Η Volkswagen «πανηγυρίζει»: Βρέθηκε η μπαταρία που μετά από 500.000 χλμ. διατηρεί το 95% της χωρητικότητάς της
- Τι έδειξαν οι δοκιμές στα εργαστήρια της PowerCO
- Τι είναι οι μπαταρίες στερεάς κατάστασης: Τα υπέρ και τα κατά
Μία σημαντική εξέλιξη για την επόμενη γενιά μπαταριών ηλεκτρικών αυτοκινήτων, αυτές της στερεάς κατάστασης (solid-state battery), ανακοίνωσε η PowerCO. Η θυγατρική του Volkswagen Group συνεργάστηκε με την αμερικανική start-up QuantumScape, για τη δοκιμή της μπαταρίας στερεάς κατάστασης. Πρόκειται για την επόμενη γενιά μπαταριών, που θα αντικαταστήσουν τις τωρινές μπαταρίες ιόντων λιθίου.
Τι έδειξαν οι δοκιμές στα εργαστήρια της PowerCO
Σύμφωνα με τις ανακοινώσεις, οι δοκιμές είχαν διάρκεια αρκετών μήνων και πραγματοποιήθηκαν στα εργαστήρια της PowerCO, στο Ζαλτσγκίτερ της Γερμανίας. Η μπαταρία της QuantumScape (στην οποία επενδύει ο Όμιλος Volkswagen) ξεπέρασε κατά πολύ τις απαιτήσεις του πρώτου τεστ και ολοκλήρωσε με επιτυχία περισσότερους από 1.000 κύκλους φόρτισης.
Αυτό σημαίνει, ότι για ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο με αυτονομία (στον κύκλο WLTP) 500-600 χλμ., η μπαταρία ξεπέρασε το όριο των 500.000 χλμ! To πιο σημαντικό, ότι σε αυτό το διάστημα διατήρησε το 95% της χωρητικότητάς της.
Υπενθυμίζεται ότι οι περισσότεροι κατασκευαστές προσφέρουν στις μπαταρίες ιόντων λιθίου εγγύηση ότι για διάστημα 8 ετών θα διατηρήσουν τουλάχιστον το 70% της χωρητικότητάς τους. Π.χ., αν μία μπαταρία προσφέρει πλήρως φορτισμένη αυτονομία 500 χλμ., δεν θα υποχωρήσει μέσα στα 8 χρόνια κάτω από τα 350 χλμ.
«Πρόκειται για πολύ ενθαρρυντικά αποτελέσματα και ένα ορόσημο στην πορεία προς την μαζική παραγωγή μπαταριών στερεάς κατάστασης», δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος της PowerCo, Φρανκ Μπλόμε.
Τι είναι οι μπαταρίες στερεάς κατάστασης: Τα υπέρ και τα κατά
Η τεχνολογία στερεάς κατάστασης υπόσχεται μεγαλύτερη αυτονομία, συντομότερο χρόνο φόρτισης και μεγάλη ασφάλεια. Οι μπαταρίες στερεάς κατάστασης προσφέρουν τη δυνατότητα αντικατάστασης του γραφίτη στον αρνητικό πόλο με μεταλλικό λίθιο, το οποίο θα αυξήσει την αυτονομία κατά 30-40%. Για αυτό η συγκεκριμένη τεχνολογία θεωρείται το «Άγιο Δισκοπότηρο» στον τομέα των μπαταριών.
Υπάρχουν βέβαια και ορισμένα ερωτηματικά: Καταρχάς πόσο εύκολη θα είναι η μαζική παραγωγή τους ώστε να καλύψει την αυξανόμενη ζήτηση για ηλεκτρικά οχήματα; Και επίσης, πόσο υψηλότερο θα είναι το κόστος τους σε σχέση με τις τωρινές μπαταρίες;
Photo Credits: Volkswagen AG
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!