Moto Guzzi V85 2024: Με σημαντικές αναβαθμίσεις και μια νέα βασική έκδοση
Το Moto Guzzi V85 είναι μια από τις πλέον πρωτότυπες και ελκυστικές προτάσεις της κατηγορίας των τελευταίων ετών, συνδυάζοντας ένα χαρακτηριστικό modern classic στυλ με την ευελιξία μίας σύγχρονης μοτοσικλέτας διπλής χρήσης με έμφαση στις περιπετειώδεις περιηγήσεις. Στην ουσία αντικατοπτρίζει μια φιλοσοφία κατασκευής όπου μινιμαλισμός, ικανότητα και πρακτικότητα δημιουργούν μια δυνατή σχέση μεταξύ μοτοσικλέτας και αναβάτη.
Νέος κινητήρας
Aν και από το 2021 ο εμβληματικός αερόψυκτος εγκάρσιος V-twin των 90° δέχθηκε μια τονωτική ένεση ισχύος, οι μηχανικοί έπρεπε να επέμβουν ακόμα πιο πολύ προκειμένου να τον προσαρμόσουν στις νέες προδιαγραφές του Euro 5+. Αποφάσισαν λοιπόν να του προσθέσουν νέες κυλινδροκεφαλές με βαλβίδες μεταβλητού χρονισμού και αισθητήρες "knock sensors", που συμβάλλουν στην ακριβέστερη ρύθμιση της τροφοδοσίας και της καύσης. Με αυτές τις αλλαγές, κέρδος υπάρχει τόσο με τη μείωση στην εκπομπή ρύπων όσο και με την αύξηση στις τιμές της ιπποδύναμης και της ροπής. Οι ίπποι πλέον είναι 80 και η ροπή στα 83Nm, ενώ και η κατανάλωση, σύμφωνα με το εργοστάσιο, βρίσκεται πλέον σε χαμηλότερα επίπεδα.
Μικροεπεμβάσεις
Όσον αφορά στο στιλ, το V85 του 2024 δείχνει περισσότερο εκλεπτυσμένο χάρη στη χρήση αλουμινίου σε διάφορα σημεία, όπως για παράδειγμα στις βάσεις του διπλού προβολέα, στη σχάρα αποσκευών και στις πλαϊνές βάσεις βαλιτσών, που ταυτόχρονα είναι και λαβές στήριξης του συνεπιβάτη. Η ζελατίνα είναι πλέον ρυθμιζόμενη χειροκίνητα, προσφέροντας καλύτερη αεροδυναμική και μεγαλύτερη κατά 37% επιφάνεια, τα χειριστήρια στο τιμόνι δείχνουν πιο πρακτικά στη χρήση και η νέα έγχρωμη οθόνη TFT των 5" περιέχει ακόμα περισσότερη πληροφόρηση για τον οδηγό. Διυλίζοντας τον κώνωπα θα δούμε νέα σχεδίαση στην προστατευτική ποδιά και στα πλαϊνά καπάκια, προσθήκη εξωτερικού ρυθμιστή στο μονό αμορτισέρ, καθώς και χούφτες με μεγαλύτερη επιφάνεια για καλύτερη κάλυψη των χεριών του αναβάτη.
Αναβάθμιση και στα ηλεκτρονικά
Η προσθήκη αδρανειακής μονάδας έξι αξόνων (IMU) είναι σίγουρα μια σημαντική αναβάθμιση, ενισχύοντας τα ηλεκτρονικά συστήματα ασφαλείας της μοτοσικλέτας (Cornering ABS και traction control). Τα προγράμματα οδήγησης είναι πλέον πέντε στον αριθμό, Road, Sport, Rain, Off-Road και Custom, με αυτό το τελευταίο να δίνει στον αναβάτη τη δυνατότητα να αποθηκεύει τις προσωπικές του ρυθμίσεις.
Τρεις οι εκδόσεις
Πλάϊ στις γνωστές μας TT και TT Travel, η Moto Guzzi πρόσθεσε και μια νέα έκδοση ονόματι Strada, που όπως λέει και το όνομά της έχει περισσότερο ασφάλτινο προορισμό. Ας τη δούμε:
V85 Strada
To πρώτο μοντέλο της σειράς V85 που χρησιμοποιεί χυτές ζάντες και ασφάλτινα ελαστικά, πάντα σε διαστάσεις 17” πίσω και 19” μπροστά. Αποτελεί στην ουσία τη βασική έκδοση, με φτωχότερο εξοπλισμό και (αναμενόμενη) χαμηλότερη τιμή αγοράς. Προορίζεται για αναβάτες που θέλουν να χρησιμοποιούν τη μοτοσικλέτα σε καθημερινή βάση και που αδιαφορούν για απαιτητικές εκτός δρόμου διαδρομές. Προορίζεται όμως και για γυναίκες οδηγούς με μικρό σωματότυπο, καθόσον χαμηλότερο ύψος σέλας και συνολικό βάρος ευνοούν την ευκολία οδήγησης. Κάτι αντίστοιχο έχει κάνει και ο ανταγωνισμός στη συγκεκριμένη κατηγορία, λέγε με BMW F 800 GS και Triumph Tiger 850 Sport.
Σε σχέση με τα TT και ΤΤ Travel του λείπουν αρκετά καλούδια, περιφερειακά και ηλεκτρονικά. Δεν διαθέτει την αδρανειακή μονάδα μέτρησης, τα προγράμματα οδήγησης είναι τρία (Road, Rain και Sport), ενώ του λείπουν η προστατευτική ποδιά, οι βάσεις στήριξης βαλιτσών, οι χούφτες στο τιμόνι, ο εξωτερικός ρυθμιστής της πίσω ανάρτησης και η σχάρα αποσκευών. Από την άλλη, για καλύτερη προστασία από τα νερά του έχουν προσθέσει ένα δεύτερο χαμηλό φτερό. Να σημειωθεί εδώ πως όλος ο προαναφερόμενος απών εξοπλισμός είναι στη διάθεση του ιδιοκτήτη, αρκεί να θέλει (και να μπορεί) να πληρώσει το τίμημα.
Τα νέα V85 αναμένονται στη χώρα μας μέσα στην Άνοιξη, με τις τιμές τους να παραμένουν άγνωστες για την ώρα.
Φωτογραφίες: Moto Guzzi
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!