F1 - O Φερστάπεν θέλει αλλαγή στον κανονισμό που έφερε τιμωρία στον Χάμιλτον
Στο Grand Prix ΗΠΑ είδαμε μια φοβερή μάχη σχεδόν σε όλο τον αγώνα ανάμεσα στους Λιούις Χάμιλτον και Μαξ Φερστάπεν. Η στρατηγική της Mercedes σε συνδυασμό με αργά pit-stop είχαν ως αποτέλεσμα ο Χάμιλτον να χάσει πολύτιμο χρόνο και εν τέλει ο οδηγός της Red Bull Racing κέρδισε τον αγώνα, μόλις 2,2 δευτερόλεπτα μπροστά από τον 7 φορές παγκόσμιο πρωταθλητή.
Το δράμα μετά τον τερματισμό ήταν ακόμα μεγαλύτερο, με τον Χάμιλτον να αποκλείεται από τα τελικά αποτελέσματα μαζί με τον Σαρλ Λεκλέρ της Scuderia Ferrari. Τα μονοθέσιά τους βρέθηκαν αμφότερα εκτός κανονισμών όσον αφορά τη φθορά στη σανίδα του δαπέδου.
Great battling between the two Brits! ⚔️
— Formula 1 (@F1) October 22, 2023
Norris defends hard but can't stop a charging Hamilton 💪#F1 #USGP pic.twitter.com/gwlTuheGdY
Εκείνο το τριήμερο πραγματοποιήθηκε επίσης Αγώνας Σπριντ. Οι ομάδες είχαν «κλειδώσει» τα set-up των μονοθεσίων τους, κάτι που έπαιξε ρόλο στον αποκλεισμό των Χάμιλτον και Λεκλέρ. Ο Μαξ Φερστάπεν ζητά τώρα αλλαγή των κανονισμών για να αποφευχθούν ανάλογα περιστατικά όπως αυτά των δύο αντιπάλων του.
«Αν κάνεις κάποιο μικρό λάθος στο στήσιμο στο FP1, τότε θα μείνεις με το ίδιο set-up για όλο το τριήμερο του σπριντ. Αυτό είναι πολύ κακό. Είχαμε ορισμένα καλά σπριντ το 2023, αλλά δεν ήμουν πλήρως ευχαριστημένος. Δείτε το θέμα με το ύψος των μονοθεσίων στο Όστιν. Οι Ferrari και Mercedes δεν έστησαν επίτηδες χαμηλά τα μονοθέσιά τους. Αν κάνεις όμως κάποιο λάθος, τότε δεν υπάρχει επιστροφή. Ίσως να δοκίμαζε κάποιος μια λύση με πιέσεις ελαστικών», ανέφερε ο Ολλανδός στο AMuS.
Το 2024 στο πρωτάθλημα της Formula 1 θα γίνουν αλλαγές στους Αγώνες Σπριντ, με πολλές ιδέες να έχουν «πέσει» στο τραπέζι. Μία από αυτές είναι το Sprint Shootout να υιοθετήσει λύσεις όπως οι κατατακτήριες δοκιμές από το 2003-2005. Ο Φερστάπεν δεν θέλει ωστόσο μεγάλες αλλαγές.
«Θα ήταν μεγάλο ρίσκο μια τέτοια αλλαγή. Το υπάρχον σύστημα είναι εντάξει κι ας μην μου αρέσει. Αυτό που δεν μου αρέσει πιο πολύ είναι η υποχρεωτική χρήση διαφορετικών γομών ελαστικών. Ήδη δεν μπορούμε να ξεχωρίσουμε πώς πρέπει να διαχειριστούμε τις κατατακτήριες δοκιμές και για πόσους γύρους πρέπει να πιέσουμε. Πλέον δεν μπορώ να παρακολουθήσω τους κανονισμούς ούτε εγώ, έχω χαθεί. Είναι ένα τσίρκο», πρόσθεσε.
Φωτογραφίες: Getty Images/Redbullcontentpool.com
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!