Το ταξίδι της Alfa Romeo στην F1 τελειώνει εδώ

Πάνος Σεϊτανίδης
Το ταξίδι της Alfa Romeo στην F1 τελειώνει εδώ
Το Grand Prix του Άμπου Ντάμπι θα σημάνει την ολοκλήρωση της συνεργασίας μεταξύ της Alfa Romeo και της Sauber Motorsport στην F1.

To Grand Prix του Άμπου Ντάμπι θα σημάνει την ολοκλήρωση του φετινού παγκοσμίου πρωταθλήματος της Formula 1 αλλά ταυτόχρονα, την ολοκλήρωση της κοινής πορείας των Sauber Motorsport και Alfa Romeo.

Παρότι υπάρχει ακόμα φημολογία πως ίσως για την ιταλική εταιρεία να είναι απλά ένα… pause, προτού προκύψει η χορηγική συνεργασία με τη Haas F1, ήρθε μία απολογιστική ανακοίνωση που τονίζει την αγωνιστική ιστορία του brand αλλά και όσα έγιναν στην εξαετή κοινή πορεία με την ελβετική ομάδα.

Οι οδηγοί της Formula 1 για το 2023

Η ανακοίνωση της Alfa Romeo

Λίγο πριν τον… τελευταίο χορό των Βάλτερι Μπότας και Ζου Γκουάνγιου με τα χρώματά της, η Alfa Romeo εξέδωσε την παρακάτω ανακοίνωση:

«Η Alfa Romeo είναι παγκοσμίως ταυτισμένη με τους αγώνες και την κορυφαία τεχνολογία, σχεδόν από τότε που υπάρχουν τα αυτοκίνητα. Το 1925 το GP Tipo P2 κυριάρχησε στο πρώτο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Grand Prix, οπότε ήδη από τις προπολεμικές σεζόν του θεσμού η μάρκα έπαιξε σημαντικό ρόλο στη Formula 1 τόσο ως κατασκευαστής όσο και ως προμηθευτής κινητήρων.

 

Το 1950 και 1951 κέρδισε το Πρωτάθλημα οδηγών με τους Νίνο Φαρίνα και Χουάν Μανουέλ Φάντζιο αντίστοιχα, ενώ από το 1976 η Alfa Romeo συμμετείχε στο θεσμό κατασκευάζοντας και προμηθεύοντας κινητήρες. Ύστερα από την επιστροφή της και σε επίπεδο κατασκευαστών το 1979, η ομάδα τερμάτισε έκτη στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών του 1983 -το καλύτερο αποτέλεσμά της- και το 1985 αποσύρθηκε.

Το pit box της Alfa Romeo F1

Χρειάστηκε να περάσουν σχεδόν 30 χρόνια απουσίας, μέχρι το 2018 που η Alfa Romeo επέστρεψε δυναμικά στην Formula 1 μέσω μιας συμπόρευσης σε εμπορικό και τεχνολογικό επίπεδο με την Sauber Motorsport. Στα 6 χρόνια που ακολούθησαν υλοποιήθηκε μια γόνιμη και παθιασμένη συνεργασία, κατά τη διάρκεια της οποίας και οι δύο πλευρές κέρδισαν πολλά.

Στο Grand Prix του Άμπου Ντάμπι 2023, αυτή η συνεργασία ολοκληρώνεται και είναι η στιγμή για την Alfa Romeo να ευχαριστήσει όλους εκείνους που μοιράστηκαν μαζί της αυτά τα υπέροχα χρόνια στη Formula 1. Τα οποία ίσως να μην είχαν γίνει πραγματικότητα χωρίς Σέρτζιο Μαρκιόνε, που ήθελε πολύ αυτή τη συνεργασία και την υποστήριξε σθεναρά.

Ένα τεράστιο «ευχαριστώ» αξίζει προφανώς στους οδηγούς που όλα αυτά τα χρόνια έδωσαν σκληρές μάχες στην πίστα υποστηρίζοντας την ομάδα: Οι Σαρλ Λεκλέρ, Μάρκους Έρικσον, Αντόνιο Τζιοβινάτσι, Κίμι Ράικονεν, Ζου Γκουάνγιου και Βάλτερι Μπότας (παράθεση με χρονολογική σειρά) έδιναν τον καλύτερό τους εαυτό σε κάθε Grand Prix.

Ο Βάλτερι Μπότας στο GP του Κατάρ

Ειλικρινείς είναι οι ευχαριστίες και το δυνατό χειροκρότημα σε ολόκληρη την ομάδα της Sauber Motorsport, ξεκινώντας από τον Φιν Ράουσινγκ, τον Φρέντ Βασέρ - πρωτίστως, καθώς επίσης τους Αλούμνι Μπράβι και Αντρέας Σάιντλ, για τη συνεπή όσο και παθιασμένη συνεργασία τους.

Υποχρεωμένοι είμαστε και προς όλους τους συνεργάτες της ομάδας για την εξαιρετική υποστήριξή τους. Πρώτα και κύρια στη Ferrari για την παροχή των μονάδων ισχύος, ενώ ειδική μνεία πρέπει να γίνει προς Adler, Ferrari Trento, Marelli, Sabelt και Web Eyewear. Θερμά συγχαρητήρια όσο και ευχαριστήρια αξίζουν και στην Pirelli, τον προμηθευτή των ελαστικών, για την πολύτιμη προσφορά της.

Για το τέλος, ευχόμαστε στους ανταγωνιστές μας ένα μέλλον γεμάτο με αγωνιστικές επιτυχίες».

Φωτογραφίες: Alfa Romeo F1 Team Stake/XPB / James Moy Photography Ltd.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!