F1 - Ο Τομπάζης εξηγεί όλα όσα αλλάζουν το 2026
Το 2026 η Formula 1 μπαίνει σε μία νέα εποχή. Οι κανονισμοί των μονάδων ισχύος θα αλλάξουν σημαντικά και ήδη τα εργοστάσια βρίσκονται σε διαδικασία εξέλιξης των νέων υβριδικών κινητήριων συνόλων. Στόχος ήταν η προσέλκυση νέων κατασκευαστών και αυτό επετεύχθη με την Audi να εξαγοράζει τη Sauber Motorsport.
Πέρα από τα μηχανικά μέρη, αναμένεται να δούμε πολύ μεγάλες αλλαγές στα μονοθέσια. Τα τελευταία χρόνια ένα μεγάλο παράπονο των οδηγών είναι η συνεχής αύξηση στο βάρος των μονοθεσίων. Συγκριτικά με την αρχή της υβριδικής εποχής της Formula 1 το 2014, τα σημερινά μονοθέσια είναι 107 κιλά βαρύτερα.
Αλλαγή δεδομένων με υπογραφή Τομπάζη
Η FIA έχει ήδη επιβεβαιώσει πως το 2026 οι διαστάσεις των μονοθεσίων θα μικρύνουν. Μιλώντας στο motorsport.com, o Διευθυντής Formula 1 της παγκόσμιας ομοσπονδίας μηχανοκίνητου αθλητισμού, Νικόλας Τομπάζης, αποκάλυψε περισσότερες πληροφορίες για τις μεγάλες αλλαγές που έρχονται.
«Στοχεύουμε να μειώσουμε το όριο βάρους. Εξετάζουμε τη μείωση κατά 40 με 50 κιλά στα μονοθέσια του 2026. Ο τρόπος με τον οποίο θέλουμε να το πετύχουμε αυτό είναι μέσω της φιλοσοφίας του "ευκίνητου μονοθεσίου". Ο λόγος που θέλουμε να το κάνουμε αυτό είναι επειδή τα τελευταία χρόνια τα μονοθέσια έχουν “φουσκώσει” και έχουν γίνει πολύ βαριά. Αρκετά εξαρτήματα όπως οι μικρότερες αναρτήσεις θα επιτρέψουν τη μείωση του βάρους. Στοχεύουμε να έχουμε τροχούς με ζάντες 16 ιντσών. Οι διαστάσεις θα είναι μικρότερες τόσο στους εμπρός όσο και στους πίσω τροχούς. Όλα τα παραπάνω θα οδηγήσουν στη δημιουργία μονοθεσίων με μικρότερο βάρος», δήλωσε.
Τα παραπάνω θα οδηγήσουν στη αρνητικός παράγοντας. Οι χρόνοι θα είναι πολύ κοντά στους τωρινούς. Πιστεύω τα μονοθέσια θα είναι περίπου δύο δευτερόλεπτα πιο αργά σε σχέση με σήμερα. Ακόμη και πέντε δευτερόλεπτα πιο αργά να είναι, δεν θα μας ανησυχήσει αυτό».
Η αντιμετώπιση του «εχθρού»
Επιπλέον μίλησε για το μεγάλο εχθρό της Formula 1 στη σύγχρονη εποχή της, τον ακάθαρτο αέρα. Ο Τομπάζης παραδέχθηκε πως οι κλειστές μάχες μεταξύ μονοθεσίων έγιναν δυσκολότερες, ωστόσο οι λύσεις θα αργήσουν να εφαρμοστούν.
«Στο 2023 έγινε δυσκολότερο για τα μονοθέσια να ακολουθούν το ένα το άλλο [σ.σ. λόγω των μεγαλύτερων επιπέδων ακάθαρτου αέρα]. Πιστεύουμε πως έχουμε κατανοήσει το λόγο που συμβαίνει αυτό, πώς συμβαίνει και τι πρέπει να κάνουμε για να το αντιμετωπίσουμε. Πιστεύουμε πως στους επόμενους κανονισμούς θα πετύχουμε καλύτερα τις κλειστές μάχες ανάμεσα στα μονοθέσια», πρόσθεσε o Τομπάζης.
Φωτογραφίες: formula1_daily/Twitter-X
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!