Αυτό είναι το νέο Dacia Duster: Πότε έρχεται στην Ελλάδα και σε ποιες εκδόσεις (vid)
- Πιο ντιζαϊνάτο, το ίδιο σκληροτράχηλο
- Εκδόσεις κινητήρων
- Τετρακίνηση με 5 προγράμματα
- Εκδόσεις εξοπλισμού
Άριστα παίρνει στο timing η Dacia όσον αφορά το λανσάρισμα του νέου Duster, τρίτης γενιάς. Και αυτό διότι έρχεται σε μία εποχή όπου το μερίδιο των SUV αυξάνεται διαρκώς, δυστυχώς όμως το ίδιο ισχύει με τις τιμές των αυτοκινήτων. Ενώ και αυτές των καυσίμων παραμένουν πολύ... ψηλά. Στο Εστορίλ, λίγο έξω από την Λισσαβώνα και δίπλα στον μανιασμένο Ατλαντικό Ωκεανό, το gmotion by Gazzetta ήταν ένα από τα λίγα ελληνικά μέσα που παραβρέθηκε στην παγκόσμια πρεμιέρα του νέου Dacia Duster. Καλεσμένοι της Teoren Motors είχαμε την ευκαιρία να δούμε από κοντά το νέο μοντέλο αλλά και να συνομιλήσουμε με τα στελέχη της μάρκας.
Βασίζεται στην πλατφόρμα CMF-B του Renault Group, όπως τα νέα Sandero, Logan και Jogger. Πέρα από την ευρυχωρία στο εσωτερικό, επιτρέπει στο Duster να κάνει χρήση της υβριδικής τεχνολογίας. Το νέο Duster θα διατηρήσει το value for money χαρακτήρα του, παρά τη σαφή αναβάθμιση σε σχεδίαση, υλικά, εξοπλισμό και τεχνολογίες, με τη βασική τιμή σε αρκετές ευρωπαϊκές χώρες να διατηρείται κάτω από τις 20.000 ευρώ. Ως προς την τιμολογιακή πολιτική της ελληνικής αντιπροσωπείας, θα έχουμε νεότερα τους επόμενους μήνες.
Η πρεμιέρα του για το κοινό θα γίνει το Φεβρουάριο στην έκθεση της Γενεύης και το λανσάρισμά του προγραμματίζεται για την άνοιξη. Στην Ελλάδα συγκεκριμένα το αναμένουμε το καλοκαίρι του 2024.
Πιο ντιζαϊνάτο, το ίδιο σκληροτράχηλο
«Πιο Duster και όμως Duster». Με αυτό το μότο λανσάρει η Dacia την τρίτη γενιά ενός μοντέλου, το οποίο από το 2010 έως και σήμερα έχει κατασκευαστεί σε 2,2 εκατομμύρια μονάδες. Χαρακτηριστικό της ζήτησης είναι ότι περίπου 1.000 Duster βγαίνουν κάθε μέρα από τη γραμμή παραγωγής στο Πιτέστι της Ρουμανίας!
Το νέο Duster έχει διατηρήσει το σουλούπι του απερχόμενου μοντέλου, όμως είναι αρκετά πιο σύγχρονο και ελκυστικό σχεδιαστικά. Οι σχεδιαστές της Dacia επέλεξαν μεν απαλές γραμμές, όμως δημιούργησαν ένα μυώδες αμάξωμα. Τα LED φωτιστικά σώματα μαζί με τη νέα μάσκα της Dacia δημιουργούν την αίσθηση ότι το πλάτος του αυτοκινήτου είναι μεγαλύτερο και ταυτόχρονα αποτελούν το σχεδιαστικό γνώρισμα του νέου SUV. Η ίδια φιλοσοφία στα φώτα (σε σχήμα Υ) ακολουθείται και πίσω, ενώ ο off road χαρακτήρας του Duster τονίζεται από τις ποδιές και τα πλαστικά προστατευτικά στους θόλους των τροχών (αρκετά μέρη του αμαξώματος είναι κατασκευασμένα από ανακυκλωμένο πλαστικό).
Το νέο Duster έχει μήκος 4,34 μέτρα, πλάτος 1,81 μέτρα και ύψος 1,66 μέτρα. Ο χώρος αποσκευών φθάνει τα 472 λίτρα (στην έκδοση 4x2), όγκος αρκετός για τις μεταφορικές ανάγκες μίας οικογένειας ή τις δραστηριότητες υπαίθρου.
