F1 - Η Ferrari ζητά αποζημίωση για τη ζημιά στο μονοθέσιο του Σάινθ
Μόλις 8 λεπτά μετά την έναρξη του FP1 στο Grand Prix Λας Βέγκας, ο Κάρλος Σάινθ πέρασε πάνω από ένα καπάκι αποστράγγισης και τραυμάτισε την SF-23 του. Ως αποτέλεσμα σταμάτησε στην άκρη της πίστας και η κόκκινη σημαία εμφανίστηκε. Αυτό δημιούργησε ένα ντόμινο εξελίξεων, με την πρώτη περίοδο δοκιμών να μην ολοκληρώνεται.
Η ζημιά που προκλήθηκε στο μονοθέσιο του Ισπανού ήταν τεράστια. Οι μηχανικοί της Scuderia άλλαξαν: τον κινητήρα εσωτερικής καύσης, την μπαταρία (energy store) και τo control electronics. Αυτό επέφερε ποινή 10 θέσεων στον Σάινθ στην εκκίνηση του αγώνα.
Παράλληλα όμως, το οικονομικό αντίκτυπο ήταν τεράστιο για τη Ferrari. Το κόστος ανέρχεται στο 1,5 εκατομμύριο ευρώ, δίχως να συμπεριλαμβάνεται σε αυτή το κόστος του κινητήρα. Πρόκειται για ένα γιγαντιαίο ποσό αν αναλογιστούμε πως η Formula 1 βρίσκεται στην εποχή των ορίων δαπανών.
Στη Ferrari δεν θα κάτσουν με σταυρωμένα τα χέρια, καθώς ο επικεφαλής της, Φρεντ Βασέρ, επιβεβαίωσε πως η ομάδα του θα ζητήσει αποζημίωση από τους διοργανωτές του GP: «Μέχρι τώρα, τέτοιου είδους ζημιές περιλαμβάνονται στο όριο δαπανών. Δεν υπάρχει κάπου κανονισμός για να μην περιλαμβάνονται τέτοιου είδους ζημιές. Το επιπλέον κόστος είναι τεράστιο. Το σασί έσπασε, το κιβώτιο είχε ζημιά, η μπαταρία το ίδιο, ο κινητήρας πέθανε. Υπάρχουν τεράστιες συνέπειες στον οικονομικό τομέα, στα ανταλλακτικά μας και στο μπάτζετ της ομάδας. Δεν έχουμε πολλά περιθώρια. Πρέπει να συζητήσουμε το ενδεχόμενο αποζημίωσης».
Παρόμοιο περιστατικό είχε συμβεί στο Grand Prix Μαλαισίας το 2017, όταν το μονοθέσιο του Ρομέν Γκροζάν υπέστη ζημιά όταν ο Γάλλος πέρασε πάνω καπάκι υπονόμου. Η Haas επιδίωξε και κατάφερε να έρθει σε συμφωνία αποζημίωσης με τους διοργανωτές του αγώνα.
Φωτογραφίες: azfamily/Twitter-X, Scuderia Ferrari media
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!