Ηλεκτρικά λεωφορεία: Γιατί κρίθηκε άκυρος ο διαγωνισμός για επιπλέον 100 οχήματα
Καθυστέρηση θα υπάρξει στην προμήθεια 100 ηλεκτρικών λεωφορείων μήκους 12 μέτρων - επιπλέον των 250 που θα τεθούν σε κυκλοφορία τον προσεχή Απρίλιο σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Όπως ανακοίνωσε το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, από τις αρχικά υποβληθείσες προσφορές για την προμήθεια των 100 ηλεκτρικών λεωφορείων μήκους 12 μέτρων χαμηλότερης αυτονομίας (Τμήμα 4 Διαγωνισμού) στον Ανοιχτό Ηλεκτρονικό Διαγωνισμό για την ανανέωση του στόλου αστικών λεωφορείων, μόνο μία παρέμεινε σε ισχύ, αυτή της κινεζικής BYD.
Η προσφορά αυτή, μετά από εξέταση, τον περασμένο Οκτώβριο και Δεκέμβριο, από την Επιτροπή Αξιολόγησης του Διαγωνισμού σύμφωνα με την προβλεπόμενη διαδικασία, κρίθηκε πως δεν πληροί τους όρους και τις τεχνικές απαιτήσεις της Διακήρυξης. Συνεπώς απορρίφθηκε για αντικειμενικούς λόγους.
Ο εν λόγω διαγωνιζόμενος (με σύμβουλο την Πέτρος Πετρόπουλος ΑΕΒΕ) είχε υποβάλλει προσφορά και στο Τμήμα 5 του Διαγωνισμού για 250 ηλεκτρικά λεωφορεία. Η προσφορά εκείνη ήταν εξαιρετικά παρόμοια με αυτήν για το Τμήμα 4. Είχε, αντίστοιχα, απορριφθεί από την Επιτροπή Αξιολόγησης, λόγω μη συμμόρφωσης με τις πρόνοιες του Διαγωνισμού.
Κατόπιν αυτής της εξέλιξης, η προμήθεια των 100 οχημάτων που προέβλεπε το Τμήμα 4 του πρώτου διαγωνισμού θα ενταχθεί στο δεύτερο διαγωνισμό, που πλέον θα αφορά συνολικά 750 οχήματα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας. Αυτός έχει ήδη δρομολογηθεί από τον περασμένο Σεπτέμβριο και εκτιμάται ότι θα προκηρυχθεί εντός του πρώτου εξαμήνου του 2024.
H Επιτροπή Αξιολόγησης σχηματίσθηκε και ασκεί τα καθήκοντά της από το Μάρτιο του 2022. Η Επιτροπή απαρτίζεται από τον Πρόεδρο – Καθηγητή της Σχολής Ηλεκτρολόγων Μηχανικών του ΕΜΠ, δύο τακτικά μέλη από τις αρμόδιες Διευθύνσεις του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, και δύο τακτικά μέλη από σχετικές Διευθύνσεις της Ο.ΣΥ., του παρόχου αστικών οδικών συγκοινωνιών στην Αθήνα.
Photo Credits: BYD Commercial Greece
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!