Σαφώς βελτιωμένη είναι η αίσθηση που αποκομίσαμε από την καμπίνα των επιβατών, τόσο από την ποιότητα των υλικών όσο και από την συναρμογή τους. Λεπτομέρειες σε σχήμα «Υ» συναντάμε και στο εσωτερικό, όπως στους αεραγωγούς. Πέρα από ευρύχωρο και ποιοτικό, το σαλόνι είναι και ψηφιακό, με μεγάλη οθόνη αφής 10,1 ιντσών (ελαφρά στραμμένη προς τον οδηγό) για το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας. Με καλά γραφικά και φιλικό μενού, σίγουρα θα διευκολύνει τον οδηγό και το συνοδηγό, ενώ υποστηρίζει ασύρματη σύνδεση με Apple CarPlay και Android Auto. Ο πίνακας οργάνων αναλογικός στη βασική έκδοση και ψηφιακός 7 ιντσών στις υπόλοιπες.
Στον τομέα της πρακτικότητας, η Dacia παρουσιάζει τον κύβο πολλαπλών χρήσεων «3 in 1», Υπάρχουν 8 σημεία πρόσδεσής του μέσα στο αυτοκίνητο. Λειτουργεί ως ποτηροθήκη, ως φακός και ως γάντζος για τσάντες και άλλα αντικείμενα.
Εκδόσεις κινητήρων
Για πρώτη φορά το Duster δεν θα είναι διαθέσιμο με πετρελαιοκινητήρα, λόγω των περιορισμών που θέτει η Ευρωπαϊκή Ένωση σχετικά με τις εκπομπές ρύπων τους. Ο περιορισμός της κατανάλωσης και άρα του κόστους χρήσης για τους οδηγούς του Duster επιτυγχάνεται μέσω είτε της υβριδικής τεχνολογίας είτε της χρήσης υγραερίου, η τιμή του οποίου είναι μισή αυτή της βενζίνης.
Πρώτη επιλογή είναι ο TCe 130, τον οποίο χρησιμοποιεί για πρώτη φορά η Dacia. Πρόκεται για τον τρικύλινδρο 1.2 turbo βενζίνης ισχύος 130 ίππων, ο οποίος εφοδιάζεται με τεχνολογία mild hybrid 48V. Το μικρό ηλεκτρικό μοτέρ ενισχύει τον θερμικό κινητήρα κατά την εκκίνηση ή την επιτάχυνση, περιορίζοντας την κατανάλωση και τις εκπομπές CO2 κατά περίπου 10%. Η μπαταρία των 0,9 kWh φορτίζεται κατά το φρενάρισμα. Ο κινητήρας TCe 130 συνδυάζεται με 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο και με αυτόν κάτω από το καπό του, το νέο Duster θα κυκλοφορήσει σε εκδόσεις 4x2 και 4x4. Στην έκδοση με κίνηση σε όλους τους τροχούς, η απόσταση από το έδαφος είναι 217 χιλιοστά (209 χιλ. στις άλλες εκδόσεις).
Ιδιαίτερα δημοφιλής είναι η έκδοση ECO-G 100. Η Dacia επιμένει στον κινητήρα διπλού καυσίμου (βενζίνης-υγραερίου), επιλογή που της αποφέρει υψηλές πωλήσεις. Η τιμή του υγραερίου είναι η μισή από αυτή της βενζίνης στην Ευρώπη, με το όφελος για τους οδηγούς να είναι αρκετά μεγάλο. Με γεμάτες και τις δύο δεξαμένες καυσίμου (50+50 λίτρα), το Duster ECO-G 100 ίππων έχει αυτονομία έως 1.300 χλμ. Η εναλλαγή από το ένα καύσιμο στο άλλο γίνεται – όπως και στο τωρινό μοντέλο – με ένα κουμπί στο ταμπλό. Εδώ η κίνηση περνά στους εμπρός τροχούς.
