Νέο Dacia Duster: Πόσο θα πουλήσει κάθε έκδοση κινητήρα

Νέο Dacia Duster: Πόσο θα πουλήσει κάθε έκδοση κινητήρα

Κώστας Μπιτσικώκος
Νέο Dacia Duster: Πόσο θα πουλήσει κάθε έκδοση κινητήρα
Το δημοφιλές SUV περνά στην τρίτη γενιά του, με τη Dacia να εξηλεκτρίζει τη γκάμα κινητήρων του.

Οι Έλληνες θα δουν από το καλοκαίρι του να κυκλοφορεί στους δρόμους το νέο Duster, όμως εμείς πήραμε μία πρώτη γεύση από το αυτοκίνητο στην Λισσαβώνα. Εκεί η Dacia αποκάλυψε την τρίτη γενιά του SUV που έχει γίνει δημοφιλές χάρη στην προσιτή τιμή του, την αξιοπιστία και τη δυνατότητα να κινηθεί σε κάθε έδαφος.

Χαρακτηριστικά που θα διατηρηθούν βέβαια και στο νέο μοντέλο, το οποίο βασίζεται στην πλατφόρμα CMF-B του Renault Group. Αυτό επιτρέπει στο νέο Duster να εφοδιάζεται με υβριδική τεχνολογία, είτε mild hybrid 48V είτε full hybrid.

Τέσσερις εκδόσεις κινητήρων – μετάδοσης

Για πρώτη φορά το Duster δεν θα είναι διαθέσιμο με πετρελαιοκινητήρα, λόγω των περιορισμών που θέτει η Ευρωπαϊκή Ένωση σχετικά με τις εκπομπές ρύπων τους.

Βασική επιλογή είναι ο TCe 130, τον οποίο χρησιμοποιεί για πρώτη φορά η Dacia και συνδυάζεται με κίνηση τόσο στους εμπρός όσο και σε όλους τους τροχούς. Πρόκεται για τον τρικύλινδρο 1.2 turbo βενζίνης ισχύος 130 ίππων, ο οποίος εφοδιάζεται με τεχνολογία mild hybrid 48V. Το μικρό ηλεκτρικό μοτέρ ενισχύει τον θερμικό κινητήρα κατά την εκκίνηση ή την επιτάχυνση, περιορίζοντας την κατανάλωση και τις εκπομπές CO2 κατά περίπου 10%. Η μπαταρία των 0,9 kWh φορτίζεται κατά το φρενάρισμα. Ο κινητήρας TCe 130 συνδυάζεται με 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο.

 

Ιδιαίτερα δημοφιλής είναι η έκδοση ECO-G 100. Η Dacia επιμένει στον κινητήρα διπλού καυσίμου (βενζίνης-υγραερίου), επιλογή που της αποφέρει υψηλές πωλήσεις. Η τιμή του υγραερίου είναι η μισή από αυτή της βενζίνης στην Ευρώπη, με το όφελος για τους οδηγούς να είναι αρκετά μεγάλο. Με γεμάτες και τις δύο δεξαμένες καυσίμου (50+50 λίτρα), το Duster ECO-G 100 ίππων έχει αυτονομία έως 1.300 χλμ. Η εναλλαγή από το ένα καύσιμο στο άλλο γίνεται – όπως και στο τωρινό μοντέλο – με ένα κουμπί στο ταμπλό. Εδώ η κίνηση περνά στους εμπρός τροχούς.

Dacia Duster
Φωτογραφία: Dacia

Στην κορυφή της γκάμας του νέου Duster τοποθετείται η πλήρως υβριδική έκδοση HYBRID 140. Την τεχνολογία τη γνωρίζουμε από μοντέλα της Renault αλλά και το Dacia Jogger. Το υβριδικό σύστημα αποτελείται από τον τετρακύλινδρο 1.6 βενζίνης (ισχύος 94 ίππων), δύο ηλεκτροκινητήρες (έναν 49 ίππων και έναν που έχει το ρόλο μίζας-γεννήτριας) και αυτόματο κιβώτιο. Η μπαταρία 1,2 kWh φορτίζει κατά το φρενάρισμα και συνολικά το υβριδικό σύστημα – σύμφωνα με την Dacia – εξασφαλίζει μείωση κατανάλωσης 20% στον μεικτό κύκλο και 40% στην πόλη. Και εδώ το Duster είναι αποκλειστικά προσθιοκίνητο.

Τι εκτιμούν τα στελέχη της Dacia για τις πωλήσεις ανά κινητήρα

Κατά την παρουσίαση του νέου Duster είχαμε την ευκαιρία να συνομιλήσουμε με τον Πατρίς Λεβί-Μπανσετόν, ο οποίος κατέχει τη θέση του Αντιπροέδρου Product Performance της Dacia.

Dacia Duster
Φωτογραφία: Dacia / Bruno de Faria-Lopes

Όπως μας είπε, οι αρχικές εκτιμήσεις για το μερίδιο που θα έχουν οι εκδόσεις κινητήρα επί των πωλήσεων του Duster στην Ευρώπη είναι:

  • TCe 130 4x2 30%
  • TCe 130 4x4 20%
  • ECO-G 100 30%
  • HYBRID 140 20%

Photo Credits: Dacia

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!