KTM Duke: 30 χρόνια ιστορία (vid)
Το πρώτο KTM Duke διέθετε ένα μεγάλο μονοκύλινδρο κινητήρα 609cc, με εργονομία και στιλ που πάντρευε κάτι μεταξύ Supermoto και Streetfighter. Στην ουσία είχε έναν χαρακτήρα χούλιγκαν, δείχνοντας το δρόμο για το πως πρέπει να είναι μια γυμνή ασφάλτινη μοτοσικλέτα. Εκείνη την εποχή, το Duke 620 με τους 50 ίππους ήταν η πιο δυνατή μονοκύλινδρη μοτοσικλέτα εμπορίου και παράλληλα μια ριζική απόκλιση από τα παραδοσιακά σχέδια. Ωστόσο, τράβηξε αμέσως την προσοχή των αναβατών που αναζητούσαν μια ωμή και αχαλίνωτη εμπειρία οδήγησης. Ήταν τέτοια η επιτυχία του, που η KTM παρουσίασε μια πιο ισχυρή έκδοση το 1999, με πιο έντονο στυλ που αντικατέστησε τα στρογγυλεμένα περιγράμματα του αμαξώματος του προκατόχου της. Η επιτυχία του Duke 620 II ήταν τέτοια που οδήγησε το αυστριακό εργοστάσιο στην κατασκευή μιας γκάμας μοτοσυκλετών δρόμου με περισσότερους κυλίνδρους, κυβικά και άλογα.
Το 2005 παρουσιάστηκε το Super Duke, με έναν ισχυρό κινητήρα V-2 990cc ονόματι LC8. Το 990 έφτασε γρήγορα να γίνει λατρεία, ανοίγοντας το δρόμο για την έκδοση 990 Super Duke R το 2008. Την ίδια χρονιά ήρθε στο φως και το 690, ανατρέποντας για άλλη μια φορά τα σχεδιαστικά πρότυπα της εποχής. Το 690 Duke του 2008 ήταν μια ισχυρή μονοκύλινδρη μοτοσικλέτα με ακόμα πιο επιθετική σχεδίαση, πάνω στην οποία βασίστηκαν και τα επόμενα μέλη της οικογένειας.
Το 2011 έφερε στην επιφάνεια μοντέλα με κινητήρες μικρότερης χωρητικότητας, αρχής γενομένης με το 125 Duke. Ότι έπρεπε για νέους αναβάτες κατηγορίας Α1 με αίμα που έβραζε (και βράζει).
Το 2012 και το 2013 η KTM παρουσίασε δύο ακόμα μικρά μονοκύλινδρα, αρχικά το 200 και ένα χρόνο μετά το 390, με αυτό το τελευταίο να παίρνει τον τίτλο «The Corner Rocket» (πύραυλος των στροφών). Στη συνέχεια, η KTM ταρακούνησε την κατηγορία των Naked μοτοσικλετών το 2014, με την εισαγωγή του «The Beast» 1290 Super Duke R. Με έναν V-twin κινητήρα 1.301cc στον πυρήνα του, το 1290 απέκτησε τη φήμη του πιο ισχυρού LC8. Με αυτή τη βάση, άνοιξε ο δρόμος για μια νέα κατηγορία και το 2016 ήρθε το 1290 Super Duke GT με μεγαλύτερη εστίαση στα ταξίδια.
Το 2017, το «Beast» δέχθηκε την πρώτη του πραγματική αναβάθμιση. Με την ονομασία «The Beast 2.0», το 1290 Super Duke R του 2017 διέθετε περισσότερη ισχύ, νέα ανάρτηση και σχεδίαση. Όμως, το νέο πακέτο ηλεκτρονικών που έφερε ήταν αυτό που συγκέντρωσε τη μεγαλύτερη προσοχή του κοινού, ειδικά του οδηγικού προγράμματος Track Mode για χρήση αποκλειστικά σε πίστα.
Ένα κομβικό σημείο στην εξέλιξη της σειράς Duke ήρθε το 2018, όταν η KTM κυκλοφόρησε το 790 Duke, που ονομάστηκε The Scalpel (To Νυστέρι). Αυτή ήταν η εισαγωγή μιας νέας εποχής, με δικύλινδρο εν σειρά κινητήρα, ηλεκτρονικά αιχμής και τολμηρή σχεδίαση.
Και σήμερα, 30 χρόνια μετά, νέα επετειακά μοντέλα μπαίνουν στη μάχη. Το 390 μπορεί να υπερηφανεύεται για το πιο τολμηρό εξελικτικό του βήμα, με ξεχωριστό στυλ, κορυφαίο πακέτο ηλεκτρονικών στην κατηγορία και ασυναγώνιστες επιδόσεις. Το 990 τροφοδοτείται από ένα ολοκαίνουργιο παράλληλο δίδυμο LC8c, φέρνοντας τις επιδόσεις σε επίπεδο κατηγορίας 1.000cc. Τέλος, το 1390 Super Duke R και ο σταθερός του φίλος, 1390 EVO, έχουν εξελιχθεί ως το απόλυτο ζευγάρι της κατηγορίας Hypernaked, με κτηνώδη δύναμη, απαράμιλλα ηλεκτρονικά και μια εντελώς νέα κατεύθυνση στη σχεδίαση.
Φωτογραφίες: ΚΤΜ
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!