Triumph Speed 400: Στα χέρια μας για στρώσιμο

Νίκος Βιτσιλάκης
Triumph Speed 400: Στα χέρια μας για στρώσιμο
Με το που πάτησε τις ρόδες του στην Ελλάδα, η αντιπροσωπεία μάς το παραχώρησε με μηδέν χιλιόμετρα για μια πρώτη επαφή!

Μετά την τρέλα των μεγάλων κυβικών, που τα τελευταία χρόνια οδήγησε τους κατασκευαστές στην παραγωγή «θηρίων», οι απαιτήσεις της αγοράς επαναφέρουν τα πράγματα σε φυσιολογικές συνθήκες. Αυτό σημαίνει στροφή 180 μοιρών για τα εργοστάσια, που βλέποντας τις ανάγκες των νέων αναβατών για κάτι πλέον γήινο προχώρησαν σωρηδόν στις παρουσιάσεις μοντέλων μικρού κυβισμού. Και από τον κανόνα, ευτυχώς για εμάς, δεν ξέφυγαν ούτε οι κατασκευαστές που πατροπαράδοτα ασχολούνται με τα μεγάλα κυβικά. Ένας εξ αυτών και η Triumph, που μέχρι πρότινος δεν είχε παρουσιάσει (στη νέα της εποχή) κάτι μικρότερο από 660cc.

Triumph Speed 400
Φωτογραφίες: Νίκος Βιτσιλάκης

Δύο τα μοντέλα

Χρησιμοποιώντας ίδιο κινητήρα, πλαίσιο, όργανα, εξοπλισμό και φρένα, τα Speed 400 και Scrambler 400X διαφοροποιούνται στα σημεία που αυτόματα τα τοποθετούν σε διαφορετικές κατηγορίες. Το Speed της δοκιμής μας είναι το ασφάλτινο με τροχούς 17” και ελαστικά δρόμου, ενώ το Scrambler X το διπλής χρήσης με τον τροχό των 19 ιντσών μπροστά και τα On/Off ελαστικά. Αμφότερα είναι κατασκευασμένα στο εργοστάσιο της Bajaj στην Ινδία, πλην όμως τηρούν τις αυστηρές προδιαγραφές του αγγλικού εργοστασίου σε κάθε φάση της παραγωγής τους, ιδιαίτερα στον τελικό ποιοτικό έλεγχο (QC), εκεί δηλαδή όπου όλοι ξέρουμε πως η Triumph διαπρέπει.

Triumph Speed 400
Φωτογραφίες: Νίκος Βιτσιλάκης

Σχεδιαστικά ακολουθούν τις γραμμές των modern classic μοντέλων της σειράς Bonneville και, μεταξύ μας τώρα, πολύ καλά κάνει από τη στιγμή που κρατούν τα σκήπτρα των πωλήσεων.

Σαρπράιζ

Μπαίνοντας στην έκθεση της αντιπροσωπείας για την παραλαβή της μοτοσικλέτας κοίταξα τριγύρω μου για να δω για πρώτη φορά από κοντά το νέο Speed. Ήταν ακριβώς μπροστά μου σε ένα ωραίο μπλε «ελεκτρίκ» χρώμα αλλά δεν του έδωσα σημασία γιατί νόμιζα ότι ήταν ένα Bonneville. Άρα, πρώτο συμπέρασμα, η μοτοσικλέτα δεν είναι μικρή σε διαστάσεις, απεναντίας σου δίνει την εντύπωση πως πρόκειται για κάτι μεγαλύτερο σε κυβισμό. Ακόμα κι όταν ανέβηκα στη σέλα της! Καταλαβαίνεις ότι έχεις να κάνεις με ένα μονοκύλινδρο 400cc όταν κλείνεις το σταντ και τη φέρνεις σε όρθια θέση. Ανάλαφρη κοινώς, άρα, δεύτερο συμπέρασμα, οι μηχανικοί της Triumph πέτυχαν αυτό που ήθελαν. Να μας δώσουν δηλαδή μια μοτοσικλέτα “τόση όση”, που ναι μεν να γεμίζει το μάτι πλην όμως όχι και τη ζυγαριά. Στα 170 κιλά, το Speed έχει τις προδιαγραφές να σου προσφέρει αυτό που περιμένεις από μια μικρο-μεσαία μονοκύλινδρη μοτοσικλέτα δρόμου: - Eυκολία στην καθημερινότητα, φιλικότητα στην οδήγηση, στιβαρότητα στα δύσκολα, σιγουριά στην υπερβολή. Και, το κυριότερο, ποιότητα κατασκευής, φινίρισμα και σημασία στη λεπτομέρεια απευθείας από τις μεγάλες αδερφές Bonneville.

