Ζακ Βιλνέβ στο Gazzetta: «Εγώ θέσπισα τον Τοίχο των Πρωταθλητών» (vid)
Ζακ Βιλνέβ. Ένας πρώην παγκόσμιος πρωταθλητής της Formula 1, με 11 νίκες στο ενεργητικό του, τις επτά εκ των οποίων στην επιτυχημένη προσπάθεια να καθίσει στο θρόνο το 1997. Τις επιτυχίες που είχε με την ιστορική Williams F1 με την οποία ξεκίνησε την περιπέτειά του στην κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού, ερχόμενος ως πρωταθλητής του CART και νικητής στα 500 Μίλια της Ινδιανάπολης, δεν τις βίωσε με άλλη ομάδα.
Είχε συνολικά 163 εκκινήσεις, έτρεξε ακόμα με τα χρώματα των BAR, Renault, Sauber και BMW Sauber, είδε 13 φορές τη θέα από το ψηλότερο σκαλί του βάθρου και μετά την F1 δοκίμασε σχεδόν τα πάντα: NASCAR, Speedcar Series, FIA GT, V8 Supercar, Stock Car Brazil, Porsche Carrera Cup, NASCAR Wheelen, WEC, με αποκορύφωμα τη δεύτερη θέση με την Peugeot στον 24ωρο αγώνα Λε Μαν το 2008.
Παράλληλα, είχε ρόλο τηλεσχολιαστή και ως αχαλίνωτη προσωπικότητα, έχει πάντα μία ενδιαφέρουσα ατάκα για όσα συμβαίνουν στον μαγικό κόσμο της κορωνίδας του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Μερικές από αυτές τις μοιράστηκε με το gMotion by Gazzetta!
Πως κρίνεις τη φετινή κυριαρχία του Μαξ Φερστάπεν;
Υπερέχει των υπολοίπων αυτή τη στιγμή. Όπως συμβαίνει σε διάφορα σπορ. Ξεχωρίζει. Ο μόνος που ενδεχομένως οδηγούσε σε αυτό το επίπεδο φέτος, είναι ο Φερνάντο Αλόνσο. Όλοι οι άλλοι είχαν σκαμπανεβάσματα στην απόδοσή τους. Ο Λιούις Χάμιλτον είχε ένα μονοθέσιο που ήταν πολύ δύσκολο στην οδήγηση με αποτέλεσμα να μπορεί πάντα να πάρει τα μέγιστα από αυτό και ο Μαξ Φερστάπεν, απλά ποτέ δεν σταματάει!
Τι βλέπεις για το 2024; Πιστεύεις πως οι ισορροπίες μπορεί να αλλάξουν;
Το πλεονέκτημα σε απόλυτο χρόνο είναι πολύ μικρό. Το θέμα είναι πως παίρνει τα μέγιστα από τον εξοπλισμό του. Δουλεύει με τον μηχανικό του και με τον Έντριαν Νιούι, για να κάνουν το μονοθέσιο του λίγο καλύτερο από τα άλλα. Να το νιώθει ως φυσική προέκταση του εαυτού του, ώστε να μπορεί να κάνει τη διαφορά. Γι’ αυτό και βλέπετε τη διαφορά που έχει από τον Σέρχιο Πέρεζ. Ο Πέρεζ δείχνει την πραγματική δυναμική του μονοθεσίου αλλά ο Μαξ κάνει τη διαφορά.
Είμαστε στη Μόντσα και έχεις βρεθεί πολλές φορές εδώ αλλά ως αντίπαλος των τιφόζι. Τι θυμάσαι από εκείνους τους αγώνες;
Η Μόντσα ήταν πάντα ξεχωριστή για μένα. Ερχόμουν κι απ’ όταν αγωνιζόταν ο μπαμπάς μου (σ.σ.: ο θρυλικός Ζιλ Βιλνέβ), αγωνιζόμουν εδώ με τη Formula 3 το 1989, είχα έρθει πολλές φορές για δοκιμές. Πάντα υπήρχε παθιασμένο κοινό. Προφανώς αγωνιζόμουν ενάντια στη Ferrari αλλά και πάλι, το κοινό ήταν πολύ καλό μαζί μου. Είναι σαν ένα μεγάλο στάδιο, είναι ξεχωριστή.
Είχες μία σπουδαία καριέρα, κατέκτησες ένα πρωτάθλημα. Ποια είναι η στιγμή που ξεχωρίζεις και ποια η πιο δύσκολη στην καριέρα σου;
Για καλύτερη στιγμή, το προφανές θα ήταν να πω την κατάκτηση του πρωταθλήματος. Αν βγάλουμε αυτό από την εξίσωση, στην F1… η προσπέραση επί του Μίκαελ Σουμάχερ από την εξωτερική, το 1996 στο Εστορίλ, σε μία στροφή υψηλής ταχύτητας. Ήταν μία ξεχωριστή στιγμή που ένιωσα πολύ όμορφα.
Και η χειρότερη;
Το ατύχημα στο Μοντρεάλ το 1997, στον δεύτερο γύρο. Ήταν ένας αγώνας που θα έπρεπε να έχω κερδίσει και ήταν πολύ απογοητευτικό αυτό που συνέβη στον εντός έδρας αγώνα μου. Αλλά τουλάχιστον εγώ θέσπισα τον «Τοίχο των Πρωταθλητών», όλοι οι άλλοι έπεσαν εκεί μετά από εμένα!
Φωτογραφίες: Williams F1, Scuderia Ferrari
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!