O Μοντόγια «έπεισε» τον Χόρνερ πως δεν ήταν αρκετά καλός για την F1

Πάνος Σεϊτανίδης
O Μοντόγια «έπεισε» τον Χόρνερ πως δεν ήταν αρκετά καλός για την F1
Άθελά του ο Κολομβιανός έστρεψε τον νυν επικεφαλής της Red Bull Racing σε μία διαφορετική καριέρα.

Ο Κρίστιαν Χόρνερ θεωρείται ένας από τους καλύτερους επικεφαλής ομάδων στη σύγχρονη ιστορία της Formula 1. Πράγμα που επιβεβαιώνεται από τους αριθμούς, καθώς πήρε μία ομάδα μεταξύ φθοράς και αφθαρσίας (Jaguar) και (ως Red Bull Racing) τη μετέτρεψε σε πρωταθλήτρια. Και μάλιστα όχι μόνο μία φορά.

O Μαξ Φερστάπεν πανηγυρίζει τον τρίτο παγκόσμιο τίτλο του

Οι «ταύροι» έχουν κατακτήσει έξι τίτλους στους κατασκευαστές (2010-2013, 2022-2023) και επτά τίτλους στους οδηγούς (2010-2013 με τον Σεμπάστιαν Φέτελ, 2021-2023 με τον Μαξ Φερστάπεν) και ένα μεγάλο κομμάτι της επιτυχίας πιστώνεται στον 50χρονο σήμερα Χόρνερ.

Ο νεότερος επικεφαλής ομάδας στην F1

Αυτό που ίσως λίγοι θυμούνται, είναι πως πίσω στο 2005, ο αείμνηστος ιδιοκτήτης της Red Bull, Ντίτριχ Μάτεσιτζ, επέλεξε να του εμπιστευτεί το νέο του project παρότι δεν είχε καμία εμπειρία από τη Formula 1.

 

O 32χρονος ακόμα Χόρνερ, ήταν επιτυχημένος ως αφεντικό οστην F3000 και η ομάδα του, Arden International, είχε κάνει το νταμπλ το 2004, με πρωταθλητή έναν οδηγό της Red Bull, τον Τόνιο Λιούτσι.

Φρένο στην αγωνιστική καριέρα

Όμως προτού περάσει στο pit wall και τη διαχείριση ομάδων, ο Χόρνερ βρισκόταν στην άλλη πλευρά. Μέσα στην πίστα, εντός κόκπιτ, πίσω από το τιμόνι. Είχε μάλιστα φτάσει κι εκείνος στην F3000, ως οδηγός τότε της Arden για τις σεζόν 1997 και 1998. Σε 22 γύρους αυτού του ανταγωνιστικού πρωταθλήματος, κατάφερε να κατακτήσει μόλις 1 βαθμό.

«Μου έλειπε η επίδειξη αυτοπεποίθησης. Δεν έπειθα τους άλλους πως ήμουν σίγουρος πως θα τα καταφέρω. Όμως όσο ψηλότερα ανεβαίνεις στο μηχανοκίνητο αθλητισμό, τόσο πιο δύσκολα γίνονται τα πράγματα. Υπάρχει μεγαλύτερος ανταγωνισμός, τα αυτοκίνητα γίνονται πιο γρήγορα και ξαφνικά, εμφανίζεται παράγοντας “κίνδυνος”. Οδηγώντας ξαφνικά ένα αυτοκίνητο επιπέδου Formula 2 με τα σημερινά δεδομένα ή κάνοντας δοκιμές με F1, καταλαβαίνεις πως το πράγμα σοβαρεύει και πως με αυτά, μπορείς να πάθεις ζημιά. Κάτι μέσα μου άρχισε να γεννά την αμφιβολία, το άγχος σχετικά με την ασφάλεια, ειδικά στις στροφές υψηλής ταχύτητας», παραδέχθηκε ο Χόρνερ στο Eff One podcast.

Ο Μοντόγια του έδειξε την πραγματικότητα

«Είχα ένα κενό στην προσπάθεια να συνδέσω τον εγκέφαλό μου με το πόδι μου. Στις αργές στροφές δεν υπήρχε ρίσκο, μπορούσα να είμαι εξίσου γρήγορος με οποιονδήποτε. Όταν όμως είσαι στην ευθεία με 330 χιλιόμετρα/ώρα και προσεγγίζεις μία στροφή που σου λένε όλοι πως την περνάς τέρμα γκάζι… αλλά το μυαλό σου το επεξεργάζεται και σου λέει πως δεν μοιάζει με στροφή που μπορείς να περάσεις τέρμα γκάζι… ενώ η καρδιά σου σου λέει να το τολμήσεις. Οι πραγματικά καλοί οδηγοί, λειτουργούν ενστικτωδώς, έχουν απόλυτη εμπιστοσύνη στον εαυτό τους. Είναι ένα με το αυτοκίνητο», παραδέχθηκε ο Χόρνερ.

Και έφερε ένα συγκεκριμένο παράδειγμα, αναφερόμενος στον Χουάν Πάμπλο Μοντόγια, πρωταθλητή τη σεζόν του 1998 στην F3000, με 7 pole positions και 4 νίκες. Σε μία σεζόν όπου το καλύτερο πλασάρισμα του Χόρνερ ήταν η δωδέκατη θέση στην Ίμολα. Βέβαια τότε, ο Κολομβιανός ήταν ήδη δοκιμαστής της Williams στη Formula 1.

«Είχα μία στιγμή που θυμάμαι χαρακτηριστικά, αγωνιζόμενος στη Formula 3000, την αντίστοιχη σημερινή Formula 2, όταν αγωνιζόταν εκεί και ο Χουάν Πάμπλο Μοντόγια. Ήμασταν στο Εστορίλ, στις δοκιμές πριν τη σεζόν. Η πίστα αυτή έχει μία μεγάλη ευθεία και είναι παραδοσιακή πίστα, ακολουθούσαν δύο πολύ γρήγορες δεξιές καμπές, με τις μπαριέρες μόλις 20 μέτρα μακριά από την αγωνιστική διαδρομή. Ήταν μία στροφή που περνούσες με 6 σχέση, με 260-270 περίπου χιλιόμετρα/ώρα. Βγαίνω από το pit lane και ο Μοντόγια έρχεται με φόρα, δεσμεύεται σε αυτή τη δεξιά στροφή και βλέπω το αυτοκίνητο να χοροπηδά και τη ζάντα να προσπαθεί να βγει από το ελαστικό. Και είχε το πόδι καρφωμένο στο γκάζι. Εκείνη τη στιγμή ήξερα πως δεν μπορούσα να κάνω κάτι τέτοιο».

«Δεν είχα την αυτοπεποίθηση ή την ικανότητα ή το θάρρος να μπω σε μία στροφή όπως εκείνος. Ήξερα λοιπόν, πριν καν ξεκινήσει η σεζόν, πως δεν θα προσπαθήσω καν να ακολουθήσω καριέρα σε άλλη κατηγορία. Πως έπρεπε να βρω κάτι άλλο να κάνω στη ζωή μου», παραδέχθηκε ο Χόρνερ.

Και τελικά, το βρήκε.

Φωτογραφίες: Red Bull Content Pool/Getty Images

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!