F1 - Αυτή η ανακοίνωση ρίχνει λάδι στη φωτιά για επιστροφή της Toyota

F1 - Αυτή η ανακοίνωση ρίχνει λάδι στη φωτιά για επιστροφή της Toyota
Τα πρώτα σημάδια επιστροφής του ιαπωνικού κολοσσού στη Formula 1 ως εργοστασιακή ομάδα είναι πλέον εμφανή, όμως είναι ρεαλιστικό αυτό το σενάριο;

Τελευταία φορά που είδαμε την Toyota στο κορυφαίο μηχανοκίνητο σπορ ήταν πίσω στο 2009. Η ιαπωνική φίρμα είχε εισέλθει στη Formula 1 το 2002, ωστόσο δεν κατάφερε να κερδίσει ποτέ αγώνα. Παρά το γεγονός πως είχε σχεδιάσει και κατασκευάσει το μονοθέσιο του 2010, αποφάσισε να βάλει «ταφόπλακα» στο αγωνιστικό πρόγραμμα.

Έκτοτε ασχολήθηκε με τους αγώνες αντοχής και από το 2012 παίρνει μέρος στο WEC, στο οποίο έχει γνωρίσει τεράστιες επιτυχίες. Το όνομά της αποστασιοποιήθηκε από τη Formula 1 και εμφάνισή τους στην ίδια πρόταση ήταν κάτι παραπάνω από σπάνια.

Ωστόσο το τελευταίο χρονικό διάστημα έχουν αναζωπυρωθεί οι φήμες που θέλουν την Toyota να… φλερτάρει με επιστροφή στο σπορ με δική της ομάδα. Ο λόγος ήταν η ανακοίνωση τεχνικής συνεργασίας με τη McLaren Racing και το δανεισμό του παγκόσμιου πρωταθλητή με την Toyota στο WEC, Ρίο Χιρακάβα, ως αναπληρωματικού οδηγού στη βρετανική ομάδα για το 2024.

Παρά την πολυετή της δέσμευση στο WEC και την σιγή ιχθύος σχετικά με τις εν λόγω φήμες, τα σημάδια είναι εμφανή. Η Toyota ανακοίνωσε πως ο Ριτόμο Μιγιάτα θα αγωνίζεται το 2024 στη Formula 2, την κατηγορία που είναι ένα βήμα πριν την F1, ενώ θα πάρει μέρος και στο European Le Mans Series. Ο ρόλος του θα συνδυαστεί με αυτόν του αναπληρωματικού και δοκιμαστή στην Toyota Gazoo Racing του WEC.

O Μιγιάτα πρόκειται για μία ιδιαίτερη και συναρπαστική περίπτωση οδηγού. Είναι ο νυν πρωταθλητής στην ιαπωνική Super Formula, κερδίζοντας τον Λίαμ Λόουσον, ο οποίος πήρε μέρος σε 4 GP της F1 με τη Scuderia AlphaTauri. Επιπλέον, είναι ο νυν πρωταθλητής, στο άκρως ανταγωνιστικό πρωτάθλημα της Ιαπωνίας, Super GT.

Οι επιδόσεις του και η ταχύτητά του έχουν εντυπωσιάσει την Toyota, η οποία αποφάσισε να επενδύσει πάνω του. Προς το παρόν είναι άγνωστο με ποια ομάδα θα αγωνίζεται στη Formula 2, όμως αναμένουμε να δούμε τι μπορεί να κάνει ο 24χρονος σε ένα εντελώς άγνωστο για εκείνον περιβάλλον.

Μπορεί το σχέδιο της Toyota για τον Μιγιάτα να τον θέλει ως μελλοντικό αντικαταστάτη του Καμούι Κομπαγιάσι, όταν ο Ιάπωνας αποφασίσει να αφοσιωθεί πλήρως στο ρόλο του επικεφαλής της ομάδας του WEC, πέρα από αυτόν του οδηγού. Μπορεί όμως να είναι και το εναρκτήριο λάκτισμα της επιστροφής των Ιαπώνων στη Formula 1. Ο χρόνος θα δείξει.

Φωτογραφίες: crystalracing/Twitter-X

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!