F1 - Οι αγωνοδίκες -απρόθυμα- έδωσαν ποινή στον Σάινθ
«Καταραμένος» πρέπει να νιώθει ο Κάρλος Σάινθ μετά την πρώτη ημέρα δοκιμών στο Grand Prix του Λας Βέγκας. Ο Ισπανός προκάλεσε κόκκινη σημαία στο FP1, καθώς σταμάτησε με ζημιά στο μονοθέσιό του στο «Las Vegas Strip». Όπως αποδείχθηκε, ένα καπάκι υπονόμου είχε αποκολληθεί και προκάλεσε σοβαρή ζημιά στην SF-23 του Ισπανού οδηγού. Μάλιστα η ζημιά ήταν τέτοια που οι μηχανικοί της Scuderia έπρεπε να αλλάξουν: το σασί, τον κινητήρα εσωτερικής καύσης, την μπαταρία (energy store) και τη μονάδα ηλεκτρονικού ελέγχου (control electronics).
Αυτό ήταν το τρίτο διαφορετικό energy store που τοποθετήθηκε στο μονοθέσιο του Σάινθ, με τους κανονισμούς να ορίζουν ως ανώτατο όριο τη χρήση δύο σε μία σεζόν. Η Scuderia Ferrari ήθελε να αποφύγει στην ποινή στον οδηγό της και προσέφυγε στους αγωνοδίκες, αφού η ζημιά που προκλήθηκε και απαιτούσε την αντικατάσταση του εξαρτήματος δεν έγινε με υπαιτιότητα ούτε της ομάδας ούτε του οδηγού.
We still have a red flag as marshals move the Ferrari off track#F1 #LasVegasGP pic.twitter.com/qhtBGiUplQ
— Formula 1 (@F1) November 17, 2023
Στην αίτησή της, η Ferrari ανέφερε πως συγκυρίες και εξωτερικοί παράγοντες οδήγησαν στην τοποθέτηση τρίτου energy store. Ωστόσο η απόφαση των αγωνοδικών δεν ήταν αυτή που θα ήθελε και έγινε μάλιστα αντικείμενο συζήτησης. Στο έγγραφο της FIA που δημοσιεύθηκε, αναγνωρίζουν τα επιχειρήματα της Ferrari και τις ατυχείς περιστάσεις που οδήγησαν στην αλλαγή του energy store. Όμως τονίζουν πως δεν είναι σε θέση να επιτρέψουν τη χρήση επιπλέον εξαρτήματος, καθώς δεν προβλέπεται από το βιβλίο των κανονισμών.
New document: Decision - Car 55 - Replacement Components
— FIA F1 Documents Bot (@fiadocsbot) November 17, 2023
Published on 17-11-2023 10:49 CEThttps://t.co/dtXI3bkNOE#F1 #Formula1 #FIA #LasVegasGP 🇺🇸 pic.twitter.com/hdVMW86gAo
Έτσι, όταν ο Σάινθ βγήκε στην πίστα για πρώτη φορά στο FP2, αυτόματα δέχθηκε ποινή 10 θέσεων για την εκκίνηση του Grand Prix Λας Βέγκας. Αυτή την ποινή βέβαια δεν ήθελαν να την επιβάλλουν οι αγωνοδίκες, όμως δεν ήταν στο χέρι τους να μην το κάνουν, κάτι πρωτόγνωρο για τη Formula 1.
Φωτογραφίες: Scuderia Ferrari media
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!