Διπλή επέτειος για θρυλικά μοντέλα της Alfa Romeo

Διπλή επέτειος για θρυλικά μοντέλα της Alfa Romeo

Πάνος Σεϊτανίδης
Διπλή επέτειος για θρυλικά μοντέλα της Alfa Romeo
H ιταλική μάρκα γιορτάζει τα 70 χρόνια της Giulietta και τα 50 της Alfetta GT.

Η Alfa Romeo γιορτάζει φέτος δύο πολύ σημαντικές επετείους. Η πρώτη αφορά στα 70 χρόνια από την παρουσίαση της Giulietta Sprint που λανσαρίστηκε το 1954 και η δεύτερη στα 50 της Alfetta GT που μας συστήθηκε το 1974. Πρόκειται για δύο θρυλικά μοντέλα που άφησαν το στίγμα τους στην πορεία της μάρκας, εκ των οποίων το καθένα εξιστορεί με τον τρόπο του δύο άκρως ενδιαφέρουσες περιόδους για την ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία.

Διπλή επέτειος για την Alfa Romeo

Με αυτή την αφορμή, το Alfa Romeo Centro Stile δημιούργησε δύο νέα logo που έχουν λεπτές αναφορές σε στοιχεία των δύο μοντέλων και είναι διαθέσιμα σε διάφορες χρωματικές εκδοχές. Επιπλέον, το μουσείο της Alfa Romeo στο Αρέζε, έχει προγραμματίσει εορταστικές εκδηλώσεις για τις επετείους, στις οποίες θα έρθουν στο φως αδημοσίευτες πληροφορίες από τους σχεδιαστές, τους μηχανικούς, τους δοκιμαστές και εν γένει με όλους όσοι έχουν εμπλακεί σε βάθος με τα συγκεκριμένα μοντέλα. Την Κυριακή 5 Μαΐου οι προβολείς θα πέσουν στην Alfetta GT, ενώ στις 2 Ιουνίου τη σκυτάλη θα πάρει η Giulietta.

Giulietta Sprint (1954)

Το μοντέλο που καταχώρησε την Alfa Romeo στους μεγάλους κατασκευαστές αυτοκινήτων ήταν σίγουρα η Giulietta. Το 1952 η παραγωγή της μάρκας εστίαζε πλήρως στην 1900 οπότε η ιδέα για ένα νέο, μικρότερο μοντέλο, ήρθε στο προσκήνιο.

Alfa Romeo Giulietta Sprint 1954

Έως τον Αύγουστο του ίδιου έτους ήταν ξεκάθαρο ότι το εν λόγω μοντέλο θα είχε τον κινητήρα εμπρός και την κίνηση πίσω. Μέσα στην ίδια χρονιά ένα πρωτότυπο ξεκίνησε τις δοκιμές στο δρόμο, με τη μορφή ενός κόμπακτ κουπέ που ήταν κατασκευασμένο στις εγκαταστάσεις του Ίβο Κολούτσι και είχε αλουμινένιο κινητήρα 1.100 cc με δύο εκκεντροφόρους. Τελικά η χωρητικότητα αυξήθηκε στα 1.290 cc και με τη χρήση μονού καρμπυρατέρ η ισχύς ήταν 65 hp που επαρκούσαν για τελική ταχύτητα 165 km/h.

Το αυτοκίνητο παρουσιάστηκε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Τορίνο στις 21 Απριλίου του 1954 και ξεκίνησε άμεσα να πωλείται. Μόλις μερικές ημέρες αργότερα η λήψη παραγγελιών έπρεπε να παγώσει, καθώς η ζήτηση είχε ξεπεράσει κατά πολύ τη δυνατότητα παραγωγής. Παράλληλα με τη σπορ αύρα και την πανέμορφη σχεδίαση, το αυτοκίνητο ξεχώρισε και για τις πρωτοφανείς για την κατηγορία του επιδόσεις, που το τοποθέτησαν πλάι σε μοντέλα θεωρητικά υψηλότερης δυναμικής. Ακόμα περισσότερο με την τελευταία εξέλιξη του κινητήρα που έγινε το 1958 και με τη χρήση διπλού καρμπυρατέρ η ισχύς άγγιξε τους 79 hp, αυξάνοντας αντίστοιχα την τελική στα 170 km/h.

Alfa Romeo Giulietta Sprint 1954

 

Η παραγωγή όλων των εκδόσεων της Giulietta είχε συνολική διάρκεια 11 ετών, από το 1954 έως το 1965, με τις συνολικές πωλήσεις να αγγίζουν τις 177.513 μονάδες, εκ των οποίων οι 24.084 ήταν Sprint.

Alfetta GT (1974)

Δύο χρόνια μετά το λανσάρισμα της Alfetta ακολούθησε μια κουπέ έκδοση του μοντέλου. Το μεταξόνιο της Alfetta GT 1.8 μίκρυνε κατά 11 cm και η ανάρτηση είχε πιο σφιχτή ρύθμιση. Το αμάξωμα ήταν σχεδιασμένο δια χειρός Giugiaro, βασισμένο σε μοντέρνες αισθητικές προσταγές: Hatchback γραμμή δηλαδή με fastback τελείωμα και ένα πολύ διακριτικό σπόιλερ.

Alfa Romeo Alfetta GT 1974

Το εμπρός τμήμα από την άλλη ήταν χαμηλό και επιβλητικό, με τέσσερα χωριστά στρογγυλά φώτα. Η λογική της καμπίνας ακολουθούσε το σπορ ύφος του μοντέλου, με το κάθισμα του οδηγού να είναι τοποθετημένο χαμηλά και τον πίνακα οργάνων να φιλοξενεί μόνο ένα μεγάλο στροφόμετρο σε κεντρική θέση. Το ταχύμετρο και τα δευτερεύοντα όργανα βρίσκονταν στο μέσο του ταμπλό.

Παρότι με σπορ χαρακτήρα, η Alfetta GT σχεδιάστηκε κατά βάση ως μοντέλο τουρισμού με έμφαση στην καθημερινή ευχρηστία και την πρακτικότητα. Υπήρχε επαρκής χώρος για τέσσερις ανθρώπους, τα πίσω παράθυρα άνοιγαν και ο χώρος αποσκευών ήταν αφενός μεγάλος, αφετέρου εύκολα προσβάσιμος.

Κατά το λανσάρισμά της η Alfetta GT απέδιδε 122 hp στις 5.500 rpm ενώ το 1976 η γκάμα μεγάλωσε με τη βασική έκδοση που είχε κινητήρα 1,6 lt και την κορυφαία GTV με 2λιτρο κινητήρα. Η παραγωγή του μοντέλου ολοκληρώθηκε το 1986, ύστερα από 136.275 μονάδες.

Alfa Romeo Alfetta GT 1974

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!