Ποια είναι η ιδανική θερμοκρασία για το καλοριφέρ του αυτοκινήτου - Πώς επηρεάζεται από το περιβάλλον
- Η ιδανική θερμοκρασία στο σαλόνι του αυτοκινήτου
- Πως επιτυγχάνουμε την ιδανική θερμοκρασία
- Ο ρόλος των καιρικών συνθηκών
- Των φρονίμων τα παιδιά
- Σωστή θερμοκρασία = ελαφρύς ρουχισμός = μεγαλύτερη ασφάλεια
- Σύνοψη περί ιδανικής θερμοκρασίας στην καμπίνα του αυτοκινήτου
Καθώς αφήνουμε πίσω μας τις ήπιες θερμοκρασίες περιβάλλοντος και μπαίνουμε βαθύτερα μέσα στο χειμώνα, είναι σημαντικό να γνωρίζουμε τη σωστή χρήση του καλοριφέρ του αυτοκινήτου αλλά και ποια θερμοκρασία στην καμπίνα θεωρείται από τους ειδικούς ιδανική.
Σε γενικές γραμμές, η σωστή θερμοκρασία στο σαλόνι του αυτοκινήτου, αυτή δηλαδή στην οποία ούτε κρυώνουμε, ούτε ζεσταινόμαστε, βοηθά τον οδηγό να διατηρεί το μέγιστο της συγκέντρωσής του και να ανταποκρίνεται σωστά στα ερεθίσματα που δέχεται από το περιβάλλον, ενώ, ταυτόχρονα, βοηθά στο να είναι ντυμένος ελαφρά -στοιχείο που παίζει σημαντικό ρόλο στη λειτουργία των συστημάτων παθητικής ασφάλειας, όπως θα δούμε στη συνέχεια.
Η ιδανική θερμοκρασία στο σαλόνι του αυτοκινήτου
Σύμφωνα με τους ειδικούς, αυτή είναι οι περίπου 22 βαθμοί. Σε αυτή τη θερμοκρασία, οι περισσότεροι άνθρωποι αισθάνονται ιδιαίτερα άνετα. Προσοχή όμως, διότι το κάθε αυτοκίνητο δεν έχει ακριβώς την ίδια βαθμονόμηση στα χειριστήρια του air condition ή του κλιματισμού, με αποτέλεσμα η ένδειξη 22 να μην αντιστοιχεί επακριβώς και στην πραγματική εσωτερική θερμοκρασία.
Γενικά μιλώντας, αν το αυτοκίνητό σας έχει αυτόματο κλιματισμό, επιλέξτε τη λειτουργία auto και θερμοκρασία μεταξύ 21 και 23 βαθμών, στο επίπεδο που νοιώθετε πιο άνετα.
Πως επιτυγχάνουμε την ιδανική θερμοκρασία
Αν το αυτοκίνητό σας έχει air condition, τότε αρχικά γυρνάτε το χειριστήριο της θερμοκρασίας στο μέγιστο ώσπου να ζεσταθεί ο κινητήρας και στη συνέχεια σταδιακά τον περιστρέφετε προς το πιο κρύο, έως ότου νοιώθετε άνετα. Σε κάθε περίπτωση έχετε και το διακόπτη λειτουργίας του a/c ανοιχτό, ώστε να επιτυγχάνεται ταυτόχρονα και η αφαίρεση της υγρασίας από το εσωτερικό.
Σε πιο καινούρια μοντέλα αυτοκινήτων που διαθέτουν θερμαινόμενα καθίσματα ή τιμόνι, προτείνεται η χρήση τους κατά τα πρώτα λεπτά της διαδρομής, όπου ο κινητήρας δεν έχει έρθει σε θερμοκρασία λειτουργίας και δεν παρέχεται θερμός αέρας. Έτσι, ο οδηγός διατηρεί μια καλή θερμοκρασία σώματος και την προσοχή του στραμμένη στο δρόμο.
Σημαντικό είναι να γνωρίζει ο οδηγός ότι ο ζεστός αέρας δεν πρέπει ποτέ να τον χτυπά στο πρόσωπο, καθώς προκαλεί υπνηλία και απώλεια συγκέντρωσης. Στα αυτόματα συστήματα κλιματισμού η παροχή ζεστού αέρα ρυθμίζεται -σωστά- προς τα πόδια, καθώς ο όγκος του αέρα αυξάνεται, το ειδικό του βάρος μειώνεται και λόγω αυτού του γεγονότος ανεβαίνει προς τα επάνω.
Στα χειροκίνητα συστήματα θα πρέπει ο οδηγός να επιλέγει την παροχή του ζεστού αέρα στα πόδια και/ή στο παρμπρίζ -αν επιθυμεί να αποφύγει το θόλωμα και δεν υπάρχει air condition. Οι περσίδες αερισμού, θα πρέπει να στέλνουν τον αέρα μακριά από το πρόσωπό του.
