Γιώργος Μπακάλης: «Η Alpine A110 είναι 100% εστιασμένη στον οδηγό»

Κώστας Μπιτσικώκος
Γιώργος Μπακάλης: «Η Alpine A110 είναι 100% εστιασμένη στον οδηγό»
Ο Marketing και PR Manager για την Alpine Μ. Βρετανίας, μίλησε αποκλειστικά στον Κώστα Μπιτσικώκο για την επαγγελματική του πορεία, την ηλεκτροκίνηση και τη Formula 1.

Στην πιο ενδιαφέρουσα περίοδο για την αυτοκίνηση εδώ και πολλές δεκαετίες, αυτή της μετάβασης στην ηλεκτροκίνηση, ο Γιώργος Μπακάλης βρίσκεται σε μία άκρως ενδιαφέρουσα θέση στην ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία. Εδώ και λίγους μήνες εντάχθηκε στην ομάδα της Alpine Μ. Βρετανίας ως Marketing και PR Manager, έχοντας την αποστολή να «συστήσει» τη σπορ μάρκα από τη Γαλλία στο βρετανικό κοινό.

Μιλώντας στο gMotion, ο Γιώργος Μπακάλης αναφέρθηκε στους λόγους που επέλεξε να ενταχθεί στο δυναμικό της Alpine, στο πώς προσεγγίζει το κοινό που αναζητά ένα σπορ και πολυτελές αυτοκίνητο, αλλά και στην παρουσία του στο Βρετανικό Grand Prix της Formula 1 από τα paddock και το pit lane.

Alpine
Φωτογραφία: Λάμπρος Στοιχειός

Επαγγελματικά ξεκίνησες από τον κλάδο των ποτών και βρέθηκες στον κλάδο του αυτοκινήτου. Πώς έγινε η μετάβαση και τι είναι αυτό που σε συναρπάζει στην αυτοκίνηση και συγκεκριμένα στην Alpine;

Τη συγκεκριμένη ερώτηση μου την έχουν κάνει πολλοί, το πώς δηλαδή συνδύασα στην επαγγελματική μου πορεία την μετάβαση από τον κλάδο του ποτού, σε αυτόν της αυτοκίνησης - δύο πράγματα που δεν πάνε ποτέ μαζί. Αυτό που πρωτίστως συνδέει τους δύο κλάδους και ιδιαίτερα μία premium μάρκα που απευθύνεται σε ένα συγκεκριμένο και μικρό κοινό, είναι ότι ακολουθείς desire driven marketing προσανατολισμό. Δεν ακολουθείς μόνο τις συνήθεις πρακτικές και επικοινωνία μέσω social media & digital. Είναι δύσκολο να πείσεις κάποιον να εμπιστευθεί και να αγοράσει ένα luxury ποτό ή ακριβό αυτοκίνητο αποκλειστικά με διαφήμιση στο facebook.
Υπάρχουν πολλά κοινά πεδία μεταξύ των δύο κλάδων, των ποτών και των αυτοκινήτων, δεδομένου ότι πρέπει να διεγείρεις μία συναισθηματική σύνδεση μεταξύ του καταναλωτή σου και του προϊόντος. Και είναι αυτό που θα σε κάνει να βάλεις πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη για να αποκτήσεις κάτι που πραγματικά λατρεύεις. Και δεν είναι ένα προϊόν που απλά «fits the occasion».

 
Alpine
Φωτογραφία: Alpine Media

Αναφορικά με την Alpine, όντας λάτρης των αυτοκινήτων από μικρή ηλικία, διαθέτει όλα τα χαρακτηριστικά στο DNA που θα έψαχνα εγώ ως αγοραστής, με το Α110 να είναι 100% εστιασμένο στον οδηγό. Δεν έχω καταφέρει να οδηγήσω ακόμη αυτοκίνητο που να σου δίνει τέτοια αίσθηση και γι' αυτό από τη στιγμή που το οδήγησα στους γνωστούς επαρχιακούς δρόμους της Αγγλίας, ένιωσα άνετος με την επιλογή Brand που έκανα για να αφιερώσω το επόμενο επαγγελματικό μου βήμα.

Το μέλλον στην αυτοκίνηση είναι ηλεκτρικό και μία σπορ μάρκα όπως η Alpine έχει δηλώσει ότι θα λάβει μέρος. Έχει μάλιστα παρουσιάσει ένα ηλεκτρικό πρωτότυπο, το A290_β. Θεωρείς ότι η ηλεκτροκίνηση μπορεί να είναι συναρπαστική;

Θα αναφέρω μία φράση ενός ανθρώπου από το χώρο της δημοσιογραφίας, του Τζέι Λένο. Είχε πει: «Όταν ήρθαν στον κόσμο τα αυτοκίνητα έσωσαν τα άλογα. Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ίσως σώσουν αυτά με κινητήρα εσωτερικής καύσης». Οπότε θεωρώ πως για εμάς τους λάτρεις της σπορ οδήγησης, ίσως είναι ένα βήμα που θα μας ωφελήσει.

