F1 - «Ανοιχτή πληγή» για τον Κούμπιτσα η Ferrari (vid)
Ήταν Φλεβάρης του 2011 όταν στο πλαίσιο των χειμερινών εξορμήσεών του, ο Ρόμπερτ Κουμπίτσα έκανε ένα από τα αγαπημένα του χόμπι: να τρέχει σε ράλλυ. Όμως η συμμετοχή του στο Rally Ronde di Andora κατέστρεψε την καριέρα του και παραλίγο να του στοιχίσει τη ζωή.
Η μπαριέρα που διαπέρασε την καμπίνα του αγωνιστικού Skoda Fabia τον τραυμάτισε σοβαρά, με το δεξί του χέρι να έχει χάσει έκτοτε πολύ μεγάλο μέρος της κινητικότητας του.
Παρ’ όλα αυτά, ο Κουμπίτσα έκανε το αδιανόητο: σταδιακά επέστρεψε στους αγώνες, συμμετέχοντας στο WRC, μετά στο DTM, σε αγώνες αντοχής, έκανε δοκιμές με μονοθέσιο Formula 1 και το 2019 πραγματοποίησε τη μεγάλη επιστροφή στην κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Ωστόσο, η δυναμική της Williams και η περιορισμένη λειτουργικότητα του δικού του χεριού, οδηγησαν σε κακά αποτελέσματα.
Μέχρι το ατύχημά του, ο Πολωνός θεωρούνταν ένα από τα μεγαλύτερα ταλέντα στη Formula 1 – για πολλούς ήταν ακόμα και μελλοντικός πρωταθλητής. Είναι πια γνωστό πως είχε συμφωνήσει με τη Scuderia Ferrari να ντυθεί στα «κόκκινα» τη σεζόν του 2012 και προφανώς, η ιστορία της F1 ίσως να είχε γραφτεί διαφορετικά αν όλα είχαν ακολουθήσει αυτό το δρόμο.
Πολλοί έχουν μείνει με αυτό το… «τι θα γινόταν αν…», ανάμεσά τους και ο ίδιος ο Κούμπιτσα, που μίλησε στη La Gazzetta dello Sport.
«Το να οδηγείς για τη Ferrari νομίζω πως σημαίνει κάτι διαφορετικό από το να οδηγείς για άλλες μάρκες. Στο παρελθόν είχα πολλές επαφές με τη Ferrari. Ως οδηγός της Formula 1, είχα δύο στόχους: το να κατακτήσω το παγκόσμιο πρωτάθλημα και το να ντυθώ στα κόκκινα. Αυτό δεν συνέβη γιατί η ζωή είχε άλλο σενάριο για μένα. Αλλά ομολογώ πως αυτό άφησε μία ανοιχτή πληγή», είπε ο 39χρονος.
Παρότι δεν πέτυχε το όνειρό του στο πλαίσιο της F1, εν μέρει θα το κάνει το 2024 αφού στο πλαίσιο της συμμετοχής του στο WEC, το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αγώνων Αντοχής, φέτος θα οδηγήσει για πρώτη φορά πρωτότυπο της κατηγορίας Hypercar!
Συγκεκριμένα, θα οδηγεί την #83 Ferrari 499P της AF Corse, μαζί με τον Ρόμπερτ Σβάρτσμαν και τον Γιφέι Γε. Μάλιστα, έχει ήδη κάνει εκτενείς δοκιμές με το πρωτότυπο που πέρυσι κατέκτησε τη νίκη στις 24 Ώρες Λε Μαν. Δείτε περισσότερα από εκείνο το τεστ, στο video που ακολουθεί...
Φωτογραφίες:
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!