 
Triumph Speed 400
Φωτογραφίες: Νίκος Βιτσιλάκης

Ανακαλύπτοντάς το

Η εκκίνηση γίνεται παραδοσιακά μέσω κλειδιού και με το πάτημα της μίζας αναβλύζει ένας γεμάτος ήχος, με εύρυθμη λειτουργία και μονοκύλινδρη πάντα χροιά. Όσο ζεσταίνεται ο κινητήρας ασχολούμαι με τον πίνακα των οργάνων, που αποτελούνται από ένα μεγάλο στρογγυλό αναλογικό ταχύμετρο και μια μικρή οθόνη LCD που φιλοξενείται τέμνοντάς το σε οριζόντια διάταξη. Μέσα στο ταχύμετρο μέτρησα ούτε λίγο ούτε πολύ... 13 ενδεικτικές λυχνίες, τις οποίες μπορείτε και εσείς να δείτε στη φωτογραφία. Η οθόνη περιέχει ψηφιακές ενδείξεις, με αυτή της επιλεγμένης σχέσης στο κιβώτιο να κυριαρχεί. Δίπλα της το στροφόμετρο, το οποίο κάθε φορά που ο κινητήρας ξεπερνά τις 6.000rpm αναβοσβήνει τη μπάρα του.

Triumph Speed 400
Φωτογραφίες: Νίκος Βιτσιλάκης

Πιο δίπλα το βενζινόμετρο, οι χιλιομετρητές, ενδείξεις για αυτονομία, πλαϊνό σταντ και κατανάλωση, ενώ σου δίνει και τη δυνατότητα εναλλαγής μεταξύ χιλιομέτρων και μιλίων. Το ακόμα πιο καλό είναι πως όλες οι λειτουργίες ελέγχονται μέσω μπουτόν στο αριστερό γκριπ, κάτι που σημαίνει πως δεν χρειάζεται ο αναβάτης να σηκώσει το χέρι του από το τιμόνι. Προσωπικά, θα ήθελα η ένδειξη του στροφόμετρου να βρισκόταν στην αντίστοιχη του ταχύμετρου και οι μανέτες φρένου και συμπλέκτη να ήταν ρυθμιζόμενες, αλλά δεν μπορείς να τα έχεις όλα. Στον αντίποδα οι καθρέπτες στις άκρες του τιμονιού (Bar End), που προσφέρουν την ιδανική ορατότητα, κάτι πολύ χρήσιμο στον τομέα της ασφάλειας.

Ξεκινώντας

Συμπλέκτης με ελαφριά αίσθηση, πρώτη στο κιβώτιο σαν να μη συμβαίνει τίποτα, κοινώς “χλουπ” και κούμπωσε. Ποτέ και σε κανένα σημείο της δοκιμής μας δεν ακούστηκε ο γνωστός ανατριχιαστικός ήχος όταν βάζαμε την πρώτη στο κιβώτιο, η λειτουργία του οποίου, συνηγορούμενη και από τον συμπλέκτη περιορισμένης ολίσθησης, χαρακτηρίζεται κάτι παραπάνω από άψογη σε κάθε συνθήκη. Τα πρώτα 300 χιλιόμετρα δεν πίεσα τον κινητήρα πάνω από τις 5.000 στροφές, διαπιστώνοντας πως οι πρώτες δύο σχέσεις είναι τόσο κοντές όσο χρειάζεται μέσα στην πόλη.