Alpine
Φωτογραφία: Alpine Media

Είσαι manager σε PR και Μάρκετινγκ στην Alpine Μ. Βρετανίας. Είναι δύο τομείς που αλληλοσυμπληρώνονται;

Για μένα δεν υπάρχουν φραγμοί και στεγανά, γύρω από ρόλους. Έχει να κάνει με το πώς τρέχεις ένα ολόκληρο business. Δεν είναι μόνο PR, δεν είναι μόνο Μάρκετινγκ, δεν είναι μόνο εμπορικό ή πωλήσεις. Όλα αυτά είναι αλληλοσυνδεόμενα και χωρίς το ένα δουλεύει σωστά δεν είναι σίγουρο ότι θα πάνε όλα μπροστά. Είμαι τυχερός που έχω, σε αντίθεση με το σύνηθες στην αυτοκίνηση, έναν γενικό ρόλο που επιβλέπει και το Μάρκετινγκ και το PR, ο οποίος μου δίνει τη δυνατότητα να συνδέω όλα τα στοιχεία μεταξύ των δύο. Μου δίνεται η δυνατότητα να έχω μεγαλύτερη επίβλεψη των πλάνων και της ενεργοποίησης, ώστε στο τέλος της ημέρας όλα να είναι εστιασμένα μέχρι την τελευταία λεπτομέρεια.

Η Alpine συμμετέχει στη Formula 1 και μάλιστα βίωσες την εμπειρία επισκεπτόμενος το Grand Prix Μ. Βρετανίας στην πίστα του Σίλβερστον. Πώς σου φαίνεται η νέα εποχή της F1;

Νομίζω ότι μία λέξη μπορεί να χαρακτηρίσει το Grand Prix της F1, η λέξη «φαντασμαγορικό». Ειδικά για κάποιον που είναι λάτρης της αυτοκίνησης. Το να έχεις την ευκαιρία να βρίσκεσαι στα paddock και στα pit της ομάδας, να περπατήσεις στο pit lane, είναι ένα όνειρο που έγινε πραγματικότητα. Διότι μπορεί ένας φίλαθλος να πάρει ένα εισιτήριο και να παρακολουθήσει έναν αγώνα από τις κερκίδες, όμως το να είσαι εκεί όπου διαδραματίζονται τα πάντα είναι πραγματικά φαντασμαγορικό. Όλοι θα συμφωνήσουν ότι στη νέα εποχή της Formula 1 υπάρχει περισσότερο lifestyle, κάτι πουαπαντά σε ένα διαχρονικό αίτημα του κοινού. Η δημοφιλία της Formula 1 μεγαλώνει κάθε έτος, με εκθετική αύξηση. Και σε πολύ περισσότερες αγορές, όπως πρόσφατα αυτή των ΗΠΑ.

Alpine
Φωτογραφία: Alpine Media


Ποια ήταν η πορεία που σε έφερε έως την Alpine Μεγάλης Βρετανίας;

Στα 19 μου αντιλήφθηκα ότι πρέπει να αρχίσω να εργάζομαι γρήγορα για να ξεπεράσω τον ανταγωνισμό εν μέσω κρίσης. Αρχικά σε τμήματα πωλήσεων, πολυεθνικών και μη εταιρειών. Η περιέργεια που είχα πάντα να δω πώς λειτουργεί μια επιχείρηση, πώς στήνεται ένα brand, με ώθησε στο μάρκετινγκ. Με την πρώτη ευκαιρία να μου δίνεται το 2015 από την εταιρεία της οικογένειας Ρεβάχ, την Amvyx. Τότε μου εμπιστεύτηκαν ένα portfolio νέων προϊόντων που είχαν έρθει στην Ελλάδα. Έτσι πήρα το «βάπτισμα του πυρός», από πωλήσεις σε μάρκετινγκ. Εκεί παρέμεινα κοντά μία πενταετία, όπου είχα την ευκαιρία να εργαστώ για προϊόντα εγνωσμένης αξίας και φήμης. (όπως Stella Artois, Budweiser κ.α.), όπως το portfolio της Bacardi στην Ελλάδα. Η εμπειρία μου στην Bacardi ήταν το έναυσμα για να μετακινηθώ από την ηλιόλουστη Αθήνα στο μονίμως βροχερό Λονδίνο το 2019, όταν άνοιξε θέση για τη Martini.

Στην Αγγλία είμαι από το 2019 μέχρι και σήμερα, και αν δεν έκανα αυτή την μετακίνηση στο εξωτερικό πίστευα ότι θα ήταν κάτι που πάντα θα μετάνιωνα. Το μότο μου είναι ότι «στη ζωή μετανιώνουμε για τα πράγματα που δεν κάνουμε, όχι για αυτά που κάνουμε». Πήρα έτσι την τολμηρή απόφαση να μετακομίσω. Εδώ και λίγους μήνες, η σταδιοδρομία μου με φέρνει στο δεύτερο πράγμα που αγαπάω, το αυτοκίνητο.

Φωτογραφίες: Λάμπρος Στοιχειός, Alpine Media

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!