Στην κορυφή της γκάμας του νέου Duster τοποθετείται η πλήρως υβριδική έκδοση HYBRID 140. Την τεχνολογία τη γνωρίζουμε από μοντέλα της Renault αλλά και το Dacia Jogger. Το υβριδικό σύστημα αποτελείται από τον τετρακύλινδρο 1.6 βενζίνης (ισχύος 94 ίππων), δύο ηλεκτροκινητήρες (έναν 49 ίππων και έναν που έχει το ρόλο μίζας-γεννήτριας) και αυτόματο κιβώτιο. Η μπαταρία 1,2 kWh φορτίζει κατά το φρενάρισμα και συνολικά το υβριδικό σύστημα – σύμφωνα με την Dacia – εξασφαλίζει μείωση κατανάλωσης 20% στον μεικτό κύκλο και 40% στην πόλη. Και εδώ το Duster είναι αποκλειστικά προσθιοκίνητο.
Τετρακίνηση με 5 προγράμματα
Στην έκδοση TCe 130, το Duster είναι διαθέσιμο με το σύστημα 4x4 Terrain Control, το οποίο περιλαμβάνει 5 προγράμματα. Η επιλογή τους γίνεται μέσω περιστροφικού διακόπτη.
AUTO: η μετάδοση αυτόματα μοιράζει την ισχύ ανάμεσα στον εμπρός και τον πίσω άξονα, ανάλογα με την πρόσφυση σε κάθε τροχό.
SNOW: βελτιώνει την πρόσφυση σε ολισθηρές επιφάνειες, με ειδική ρύθμιση στο ESP και τo πρόγραμμα αντι-ολίσθησης.
MUD/SAND: για επιφάνειες με λάσπη ή άμμο.
OFF-ROAD: για πέρασμα από δύσκολες επιφάνειες. Προσομοιάζει στο 4x4 Lock του τωρινού Duster, προσθέτοντας την αυτόματη κατανομή ροπής στους μπροστινούς και πίσω άξονες, ανάλογα με την πρόσφυση και την ταχύτητα των τροχών.
ECO: δίνει έμφαση στον περιορισμό της κατανάλωσης, ρυθμίζοντας ανάλογα την απόδοση του κλιματισμού και τις επιδόσεις του οχήματος.
Εκδόσεις εξοπλισμού
Οι αγοραστές του νέου Duster θα μπορούν να βρουν το δικό τους ανάμεσα στις εξής εκδόσεις εξοπλισμού: τη βασική Essential, την μεσαία Expression, ενώ στην κορυφή έχουν διπλή επιλογή. Είτε την Extreme (με έμφαση στο off road look), είτε την Journey (πιο ντιζάιν και με πλουσιότερο εξοπλισμό).
Η Essential προσφέρει μεταξύ άλλων το Media Control, σταθερές ράγες οροφής, 6 αερόσακους, αισθητήρες παρκαρίσματος. Η Expression προσθέτει ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών, ψηφιακό πίνακα οργάνων 7 ιντσών, οθόνη αφής 10,1 ιντσών και το σύστημα Media Display, κάμερα οπισθοπορείας και άλλα.
Το Duster Extreme προσθέτει στον εξοπλισμό του Expression τις αρθρωτές ράγες οροφής, επενδύσεις που μπορούν να αφαιρεθούν και να πλυθούν, λαστιχένια πατάκια και πάτωμα του πορτμπαγκάζ, αυτόματο κλιματισμό, το σύστημα 3-in-1, διακοσμητικά στοιχεία εντός και εκτός κ.α.
Η έκδοση Journey έχει επιπλέον της Expression τις 18άρες ζάντες αλουμινίου, προβολείς ομίχλης, αυτόματο κλιματισμό, ηλεκτρικό χειρόφρενο, ασύρματη φόρτιση κινητού, το σύστημα Media Nav Live με πλοήγηση, ηχοσύστημα Arkamys 3D Sound System με 6 ηχεία κ.α.
Το Cruise control είναι στάνταρ από το επίπεδο Expression, ενώ το αυτόματα φώτα είναι στάνταρ στα μοντέλα Extreme και Journey. Η λίστα με τα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού περιλαμβάνει αυτόνομο φρενάρισμα (με ανίχνευση πεζών και ποδηλατών), αναγνώριση οδικής σήμανσης, υποβοήθηση στάθμευσης, προειδοποίηση για ακούσια αλλαγή λωρίδας, ανίχνευση κόπωσης οδηγού και αυτόματη κλήση έκτακτης ανάγκης (eCalls).
Photo Credits: Dacia
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!