Ράλλυ Ντακάρ: Το επαναστατικό Dacia που θα οδηγήσει ο Λεμπ το 2025
Το 2025 η Dacia αναμένεται να εισέλθει στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Rally Raid και θα πάρει μέρος στο Ράλλυ Ντακάρ. Σε αυτούς τους αγώνες θα τεθεί αντιμέτωπη με ορισμένα από τα πιο απαιτητικά και πιο σκληρά εδάφη του κόσμου και γι’ αυτό εξέλιξε ένα αγωνιστικό πρωτότυπο κατάλληλο για τις συνθήκες.
Ενόψει αυτής της πρόκλησης, η Dacia αποκάλυψε το μοντέλο που θα την εκπροσωπήσει στους αγώνες off-road από το 2025 ονόματι Sandrider.
Με στόχο τη νίκη
Πρόκειται για ένα πρωτότυπο που σχεδιάστηκε για να κερδίσει. Σχεδιάστηκε με γνώμονα τα θεμελιώδη στοιχεία του μηχανοκίνητου αθλητισμού, δηλαδή τις επιδόσεις και τη νίκη.
Αυτό το καινοτόμο πρωτότυπο εκμεταλλεύεται έξυπνα όλες τις δυνατότητες που προσφέρουν οι κανονισμοί στην κατηγορία Ultimate T1+, εστιάζοντας κυρίως στην ευελιξία και το βάρος. Καλύπτει πλήρως τις βασικές ανάγκες τόσο των οδηγών όσο και των συνοδηγών, οι οποίοι συμμετείχαν από την αρχή, ενεργά στην εξέλιξή του. Από την αρχή του project και πριν από τις πολλές δοκιμές, οι οδηγοί και οι συνοδηγοί προσέφεραν την πλούσια εμπειρία και τις γνώσεις τους, τόσο στους σχεδιαστές όσο και στους μηχανικούς, κυρίως στη φάση της σχεδίασης, χρησιμοποιώντας εικονική πραγματικότητα.
Σχεδιασμένο in house από τους σχεδιαστές της ίδιας της Dacia, το, χωρίς καθόλου σχεδόν διακοσμητικά, αμάξωμα του Sandrider στοχεύει κατευθείαν στα ουσιώδη. Τα εξωτερικά πάνελ του αυτοκινήτου είναι προφανές ότι έχουν τοποθετηθεί για να εξυπηρετούν τα απολύτως απαραίτητα. Οποιοδήποτε είδος διακοσμητικού ή περιττής λεπτομέρειας απουσιάζει παντελώς, ενώ η έμφαση έχει δοθεί στην αεροδυναμική.
Πρωτοποριακή εξέλιξη
Το Ντακάρ και οι αγώνες του είδους είναι από τις πιο δύσκολες δοκιμασίες του μηχανοκίνητου αθλητισμού παγκοσμίως. Για το λόγο αυτό το Sandrider χρειάστηκε μια προσέγγιση που οδηγεί στα άκρα τη φιλοσοφία της στιβαρότητας και του outdoor της Dacia.
Επιπλέον, δόθηκε ιδιαίτερη έμφαση στην αεροδυναμική με στόχο τη μείωση της κατανάλωσης με παράλληλη βελτίωση και των επιδόσεων. Οι μηχανικοί κατάφεραν να μειώσουν κατά 10% το συντελεστή οπισθέλκουσας, και να βελτιώσουν κατά 40% την άντωση, σε σχέση με τα αντίστοιχα πρωτότυπα. Στο πλαίσιο της δουλειάς τους, εστίασαν ιδιαίτερα στις εισαγωγές αέρα που ψύχουν το κινητήριο σύνολο.
Ο κινητήρας του Sandrider τροφοδοτείται με συνθετικό καύσιμο που παρέχεται από την Aramco. Πρόκειται για μια απλή και οικονομική λύση που συμβάλλει στον περιορισμό των περιβαλλοντικών επιπτώσεων. Τα συνθετικά καύσιμα που εξελίχθηκαν από την Aramco συνδυάζουν ανανεώσιμο υδρογόνο με κατακράτηση του CO2, παρέχοντας ένα καύσιμο χαμηλότερης περιεκτικότητας σε άνθρακα που είναι συμβατό με τους σημερινούς κινητήρες. Για την Dacia, το Ράλλυ Ντακάρι αποτελεί το ιδανικό πεδίο δοκιμών για αυτήν την τεχνολογία.
Το Sandrider θα ξεκινήσει μια σειρά εντατικών δοκιμών εξέλιξης σε διάφορες χώρες. Το ντεμπούτο του στην αγωνιστική σκηνή θα πραγματοποιηθεί στο Ράλλυ Μαρόκου του 2024, το σκέλος του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Rally-Raid (W2RC) που διεξάγεται στο Μαρόκο από τις 5 έως τις 11 Οκτωβρίου του 2024.
Οι «Dacia Sandriders», η επίσημη ομάδα οδηγών της Dacia για το πρωτάθλημα W2RC, θα λάβει μέρος στο πρώτο της Ντακάρ και στα υπόλοιπα σκέλη του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Rally-Raid, του 2025.
Κορυφαία οδηγική σύνθεση
Η αγωνιστική ομάδα των «Dacia Sandriders» αποτελείται από τρία πληρώματα που συνδυάζουν εμπειρία, ταλέντο και ενθουσιασμό:
Ο 49χρονος Γάλλος Σεμπαστιάν Λεμπ, με 9 συνεχόμενους τίτλους στο WRC από το 2004 έως το 2012. Είναι ο πιο επιτυχημένος οδηγός αγώνων ράλλυ, ενώ συχνά θεωρείται ως ο καλύτερος οδηγός στο είδους του όλων των εποχών. Ο Αλσατός συμμετέχει στο Ντακάρ από το 2016. Θα έχει συνοδηγό τον Φαμπιάν Λερκίν.
Η 32χρονη οδηγός ράλλυ, Κριστίνα Γκουτιέρεζ Ερέρο, είναι ένα κορυφαίο όνομα στους αγώνες cross-country. Έχει ήδη λάβει μέρος σε οκτώ Ράλλυ Ντακάρ μεταξύ 2017 και 2024. Μάλιστα, κατέκτησε το 2021 το Παγκόσμιο Κύπελλο αγώνων Cross-Country, στην κατηγορία T3. Τον Ιανουάριο του 2024, έγινε η δεύτερη γυναίκα που κέρδισε σε μια κατηγορία (Challenger) του Ντακάρ, μετά τη Γιούτα Κλάινσμιτ που κατέλαβε την 1η θέση γενικής. Συνοδηγός της Κριστίνα θα είναι ο Πάμπλο Μορένο Χουέτε.
Ο Νασέρ Αλ-Ατίγια είναι πέντε φορές νικητής του Παγκοσμίου Κυπέλλου cross-country και δύο φορές νικητής του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Rally-Raid. Ένας πραγματικός θρύλος του Ντακάρ, έχοντας κερδίσει αυτόν τον ιδιαίτερο αγώνα πέντε φορές. Συνοδηγός του θα είναι ο Ματιέ Μπομέλ.
Φωτογραφίες: Dacia
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!