Triumph Speed 400
Φωτογραφίες: Νίκος Βιτσιλάκης

To κοντό μεταξόνιο προσφέρει χαρακτηριστική ευκολία στις εναλλαγές κατεύθυνσης, κάνοντας το Speed πραγματικό παιχνίδι ανά πάσα στιγμή. Το τιμόνι κόβει όσο χρειάζεται για την κίνηση ανάμεσα στα ακινητοποιημένα αυτοκίνητα και η χαμηλή θέση οδήγησης αφήνει τα πόδια να έρθουν σε επαφή με το έδαφος χωρίς πρόβλημα, ακόμα και σε βραχύσωμους ανβάτες. Η ανάρτηση ξεπερνά κάθε προσδοκία, προσφέροντας άνεση και στιβαρότητα. Διαβάζει τις κακοτεχνίες του δρόμου με εξαιρετικό τρόπο, δεν κοπανάει και δεν κουράζει. Πολύ καλή και η απόδοση των φρένων, αν και με τακάκια «απάτητα» προσέφερε προοδευτική λειτουργία και δύναμη χωρίς δάγκωμα που απαιτεί προσοχή στον πανικό. Κάνουν τη δουλειά τους όπως πρέπει και τη στιγμή που τα χρειάζεσαι είναι εκεί.

Δεν καίει, δεν ζητάει

Έβαλα βενζίνη, έκανα 300 χιλιόμετρα και το λαμπάκι δεν είχε ανάψει! ΟΚ, δεν το πίεζα είναι αλήθεια, καθόσον τελείως άστρωτο, αλλά και πάλι μου έκανε μεγάλη εντύπωση η κατανάλωση στα 3,7lt/100Km. Άντε δηλαδή να πάει στα 4lt/100Km όταν στρωθεί, άντε στα 4 και κάτι όταν το δεξί χέρι αποδειχθεί βαρύ. Βάζοντας κάτω και την ανά 16.000km συντήρηση, τα νέα για το πορτοφόλι του ιδιοκτήτη μόνο σαν ευχάριστα μπορούν να χαρακτηριστούν.

Triumph Speed 400
Φωτογραφίες: Νίκος Βιτσιλάκης

Fun to ride

Έχοντας κάνει σχεδόν 500 χιλιόμετρα στη σέλα του πανέμορφου Speed, ομολογώ ότι το πήγα πίσω με βαριά καρδιά. Δουλεύοντάς το μέχρι τις 6.000 rpm πέρασα όμορφα πάνω στη σέλα του και πραγματικά ανυπομονώ να το ξαναπάρω για μια πλήρη δοκιμή. Πληροί τις προδιαγραφές ακόμα και του πλέον απαιτητικού αναβάτη, δίνοντάς του μια ιδιαίτερα ευχάριστη εμπειρία οδήγησης. Στο επανιδείν, λοιπόν!

Triumph Speed 400
Φωτογραφίες: Νίκος Βιτσιλάκης

Ταυτότητα

- Τιμή στα 5.690€
- Μονοκύλινδρος υγρόψυκτος κινητήρας 398cc
- Τετραβάλβιδη κεφαλή
- Ψεκασμός της Bosch
- Απόδοση 40Hp
- Traction control με δυνατότητα απενεργοποίησης
- Δικάναλο Bosch ABS
- Υποβοηθούμενος συμπλέκτης περιορισμένης ολίσθησης
- Φωτισμός Full Led, προβολέας DRL
- Oθόνη LCD
- Μονό δισκόφρενο 300mm με τετραπίστονη ακτινική δαγκάνα
- Πιρούνι USD (ανεστραμμένο) 43mm
- Αλουμινένιο ψαλίδι
- Αλουμινένιο τιμόνι
- Αφαιρούμενο υποπλαίσιο
- Ανοξείδωτη εξάτμιση
- Χυτές ζάντες 17”
- Ελαστικά Metzeler Roadtec
- Βάρος 170Kg
- Ρεζερβουάρ 13Lt
- Κατανάλωση 3,5Lt/100Km (τιμή εργοστασίου)
- Service ανά 16.000Km

Φωτογραφίες: Νίκος Βιτσιλάκης

Στο gmotion by gazzetta επιλέγουμε κορυφαίο εξοπλισμό ασφάλειας και προστασίας μόνο από το motomarket

motomarket

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!