Ο ρόλος των καιρικών συνθηκών
Όσο πιο ψυχρός ο καιρός, τόσο μεγαλύτερη και η σημασία της σωστής θερμοκρασίας στο εσωτερικό του αυτοκινήτου. Θυμηθείτε ότι σε παγετό, επιλέγουμε το μέγιστο της λειτουργίας του ανεμιστήρα, το μέγιστο της θερμοκρασίας, το A/C είναι πάντα σε λειτουργία και κατευθύνουμε τον αέρα αποκλειστικά στο παρμπρίζ, ώστε να φύγει η υγρασία και να λιώσει το στρώμα πάγου που εφάπτεται εξωτερικά με το γυαλί. Αυτή και μόνο αυτή είναι η περίπτωση που περιμένουμε με τον κινητήρα στο ρελαντί να ανεβάσει θερμοκρασία -καθώς δεν έχουμε ορατότητα ώστε να ξεκινήσουμε αμέσως. Σε όλες τις άλλες περιπτώσεις, εν κινήσει το μοτέρ του αυτοκινήτου ανεβάζει πιο γρήγορα θερμοκρασία. Έτσι, αν δεν έχουμε πάγο στο παρμπρίζ, ξεκινάμε αμέσως.
Σε ζεστό καιρό αφήνουμε αρχικά όλα τα παράθυρα ανοιχτά για να εκτονωθεί το κύμα πολύ θερμού αέρα που είναι εγκλωβισμένο, ξεκινάμε επίσης άμεσα και επιλέγουμε την ιδανική θερμοκρασία αν το σύστημα είναι αυτόματο και την ελάχιστη θερμοκρασία με ανοιχτό πάντα το A/C αν είναι χειροκίνητο. Στη συνέχεια κλείνουμε τα παράθυρα και στα χειροκίνητα συστήματα κλιματισμού ρυθμίζουμε τη ροή του αέρα έτσι ώστε να διατηρηθεί η σωστή θερμοκρασία στο εσωτερικό.
Των φρονίμων τα παιδιά
Εννοείται ότι για να επιτευχθούν όλα τα παραπάνω, το σύστημα θέρμανσης/αερισμού και κλιματισμού του αυτοκινήτου σας πρέπει να λειτουργεί άψογα. Πριν λοιπόν ο καιρός «δείξει τα δόντια του», φροντίστε να έχετε πραγματοποιήσει έναν πλήρη έλεγχο καλής λειτουργίας του ανεμιστήρα, του ψυγείου θερμού αέρα, του κλιματισμού και του φίλτρου καμπίνας αν υπάρχει.
Σωστή θερμοκρασία = ελαφρύς ρουχισμός = μεγαλύτερη ασφάλεια
Πέραν από τη διατήρηση των αισθήσεων του οδηγού στο μέγιστο, η σωστή θερμοκρασία στην καμπίνα του αυτοκινήτου επιτρέπει σε οδηγό και επιβάτες να είναι ελαφρώς ντυμένοι, χωρίς χοντρά πουλόβερ, μπουφάν, κασκόλ, γάντια κ.λ.π. αξεσουάρ.
Αυτό είναι πολύ σημαντικό διότι τα συστήματα συγκράτησης όπως οι ζώνες ασφαλείας λειτουργούν σωστά μόνο όταν είναι σε άμεση επαφή με το σώμα των επιβατών, ενώ τα συστήματα προστασίας όπως οι αερόσακοι δεν θα βρουν κατά την εκτόνωσή τους φουλάρια, κασκόλ και άλλα αξεσουάρ που ίσως εμποδίσουν τη λειτουργία τους.
Σύνοψη περί ιδανικής θερμοκρασίας στην καμπίνα του αυτοκινήτου
- 22 βαθμοί +- 1 βαθμός η σωστή θερμοκρασία στο εσωτερικό. Μεγαλύτερη θερμοκρασία προκαλεί εφίδρωση και υπνηλία, μικρότερη θερμοκρασία παγωμένα άκρα και δυσφορία λόγω κρύου.
- Στα μη αυτόματα συστήματα κλιματισμού, ο οδηγός πρέπει να ρυθμίζει την ένταση του ανεμιστήρα και τη θερμοκρασία του αέρα ανάλογα με τη θερμοκρασία λειτουργίας του κινητήρα, για καλύτερο αποτέλεσμα.
- Στα μη αυτόματα συστήματα κλιματισμού, η ροή του θερμού αέρα καλό θα είναι να ρυθμίζεται προς τα πόδια, ή προς τα πόδια και το παρμπρίζ αν αυτό έχει θολώσει από υγρασία.
- Χρησιμοποιούμε πάντα το A/C και το χειμώνα, σε συνδυασμό με το ζεστό αέρα, για αποφυγή της υγρασίας και του θολώματος των παραθύρων.
- Ρυθμίζουμε τις περσίδες αερισμού να παροχετεύουν τον -ζεστό ειδικά- αέρα μακριά από τα πρόσωπα των επιβατών
- Αν έχουμε θερμαινόμενα καθίσματα ή τιμόνι, τα χρησιμοποιούμε πάντα τα πρώτα λεπτά με κρύα καμπίνα, ώσπου να έρθει ο κινητήρας σε θερμοκρασία λειτουργίας και να υπάρχει παροχή ζεστού αέρα.
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!