Άκτιο – Αμβρακία: Έτοιμος ο οδικός άξονας που μειώνει κατά 45' την πρόσβαση στη Λευκάδα
Το προσεχές Σαββατοκύριακο θα δοθεί στην κυκλοφορία ολοκληρωμένος ο οδικός άξονας Άκτιο – Αμβρακία, συνολικού μήκους 49 χιλιομέτρων. Στην εκδήλωση για την ολοκλήρωση του έργου έδωσε το «παρών» ο Πρωθυπουργός, ο οποίος τόνισε τη σημασία του οδικού άξονα τόσο για την οικονομική ανάπτυξη της Δυτικής Ελλάδας όσο και για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας.
Αποστολή στο Άκτιο: Κώστας Μπιτσικώκος
«Έχοντας επισκεφτεί πολλές φορές την περιοχή, έχω διατρέξει αυτά τα πολύ επικίνδυνα χιλιόμετρα- και βέβαια ο καινούργιος δρόμος, σύγχρονος, πρωτίστως ασφαλής. Περιορίζει κατά 45 λεπτά την πρόσβαση στη Λευκάδα, αλλά και στην Πρέβεζα, και ταυτόχρονα ανοίγει και τελείως καινούριες αναπτυξιακές προοπτικές για μία περιοχή της Ελλάδος η οποία σε πολύ μεγάλο βαθμό παρέμενε αναξιοποίητη. Και βέβαια θέλω να σταθώ, όπως πάντα, στην ειδική διάσταση που όλα αυτά τα οδικά έργα έχουν στο ζήτημα της οδικής ασφάλειας: για τις ζωές που χάθηκαν σε επικίνδυνους δρόμους και για την τεράστια πρόοδο που επιδεικνύουν όλοι οι δείκτες οδικής ασφάλειας κάθε φορά που εγκαινιάζουμε έναν σύγχρονο κλειστό ασφαλή αυτοκινητόδρομο», τόνισε ο Κυριάκος Μητσοτάκης.
Το «Άκτιο – Αμβρακία» είναι ουσιαστικά ένας κάθετος άξονας της Ιόνιας Οδού, χωρίς σταθμό διοδίων. Έχει δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση (απουσιάζει η ΛΕΑ) και κεντρική διαχωριστική νησίδα. Ανήκει στο Ελληνικό Διευρωπαϊκό Δίκτυο Α52 και συνδέει απευθείας την Ιόνια Οδό (από τον Α.Κ Αμβρακίας) με το αεροδρόμιο του Ακτίου, την υποθαλάσσια σήραγγα του Ακτίου, το λιμάνι της Ηγουμενίτσας (μέσω της οδού Πρέβεζας – Ηγουμενίτσας) και τον κόμβο προς Λευκάδα, παρακάμπτοντας την πόλη της Αμφιλοχίας. Ο χρόνος ταξιδιού από την Αθήνα προς τη Λευκάδα και την Πρέβεζα μειώνεται περίπου κατά 45 λεπτά.
«Ο πολίτης θα οδηγεί σε έναν σύγχρονο και ασφαλή αυτοκινητόδρομο. Θα χρειάζεται, πλέον, περίπου 3 ώρες και 20 λεπτά για να ταξιδέψει οδικώς από την Αθήνα έως τη Λευκάδα, κερδίζοντας 45 λεπτά κατά τη διαδρομή», ανέφερε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας.
«Το έργο, πριν ανατεθεί στην Μυτιληναίος ΑΕ, είχε περάσει από πλήθος προβλημάτων. Τώρα η ΜΕΤΚΑ το παραδίδει εμπρόθεσμα και με πολύ υψηλά στάνταρ ποιότητας», δήλωσε από την πλευρά του ο Ευάγγελος Μυτιληναίος.
Το ιστορικό του έργου
Το έργο του οδικού άξονα Άκτιο - Αμβρακία ξεκίνησε το 2008, όμως ταλαιπωρήθηκε επί σειρά ετών με διάλυση εργολαβιών και επαναδημοπρατήσεις. Την κατασκευή των υπολειπόμενων έργων στον οδικό άξονα, έχει αναλάβει η Μυτιληναίος ΑΕ, μέσω της ΜΕΤΚΑ, με σύμβαση που υπογράφηκε τον Νοέμβριο του 2020. Το καλοκαίρι του 2022 είχε δοθεί στην κυκλοφορία ένα τμήμα 17 χλμ, που αφορούσε την παράκαμψη της Αμφιλοχίας.
Η ΜΕΤΚΑ, που παραδίδει εμπρόθεσμα το έργο, έχει αναλάβει και την υποχρέωση συντήρησής του για περίοδο 15 μηνών, μετά την πάροδο της οποίας θα περάσει στην ευθύνη του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.
Το έργο, συνολικού προϋπολογισμού 160 εκατ. ευρώ, συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση και περιλαμβάνει τη σύνδεση με την Ιόνια Οδό, μέσω του ανισόπεδου κόμβου Ριβίου.
Τα τεχνικά χαρακτηριστικά του οδικού άξονα
Ο άξονας «Άκτιο – Αμβρακία» αποτελείται από δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, πλάτους 3,5 μέτρων εκάστη, μία λωρίδα καθοδήγησης ανά κατεύθυνση, πλάτους 0,5 μέτρου και από κεντρική διαχωριστική νησίδα με αμφίπλευρο στηθαίο με τις αντίστοιχες λωρίδες καθοδήγησης πλάτους 2 μέτρων, δηλαδή είναι συνολικού πλάτους 17 μέτρων.
Το έργο περιλαμβάνει, επίσης, την κατασκευή:
Παράπλευρων και κάθετων δρόμων.
Δύο μεγάλων κοιλαδογεφυρών περίπου 200 μέτρων εκάστη και τριών μικρότερων γεφυρών για ρέματα.
9 κόμβων (8 ανισόπεδους και 1 ισόπεδο), καθώς και άνω & κάτω διαβάσεων.
Επιπλέον, με την παρούσα εργολαβία κατασκευάστηκε και το οδικό τμήμα που συνδέει την απόληξη του οδικού άξονα Άκτιο – Αμβρακία με την Ιόνια Οδό, μήκους περίπου 500 μέτρων, στην αρχή του υπόψη οδικού άξονα.
Στο έργο έχουν εφαρμοστεί οι πλέον σύγχρονες τεχνικές προδιαγραφές, καινοτόμες αλλά και ειδικές τεχνικές λύσεις. Ενδεικτικά αναφέρονται: η εφαρμογή της μεθόδου δονητικής αντικατάστασης, η χρήση φωτιστικών σωμάτων LED στον οδοφωτισμό του έργου για εξοικονόμηση ενέργειας, η χρήση τροποποιημένης ασφάλτου για τον περιορισμό των μελλοντικών αναγκών συντήρησης και η αντιστήριξη διανοιγμένων πρανών ορυγμάτων.
Photo Credits: Gazzetta
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!