογραφία: Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών

Κατά την επίσκεψη ελέγχθηκαν το πρότυπο λεωφορείο και τα παρελκόμενα περιφερειακά, δηλαδή ο φορτιστής και η κινητή μονάδα έκτακτης φόρτισης, προκειμένου να διαπιστωθεί ότι πληρούν τις προδιαγραφές του διαγωνισμού, με χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης. Αφού συμπληρώθηκαν τα σχετικά πρωτόκολλα επιθεώρησης του λεωφορείου, αρχίζει η μαζική παραγωγή των οχημάτων.

ηλεκτρικά λεωφορεία
Φωτογραφία: Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών

Τα ηλεκτρικά αστικά λεωφορεία Ε12 έχουν μήκος 12 μέτρα, 33 θέσεις καθημένων και μπαταρία χωρητικότητας 423 kWh. Στη σύμβαση προβλέπεται επίσης η προμήθεια ανεξάρτητων σταθερών φορτιστών αργής φόρτισης, οι οποίοι θα τοποθετηθούν στα αμαξοστάσια της Αττικής και της Θεσσαλονίκης, καθώς και 7 κινητών μονάδων (συστημάτων συσσωρευτή – ταχυφορτιστή), με κατάλληλη διαμόρφωση και εξοπλισμό για τη φορητή εξυπηρέτηση ηλεκτρικών λεωφορείων, σε περίπτωση ανάγκης επιτόπου φόρτισης.

 
ηλεκτρικά λεωφορεία
Φωτογραφία: Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών

Το συνολικό συμβατικό τίμημα ανέρχεται σε 110.825.000 ευρώ, πλέον Φ.Π.Α., ενώ κατά την περίοδο της εγγυημένης λειτουργίας, ο ανάδοχος εγγυάται την καλή συντήρηση, αποκατάσταση βλάβης και λειτουργία του αντικειμένου της προμήθειας.

Την προηγούμενη Πέμπτη, 2 Νοεμβρίου 2023, στο πλαίσιο της συνάντησης που είχε στο Πεκίνο ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας με τη Διοίκηση του κινεζικού ομίλου, «Yutong», συζητήθηκε η πορεία ολοκλήρωσης των συμβατικών υποχρεώσεων για την έγκαιρη προμήθεια των λεωφορείων και επιβεβαιώθηκε ότι τα χρονοδιαγράμματα που έχουν τεθεί, παραμένουν σταθερά.

ηλεκτρικά λεωφορεία
Φωτογραφία: Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!